2022-11-15, 17:23
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ok..och inga dödsoffer rapporterade som vanligt...
Jo 1 dödsoffer i Kiev.

Det är inte i Ryssland som terrorn pågår.
Citera
2022-11-15, 17:26
Medlem
fuskas avatar
Efter dagens terror så borde Sverige byta namn på SIDA till KRIGA och använda deras budget till fräsiga vapen till Ukraina tex Archer. Hoppas dom slår ut ryska kraftstationer snart . Öga för öga.
Citera
2022-11-15, 17:26
Avslutad
Nu får det va slut med daltandet från väst med RySSland. Jag vill inte att nato ska börja bomba mordor för det är det Ryssgrisarna vill, utan ge Ukraina all militär materiel de vill ha.

Utöka underättelseverksamet om ryssarnas positioner så ukraina kan likvidera dem.

Öka spionage mot ryssland ge resultaten till Ukraina.

Slut på all export till Ryssland, även sånt som medicinsk utrustning, livsmedel, räddningsutrustning osv. Det får Iran, Nordkorea och Eritrea hjälpa ryssarna med istället

Ingen som helst import från Ryssland, vi måste klara oss utan det.

Inga diplomatiska förbindelser, det får gå via FN.

Inga visum och uppehållstillstånd till ryssar. De får semestra i Nordkorea och i syrien om dom har råd med det. Ryssland måste isoleras från normala länder på alla sätt.

Det finns säkert mycket mer som kan göras mot ryssarna.
Tråkigt för alla bra ryssarna men något måste göras för att få slut på ryssarnas bombningar mot civila mål i Ukraina
Citera
2022-11-15, 17:28
Medlem
Enda gången ryzztrollen får sitta med erektion och njuta är när ukrainska civila terroriseras. Ukrainare knäcker man dock inte så lätt.
Citera
2022-11-15, 17:29
Medlem
Sextiopluss avatar
Tydligen har många robotar skjutits ner.

Reportrar från Al Jazeera som befann sig i skyddsrum i Kiev hörde rejält med motmedel som avfyrades.
Citera
2022-11-15, 17:30
Medlem
leachs avatar
Detta terrordåd kommer bara att leda till mer vapen för Ukraina, hurra för det.
USA ryter ifrån

"The United States strongly condemns Russia’s latest missile attacks against Ukraine, which appear to have struck residential buildings in Kyiv and additional sites across the country. It is not lost on us that, as world leaders meet at the G-20 in Bali to discuss the issues of significant importance to the lives and livelihoods of people around the world, Russia again threatens those lives and destroys Ukraine’s critical infrastructure."
https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2022/11/15/statement-by-national-security-advisor-jake-sullivan-on-russias-missile-strikes/
Citera
2022-11-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Lätt att föra in mer vapen där det angränsar direkt till rySSland. Till Krim så blir det via färja eller järnväg via östra delarna av Ukraina. Kan fort bli störningar där och då blir norra Krim utan förnödenheter.
Ukraina har väl förmodar jag lite svårt att attackera hårt på andra sidan floden eftersom det inte finns några fungerande broar kvar.

Jag uppfattar det som om att det är någon sorts kommandosoldater som kör omkring i lättare fordon på den ukrainska sidan som forslats över med båtar.

Jag hoppas jag har fel och att man kan få över tunga pjäser som större artilleri och lättare tanks och gå till angrepp.

För jag tror att angrepp på många fronter är det mest effektiva men jag tvivlar på att man går mot Krim nu. Jag förutser att man går mot Krim i april och dåhar lagt ut pontonbroar över Dnipro. Man kan gå över nattetid.
Citera
2022-11-15, 17:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Bbc nu!
Över100 robotar har smällt i flera städer nu.
En person död.

100 robotar och en död, säkert en civilist dessutom. Det är rent militärt ett genomuselt resultat och lär ha kostat skjortan. Hur fan tänker ryssarna?
Citera
2022-11-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det e som du säjer. Det jag syftar på e att dessa länder börjat ifrågasätta det "stora" stödet till Ukraina. Om det leder till ett minskat engagemang får vi se.

Nej det stora stödet kvarstår från de här länderna och har ökat från Italien sista tiden. Tjeckien och Slovakien har gett stora delar av sina förråd av sovjetisk utrustning tidigt under kriget och det finns inte lika mycket kvar att ge. Det politiska stödet och det folkliga stödet är dock oförändrat massivt.
Citera
2022-11-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
100 robotar och en död, säkert en civilist dessutom. Det är rent militärt ett genomuselt resultat och lär ha kostat skjortan. Hur fan tänker ryssarna?
De mobiliserade ryssarna i Svatove är nog inte jätteimponerade över hur målen väljs av Putin. Jag gissar att de inte bryr sig så mycket om att Kyiv är utan ström.
Senast redigerad av gorbag 2022-11-15 kl. 17:41.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Inte någon frontlinje där rySSen bombade idag. Terrorbombning kallas det.

https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/yvzkcr/locations_of_russian_kinetic_strikes_within/
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Du måste försöka skilja på beskrivning och kritik av kriget och stöd för Ryssland. Ryssen skulle inte ha uppbådat som här massiv eldgivning om dom inte ansetts sej tvungna. Fundera på vem som har fått dom att känna sej tvungna. Jag säger att det är brittiska, franska och USA-trupper som ligger bakom upptrappningen av striderna. Om du säger att jag för att jag gör den analysen stödjer den ena eller andra sidan så är du lomhörd och inskränkt.

Jag anser fortfarande att Putin är en totalitär giftmördare.

Tvungna? Kiev är inte ens i närheten av där kriget faktiskt pågår. Detta är ren terrorism.
Dessutom är Ryssland angripare och behöver därför inte försvara sig för något. De väljer själva när det ska ta slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in