2022-11-15, 15:26
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Allt det här verkar så konstigt måste ju blivit något fel för i tidningarn har ju åklagaren pratat och skickat mejl och sagt att det är fel att han ska begära att båda häktas för alla 3 brott. Men skulle tingsrätten bara gått med på mord för JJ eller har det blivit något fel?

Expresen - I de dokument som skickas in till Eksjö tingsrätt står det att det bara är 18-åringen som kommer att häktas misstänkt för människorov och gravfridsbrott. Men åklagare Rullman förtydligar i ett mejl till Expressen att han kommer att begära båda de unga kvinnorna häktade misstänkta för alla tre brotten.

– Nej så är det inte. Kommer begära att båda ska häktas för människorov, mord och gravfridsbrott vid kommande förhandling.

https://www.expressen.se/nyheter/atalstiden-forlangs-kvinnorna-misstanks-for-fler-brott/

Så, XPressen har tagit del av det som Rulle skickat in till Eksjö tingsrätt före de häktades ombud? Känns lite skumt.
Citera
2022-11-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Lite off topic men fyfan va MH ser patetisk ut på sin insta 😂😂 Står med fejkad ghetto-outfit och becknarväska ungefär som att hon är redo att beckna ladd, så jävla fult. Mitt i EN SKOG I SMÅLAND. Så jäääävla löjligt och CRINGE på riktigt, hon skulle inte klara sig i ngt område, hon borde ba tagit på sig vanliga kläder och skaffat sig ett liv. Står med kedjor och becknarväska framför några stockar i Småland, seriöst Hahah har skrattat så mkt åt hennes töntiga bilder. går runt på landsbygden i Vetlanda och låtsas va gangsta. Nä asså riktig komedi, även hennes stories när hon ska länka till Einar som också va fejk-g😂😂 Asså det är ngt seriöst fel på folk nuförtiden. Du bor i Vetlanda, inte Västerort. Sätt dig ner. Är det ngt att se upp till att va orten eller haha snälla människa Fyfan va patetiskt, när man är från en idyllisk småstad att skaffa sig en skitful 2pac-klädstil och försöka se G ut med kedjor och allt…. Komedi och riktig clown hahahaha

Skulle du våga säga det öga mot öga..hon är nog betydligt giftigare/galnare än dig ;-)
Citera
2022-11-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Så, XPressen har tagit del av det som Rulle skickat in till Eksjö tingsrätt före de häktades ombud? Känns lite skumt.

Varför häktas bara JJ nu då för mord och inte människorov och gravfridsbrott är inte det konstigt?
Citera
2022-11-15, 15:33
Medlem
Citat:
Varför häktas bara JJ nu då för mord och inte människorov och gravfridsbrott är inte det konstigt?

” I de dokument som skickas in till Eksjö tingsrätt står det att det bara är 18-åringen som kommer att häktas misstänkt för människorov och gravfridsbrott. Men åklagare Rullman förtydligar i ett mejl till Expressen att han kommer att begära båda de unga kvinnorna häktade misstänkta för alla tre brotten.”
Expressen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Intressant! Min teori är att åklagaren tänker åtala JJ för själva mordet och MH för människorov och brott mot griftefriden, vilket stämmer med min tidigare teori att JJ har utfört själva mordet och MH varit behjälplig. Men självklart måste han gardera sig med mord även när det gäller MH så länge hon inte snackar.

Men åklagaren sa ju till tidningarna att han tänkte begära båda kvinnorna häktade för alla 3 brotten.

I de dokument som skickas in till Eksjö tingsrätt står det att det bara är 18-åringen som kommer att häktas misstänkt för människorov och gravfridsbrott. Men åklagare Rullman förtydligar i ett mejl till Expressen att han kommer att begära båda de unga kvinnorna häktade misstänkta för alla tre brotten.

– Nej så är det inte. Kommer begära att båda ska häktas för människorov, mord och gravfridsbrott vid kommande förhandling.

Vad kan det bero på att det nu inte blev så som han själv sa Miamania? vad har du för tankar?
Citera
Medlem
Omhäktningsförhandlingar sker imorgon klockan 08.30 och klockan 15.00. JJ först ut som jag förstår det. De deltar troligtvis via länk, lyckta dörrar under förhandlingen.
Citera
2022-11-15, 15:34
Medlem
Citat:

Det verkar ju vara en miss! Kan ha blivit justerat nu alternativt som jag skrivit tidigare, att åklagaren justerar vid förhandlingen.
Citera
2022-11-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Väldigt vågat att åka iväg med bilen strax efter hon blivit avsläppt av grannen. Att hon la upp nån film på snapkartan strax efter hon dumpat kroppen är både korkat och vågat. Dom måste haft en jäkla tur med att inte bli upptäckta med detta.
Varifrån kommer infon att det ska ha rört sig om en film på snapkartan? Det enda jag sett skall röra sig om "inlägg på sociala medier".
Citera
2022-11-15, 15:36
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Så här står det i sammanfattningen.
MGM lämnar digitala spår under natten som knyter henne till fyndplatsen:
En MGM har lämnat digitala spår som knyter henne till fyndplatsen. Kvinnan ska ha skrivit/berättat på sociala medier att hon befann sig i området under natten då Tove tros ha blivit mördad. Kvinnan förklarade det med att hon var och hälsade på hos en person. Detta ska ha skett någon gång tiden efter McDonalds-besöket. (SR)

Har även för mig att Avel la ut en kort film där J gick i skogen (över nån liten träbro).

Edit. Fel av mig. Missuppfattade filmen på snapkartan. Ska tydligen varit en publik snap från okänd.
Den filmen har jag inte sett finns den att se här?
Citera
Medlem
Citat:

Adam Rullman kommer begära att båda kvinnorna omhäktas misstänkta för människorov, mord och brott mot gravfriden.
– Jag bedömer att det är sannolika skäl för alla tre brottsmisstankarna. Det betyder att bevisläget har stärkts, eftersom vi lägger på nya brott, fortsätter Adam Rullman.
Står i Aftonbladet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Det verkar ju vara en miss! Kan ha blivit justerat nu alternativt som jag skrivit tidigare, att åklagaren justerar vid förhandlingen.

Om det inte va rörigt innan idag så blev det ännu röriga nu efter dagens häktesförhandlingar med all ny info från åklagare, media osv. Fattar ijust nu inte hoppas som du säger att det är en miss.
Citera
2022-11-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Varifrån kommer infon att det ska ha rört sig om en film på snapkartan? Det enda jag sett skall röra sig om "inlägg på sociala medier".

Ja, jag missuppfattade ett inlägg som innehöll en film på snapkartan.. Det var en publik film från okänd. Alltså inte J.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in