2022-11-15, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Låst artikel:

"Åklagaren vill att de båda kvinnorna som misstänks för människorov, mord och gravfridsbrott efter Toves död ska vara kvar i häktet. De misstänks för fler brott."

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-15/extra-aklagaren-begar-forlangd-atalstid--kvinnorna-misstanks-for-fler-brott

Inte oväntat förstås, men då anser iaf åklagaren att båda kvinnorna sak omhäktas för dessa brott.

Då finns detta att få ut från TR, men så är det ju häktningsförhandling på fredag, så det återstår att se vad beslutet blir då.

Och restriktionerna???

Det ska bli väldigt intressant att läsa vad som sägs på häktesförhandlingen. Jag gissar att åklagaren är tillräckligt säker på sin sak så därför släpps lite på restriktionerna, dock tror jag inte att alla restriktioner släpps.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Jo men i det här fallet har misstankarna stärkts efter att TT hittats död. Varför slösa tid och hitta på teorier om en person som uppenbarligen inte har något med detta att göra? Det har dessutom avhandlats ett antal gånger i tråden redan.

Vad babblar du om? jag har inte blandat in någon annan vart får du det ifrån? jag delade sammanfattningen om vad ett vittne hört vart ifrån ljuden kom lägenheten någonstans för det va någon som trodde att ljuden kom från fönstret och stegen på baksidan, då ville jag bara påvisa att ljuden inte alls kom där ifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Uttryckte jag mig oklart? Jag tycker de senaste dagarnas 1000-tals inlägg diskuterar samma saker och inget nytt har tillförts.

Varför en del av restriktionerna hävts så tidigt är mycket intressant och jag ber om hjälp att få fram information om hur det ser ut i andra fall, för att kunna tillföra fakta och inte ”jag har för mig, det känns som”

Nu kan du återgå till tv-spelet. Jag har hopp om att tråden blir bra med lite ny info och ger inte upp riktigt än.

Andra fall kan jag inte hjälpa dig med men i detta fallet pga att brottet antagligen i princip är uppklarat. Jämför med att häktade kan bli släppta pga bra bevisläge vid mindre allvarliga brott, de blir sen ändå åtalade och dömda.
Citera
2022-11-15, 13:04
Medlem
Lite off topic men fyfan va MH ser patetisk ut på sin insta 😂😂 Står med fejkad ghetto-outfit och becknarväska ungefär som att hon är redo att beckna ladd, så jävla fult. Mitt i EN SKOG I SMÅLAND. Så jäääävla löjligt och CRINGE på riktigt, hon skulle inte klara sig i ngt område, hon borde ba tagit på sig vanliga kläder och skaffat sig ett liv. Står med kedjor och becknarväska framför några stockar i Småland, seriöst Hahah har skrattat så mkt åt hennes töntiga bilder. går runt på landsbygden i Vetlanda och låtsas va gangsta. Nä asså riktig komedi, även hennes stories när hon ska länka till Einar som också va fejk-g😂😂 Asså det är ngt seriöst fel på folk nuförtiden. Du bor i Vetlanda, inte Västerort. Sätt dig ner. Är det ngt att se upp till att va orten eller haha snälla människa Fyfan va patetiskt, när man är från en idyllisk småstad att skaffa sig en skitful 2pac-klädstil och försöka se G ut med kedjor och allt…. Komedi och riktig clown hahahaha
Citera
2022-11-15, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Det behöver ju dock inte vara mord dom är skyldiga till.
En är omhäktad för mord och den andra är omhäktad för mord, gravfridsbrott och människorov enligt Vetlandaposten.
Vad är de skyldiga till då enligt dig?
Citera
2022-11-15, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Ja jag håller med dig. Kan tänkas att jag citerade dig lite fel eller missuppfattade ditt inlägg.
Hur som, så kommer det komma fram till slut vilket man hoppas skulle vara igår så man kan gå vidare.
Helt sjukt vad detta bitit fast i en, kan bara föreställa mig hur alla inblandade både på JJ, MH & TT's sida mår och hur tankarna snurrar.
Måste vara ett rent helvete rent ut sagt.

Japp det har bitit sig fast för många där här fallet, blir nog rekord i inlägg och visningar typ. Men det är ju ett speciellt fall enligt GW har det aldrig hänt i svensk kriminalhistoria att 2 tjejer mördar en annan tjej speciellt inte en kompis skulle jag tro. Japp kan inte föreställa mig dom anhörigas smärta i det här, hoppas det löser sig få fort som möjligt så dom kan börja bearbeta sorgen och få någon sorts ro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Låst artikel:

"Åklagaren vill att de båda kvinnorna som misstänks för människorov, mord och gravfridsbrott efter Toves död ska vara kvar i häktet. De misstänks för fler brott."

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-15/extra-aklagaren-begar-forlangd-atalstid--kvinnorna-misstanks-for-fler-brott

Inte oväntat förstås, men då anser iaf åklagaren att båda kvinnorna sak omhäktas för dessa brott.

Då finns detta att få ut från TR, men så är det ju häktningsförhandling på fredag, så det återstår att se vad beslutet blir då.

Och restriktionerna???

Betryggande!!! Mord och droghandel etc är mycket grova och allvarliga brott.

Vidriga monster... Hur fan kunde de???
Citera
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
En är omhäktad för mord och den andra är omhäktad för mord, gravfridsbrott och människorov enligt Vetlandaposten.
Har totalt missat att dom var omhäktade för mord, trodde att det fortfarande var människorov
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Nej det var i Ilharjen han var

Vem var där? vad menar du?
Citera
2022-11-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Vad babblar du om? jag har inte blandat in någon annan vart får du det ifrån? jag delade sammanfattningen om vad ett vittne hört vart ifrån ljuden kom lägenheten någonstans för det va någon som trodde att ljuden kom från fönstret och stegen på baksidan, då ville jag bara påvisa att ljuden inte alls kom där ifrån.

Hmm kan varit en felcitering
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Nej, de är inte omhäktade ännu för dessa nya rubriceringar.
Citera
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Den här tråden blir mycket bättre om folk både kollar och dubbelkollar innan de skriver något. Nej, Nydalarondellen ligger inte på väg till McDonalds, det är helt olika ändar på stan.
Förlåt. Tog bort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in