Citat:
Ursprungligen postat av
lundaelev
Jag blir så fruktansvärt irriterad. Vi har folk som inte kommer klara av vintern pågrund av de höga elpriserna, en regering(som jag förövrigt röstade på och kampanjade för) som lovade ett fantastiskt högkostnadsskydd. Skyddet för de höga priserna floppade, troligtvis för de höga kostnaderna, sen går man och ger ytterligare material osv. till Ukraina för flera miljoner kronor. Vi klarar oss knappt hemma? Mitt hushåll köpte mat för 9000 förra månaden och vi är fyra personer, notera att det bara var vanlig handling.
Sluta för helvete ge mer pengar till Ukraina, hata Ryssland osv. men vi måste ju framförallt klara oss själva. Utöka om något istället våra ekonomiska krig mot ryssarna istället.
Ja, men du och andra barnfamiljer eller äldre par och sådana som tidigare hade dåliga marginaler måste inse att ni inte spelar någon roll och ni är heller inte viktiga.
Det här är en episk saga där det goda demokratiska renhåriga ärliga väst slåss för sanningens sida mot de onda korrupta ickemänskliga orcherna som bara är riktigt ohederliga, oetiska och inte ens mänskliga. Ryssarna ger sig bara på civila och Ukrainarna skulle aldrig drömma om att ens placera trupper i närheten av civila!
Ryssarna måste utrotas till sista orchen alla måste alltid hejja på mördandet som om det vore en fotbollsmatch!
Om du klagar för mycket över inflationen (som inte ens börjat) och insinuerar att västliga politiker inte tänkt igenom handelshinder och embargon mot Ryssland så är du ett RYSSTROLL som får betalt för att klaga!
Här i Norge kostar 500 gram Mejerismör under 40kr och vi har haft strömstöd sedan februari. Inga extra pengar från oljefonden har tagits för detta utan det handlar om politisk vilja. Man märker inte av någon kris nästan och många matvaror är nu billigare I Norge än i Sverige 😅
Samtidigt får arbetare 5%löneökningar och inflationen är mycket mindre än i Sverige.
Varför är det så här? Varför funkar ingenting, varför kan aldrig Sverige få till någonting alls?
Svenska politiker är verkligen värdelösa, men det är också Svenska folket som egentligen får vad de förtjänar.