2022-11-15, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Blir det inte lite tokigt då?
För MH hade ju människorov och gravfridsbrott innan, även JJ. Och nu står endast mord på JJ men alla tre på MH.

Dagens eko på radio har ikväll gått ut med en rättelse om sin tidigare nyhetssändning ang detta. De rättade till att båda är misstänkta för alla tre brotten
Citera
2022-11-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Dagens eko på radio har ikväll gått ut med en rättelse om sin tidigare nyhetssändning ang detta. De rättade till att båda är misstänkta för alla tre brotten

I see, men detta var inte någon nyhetssändning utan häktesframställan.
Citera
2022-11-15, 18:33
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfiiken
Buntband, lakan och rengöring medel bland mat
Vad är detta för jävla påhitt? Lägg av och sprida fel information
Citera
2022-11-15, 18:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Blir det inte lite tokigt då?
För MH hade ju människorov och gravfridsbrott innan, även JJ. Och nu står endast mord på JJ men alla tre på MH.

Jo, jag håller med. Det är sannolikt därför som vi kunnat läsa olika tolkningar i olika tidningar. Det är sorgligt, att när man knappt orkar kommunicera alls med allmänheten, så blir det ändå rörigt vid framställan.
Citera
2022-11-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Hur kommer du fram till den slutsatsen? Jag bara se att nya brott kommer till. Vilket ju inte va någon överraskning.

https://www.bildtagg.se/bild/u0cronccykhbibk126v8ju1b

https://www.bildtagg.se/bild/ukq31arn6p63444ethjm0dg

På brottsgrund hos MH står alla tre misstankar men hos JJ står enbart mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Börjar tro att det är ett mordvapen man letar efter. Nu när jag tänker efter så kan jag inte minnas att man söker ”oviktiga” tillhörigheter som nycklar och plånbok långt efter att kroppen hittats.

Saknas det en kroppsdel (vilket jag hoppas det inte gjorde) eller ett vapen? Ja då kanske man tömmer en damm och kallar in dykare. Nyckelknippa och en eventuellt vattenskadad telefon lägger man inte såna resurser på.

Har också börjat tro mer och mer på ett mordvapen nu efter senaste sökningarna i vatten. Håller med om att det vore orimligt mycket ståhej för exempelvis en cykelnyckel. Jag har dålig koll men finns det någon möjlighet att få ut något från en mobil som har legat i vatten i nästan en månad? Om ja, så söker de nog efter den. Om nej, då tror jag snarare på mordvapen.
Citera
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
Tidigare i tråden var en J*han L*ngshede nämnd som en suspekt snubbe.
Ser nu att han kommenterat på MH insta att han tror att dom är oskyldiga "speciellt du J" skriver han.

*=a
*=y

Spontant tror jag att bakom det kontot är det någon som trollar bara. Han har inga följare och följer själv 2.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Imorgon Onsdag blir det ny häktningsförhandling enligt Aftonbladet.

– Förundersökningen är inte klar och jag har begärt att det ska hållas en ny förhandling, säger han.Nästa häktningsförhandling kommer att hållas på onsdagen.
Citera
2022-11-15, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
På brottsgrund hos MH står alla tre misstankar men hos JJ står enbart mord.

Åklagaren har ev gjort ngt tokigt eftersom ALLA media nu har ändrat att båda kvinnorna kommer begäras på alla tre punkterna efter mail från just åklagaren.
Citera
2022-11-15, 18:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Både JJ och MH misstänkta för alla tre brotten.

Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant

Vad bra att det har blivit gjort en rättelse.

Både JJ och MH är alltså misstänkta för mord, människorov och gravfrid. Mycket grova och allvarliga brott som de är misstänkta att ha begått och som betingar ett mycket högt straffvärde. Om de döms.

Tror nog att åklagaren sitter på mycket bra bevis gentemot de båda damerna.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-11-15 kl. 18:47.
Citera
2022-11-15, 18:44
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Nej. Att hon blev lurad att följa med till lägenheten och att det har att göra med den här personen hon letade efter. Om det nu var MH hon letade efter som är yngre eller någon helt annan.

Vem letade T efter?
Citera
2022-11-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Har också börjat tro mer och mer på ett mordvapen nu efter senaste sökningarna i vatten. Håller med om att det vore orimligt mycket ståhej för exempelvis en cykelnyckel. Jag har dålig koll men finns det någon möjlighet att få ut något från en mobil som har legat i vatten i nästan en månad? Om ja, så söker de nog efter den. Om nej, då tror jag snarare på mordvapen.

Jag tror att de funnit spår av blod i lägenheten tidigt i utredningen och därför kunnat anhålla dem på sannolika skäl.
Så därför tror jag också att det är mordvapnet de letar efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in