2022-11-15, 19:03
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Här kom statistiken över nedskjutna missiler och mopeddrönare.

And here are the official statistics: 73 missiles and 11 drones were shot down.
Glory to the Air Defense Forces!🫡🇺🇦
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1592574510989185024

Finns det någon formell siffra på hur många missiler och drönare som skickades totalt?
Citera
2022-11-15, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Bättre sanktioner nu än att du ska till fronten om ett par år. Luta dig tillbaka och var tacksam att någon gör ”ditt” jobb.

Om inte England förklarat krig mot Tyskland efter deras invasion av Polen hade du kanske fått bära brun kostym med koppel idag ju. Bättre att ta tjuren vid hornen direkt - blir inte bättre att vänta tills imorgon det bör ju historien ha lärt oss.

Håller inte alls med dig.
Utan att väst pumpat våra pengar i detta vansinniga krig och sanktioner hade det varit över sedan länge och lugnt igen.
Citera
2022-11-15, 19:04
Medlem
Polens premiärminister har kallat in Ministerrådet för försvar till ett viktigt möte

https://twitter.com/PiotrMuller/status/1592562744729161730?cxt=HHwWhMDSoZ3Y9ZksAAAA

En explosion har skett i en lagerbyggnad i sydöstra Polen, nära den ukrainska gränsen. Minst två personer har omkommit. Polis och militären finns på plats. Orsaken är okänd men det sägs något om en traktor som har exploderat.

Men några i området rapporterar om två missiler som träffade byggnaden. Informationen är obekräftat!
Senast redigerad av BeHPNemesis12345 2022-11-15 kl. 19:06.
Citera
2022-11-15, 19:05
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ryska trupprörelser observerade nere vid gränsen till Krym. Kan vara soldater som har utgående kontrakt så det behöver inte betyda att ryssen ger upp sydvästra Kherson region.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1592576031726374913
Citera
2022-11-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ingen kommer att använda kärnvapen, använder Ryssland taktiska kärnvapen får de en sån smäll med konventionella vapen från NATO att de kommer ångra sig för all framtid. Ryssland kan inte använda kärnvapen mot Väst för så är det game over för Ryssland. Vår ekonomi slås inte sönder, är du så korkad att du tror det? Inte nationalekonom ser jag

Vår ekonomi skadas skoningslöst. Om inte sönderslagen så i vart fall på vag att bli.

Ukraina är inte väst. Kärnvapen mot Ukraina är inte mot väst.
...och Nato kommer aldrig anfalla Ryssland. Tror du turkiet, ungern, italien och Frankrike skulle gå med på det?
Möjligen skulle Usa och England med atld av lydstater kunna göra det. Men med enorma konsekvenser.
Citera
2022-11-15, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Håller inte alls med dig.
Utan att väst pumpat våra pengar i detta vansinniga krig och sanktioner hade det varit över sedan länge och lugnt igen.
Till vilket pris då din amatörfilosof?
Citera
Medlem
Citat:
Det är osannolikt att Ryssland skulle som du säger: åker hem.

Kriget tar slut när väst slutar fylla Ukraina med våra skattepengar och våra vapen.

Sen kan man tycka vad man vill om det. Men så är det

Varför är det osannolikt? Va det också osannolikt att sovjet skulle lämna Afghanistan?
Inget är definitivt, eller sitter du på info om framtiden?
Citera
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Det är fel att en liten grupp människor förfogar över våra liv och använder vår välfärd för att driva ett meningslöst krig i ukraina.

Sluta tramsa. Det är inte väst utan Ryssland som driver ett meningslöst krig. Det finns en bred majoritet för att fortsätta pumpa in vapen i Ukraina. När det stödet försvinner kommer leveranserna, med viss fördröjning, att minska. Det fungerar precis som det ska i demokratier. På sikt är det bara bra för välfärden att Rysslands fruktade egg görs trubbig och att vi gör oss mindre beroende av ryska råvaror.

Sällan har jag känt mig så enig med ledande svenska politiker för två olika block som när de drivit igenom stöd för Ukraina. Jag representerar folkviljan när jag skriver detta och det är du som är en extremist. Om vi låtsas att du är svensk.
Citera
2022-11-15, 19:10
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Finns det någon formell siffra på hur många missiler och drönare som skickades totalt?

Inte vad jag läst. Det som rapporterats är 100+ missiler. Tar nog lite tid att sammanställa.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Vår ekonomi skadas skoningslöst. Om inte sönderslagen så i vart fall på vag att bli.

Ukraina är inte väst. Kärnvapen mot Ukraina är inte mot väst.
...och Nato kommer aldrig anfalla Ryssland. Tror du turkiet, ungern, italien och Frankrike skulle gå med på det?
Möjligen skulle Usa och England med atld av lydstater kunna göra det. Men med enorma konsekvenser.

Trams.. Rysslands däremot.. Du har inte hängt med i nyhetsflödet.
Citera
Medlem
Citat:
Och om du summerar den summa vad hamnar du på då? Pucko Gör en överslagsräkning..

Som sagt ingen vet.
Men jag vet att en vanlig svensk familj kommer få/ riskerar att få kostnadsökningar om 100.000 kr under 2022/2023.
Sen på det kommer direkta vapenstöd. Sanktioner och minskad handel på det.

Summera får du göra själv grabben.
Citera
2022-11-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ingen kommer att använda kärnvapen, använder Ryssland taktiska kärnvapen får de en sån smäll med konventionella vapen från NATO att de kommer ångra sig för all framtid. Ryssland kan inte använda kärnvapen mot Väst för så är det game over för Ryssland. Vår ekonomi slås inte sönder, är du så korkad att du tror det? Inte nationalekonom ser jag

Inte om Ryssland tror att de kan kuva väst i första slaget. Ryssarna har gjort missbedömningar i det här kriget förut. Särskilt att starta det överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in