2022-11-15, 19:11
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Som sagt ingen vet.
Men jag vet att en vanlig svensk familj kommer få/ riskerar att få kostnadsökningar om 100.000 kr under 2022/2023.
Sen på det kommer direkta vapenstöd. Sanktioner och minskad handel på det.

Summera får du göra själv grabben.

Jag som svensk familj slantar mer än gärna upp det.
Så sluta tro att du talar för folket din jävla Quisling.
Citera
2022-11-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Sluta tramsa. Det är inte väst utan Ryssland som driver ett meningslöst krig. Det finns en bred majoritet för att fortsätta pumpa in vapen i Ukraina. När det stödet försvinner kommer leveranserna, med viss fördröjning, att minska. Det fungerar precis som det ska i demokratier. På sikt är det bara bra för välfärden att Rysslands fruktade egg görs trubbig och att vi gör oss mindre beroende av ryska råvaror.

Sällan har jag känt mig så enig med ledande svenska politiker för två olika block som när de drivit igenom stöd för Ukraina. Jag representerar folkviljan när jag skriver detta och det är du som är en extremist. Om vi låtsas att du är svensk.

Vem som driver vad är en filosofisk fråga.
Du kan knappast förneka att kriget varit över om inte väst matat ukr med allt smaskens
Citera
2022-11-15, 19:13
Medlem
Intressant klipp.

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1592408367418380293?s=20&t=8Nyj9TIWT1609aTtwtQRbQ

Här var det högt stridsvärde på gruppen.

Vart är de på väg?

Rätt svar belönas..!
Citera
2022-11-15, 19:14
Avslutad
Citat:
Vår ekonomi skadas skoningslöst. Om inte sönderslagen så i vart fall på vag att bli.

Ukraina är inte väst. Kärnvapen mot Ukraina är inte mot väst.
...och Nato kommer aldrig anfalla Ryssland. Tror du turkiet, ungern, italien och Frankrike skulle gå med på det?
Möjligen skulle Usa och England med atld av lydstater kunna göra det. Men med enorma konsekvenser.

Berätta mer om hur vår ekonomi skadas. Min uppfattning är att den inte skadas alls. Höga elpriser går till elbolagens kassor. höga drivmedelspriser går till bolag i väst. endast högre pris på gödsel och vissa metaller vad jag fattat. andra världskriget var ju något Sverige tjänade massor på med jätteexport efter krigets slut. Kan bli samma sak igen.
Citera
2022-11-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Jag som svensk familj slantar mer än gärna upp det.
Så sluta tro att du talar för folket din jävla Quisling.

Helt ok om du prioriterar ukrainare för dina egna vänner och familj. Du kan betala direkt till Zelenski eller åka dit och hjälpa till.
Det är en helt annan sak när min ekonomi försämras pga satsningar mot Ryssland som jag är emot.
Citera
2022-11-15, 19:16
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Inte om Ryssland tror att de kan kuva väst i första slaget. Ryssarna har gjort missbedömningar i det här kriget förut. Särskilt att starta det överhuvudtaget.

Genom att använda kärnvapen mot NATO? Självmord Inte ens ryssarna är så efterblivna.
Citera
2022-11-15, 19:17
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tänk ändå att ryssen ju skulla avnazifiera Ukraina och så kommer det fram vittnesmål om hur fångar som torterades i Cherson måste skrika Hail Putin eller hail Ryssland annars fortsatte tortyren.
Så nu är det väl egentligen bara nya massgravar runt Cherson som fattas för att ryssen befläckade och skamfilade rykte skall bestå och att totalítära fattiga Ryssland är landet som civilisationen inte bet på än en gång kan bekräftas.

Helvetet på jorden under det ryska förtrycket som en Chersonbo sa. Men sådan är ryssen och sådan lär han förbli, åtminstone så länge Putin är förebilden för hur man snabbare än snabbt blir avskydd i omvärlden genom mord, våldtäckter, avrättningar och tortyr på civila ukrainare.

Hail Putin.

Slava Ukraini!
Man kan ju undra hur i helvete ryssjävlarna kunde tro att man kan styra ett ockuperat land med såna metoder i längden?

Det är verkligen nåt allvarligt fel på dessa ryssjävlar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Berätta mer om hur vår ekonomi skadas. Min uppfattning är att den inte skadas alls. Höga elpriser går till elbolagens kassor. höga drivmedelspriser går till bolag i väst. endast högre pris på gödsel och vissa metaller vad jag fattat. andra världskriget var ju något Sverige tjänade massor på med jätteexport efter krigets slut. Kan bli samma sak igen.

Som du säger.
Högre priser, och mindre pengar till var och en.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
100 robotar och en död, säkert en civilist dessutom. Det är rent militärt ett genomuselt resultat och lär ha kostat skjortan. Hur fan tänker ryssarna?
Bbc säger att halva kiev är helt strömlöst nu.
Citera
Medlem
Citat:
Vem som driver vad är en filosofisk fråga.
Du kan knappast förneka att kriget varit över om inte väst matat ukr med allt smaskens

Jo, fast vad fan har rysspacket i sina grannländer att göra?
Dom är som ett blattebarn som inte förstår att skilja på rätt och fel...
Citera
2022-11-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Är det svårt med division och multiplikation? Inte många högskolepoäng ser jag

Kom igen nu cowboy.
Kom med något som ger andra underlag.
Eller är det inte lika kul kanske....
Citera
2022-11-15, 19:18
Medlem
leachs avatar
Ok, nu kanske Polen är attackerat. Nu får Nato steppa upp om det stämmer.

“Two stray rockets fell in the town of Przewodów in Poland on the border with Ukraine. They hit the grain dryers. Two people died.”
😳😳😳😳😳😳😳
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1592581319758053376

This photo is circulating in local media , Unconfirmed
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1592581740530663424

“Polish PM Morawiecki convened the emergency meeting of the Committee of the Council of Ministers for National Security & Defense Affairs.”
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1592581900434288640
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in