2022-11-14, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Inte om hon är inrullad i nåt, behöver inte vara blodspår då.

Inrullad i glapack då eller?
Citera
2022-11-14, 15:00
Avslutad
Citat:
Ja, och ljuden kan färdas på olika sätt, eller hur. Han ändrade ju sin story hela tiden och tror nog inte att han kunde placera vart ljuden kom ifrån.
Besvärar mig inte att svara på din kommentar om att jag är ett ägg.

Varför skulle grannen gå direkt upp till JJ och knacka på om det rörde sig om en duns/smäll på taket utomhus? Tänk lite, om du kan. Grannen hörde en duns i sitt tak inne i lägenheten, inget annat.
Citera
2022-11-14, 15:03
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Ja och andra ev tillhörigheter. Kvarndammen ligger ett stenkast från JJ s lägenhet. Ja Vetlanda är så litet så inget förvånar mig om det är sant om honom

Har ni i Vetlanda fått höra i vilket skick hon hittades? Kan det vara ett mordvapen man letar efter?
Citera
2022-11-14, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Bra, tack! Och då vet vi att du inte vet utan bara lösa antaganden

Inte riktigt så, ett mått av logiskt följdriktiga analyser ligger ju alltid på bordet.
Citera
2022-11-14, 15:04
Medlem
Citat:
Inte om hon är inrullad i nåt, behöver inte vara blodspår då.

Att få ut en blödande kropp utan att lämna spår är ohyggligt svårt kan jag lova. Finns det minsta lilla bloddroppe som är borttorkad kommer polisen hitta ändå med alla sina tekniker så tror inte att hon blött öht
Citera
2022-11-14, 15:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
" Under måndagen är dykare från sjöpolisen i Stockholm på plats i Kvarndammen, skriver Vetlanda-Posten. För tidningen uppger Rickard Finndahl, chef för grova brott på Höglandet, att det handlar om saksök.

– Vi letar efter saker som kan vara av intresse och inget annat, säger Rickard Finndahl.

– Det kommer upp saker titt som tätt och det behöver inte betyda att något sensationellt har hänt. Men vi tar omtag i utredningen, kan man missa saker."

https://www.expressen.se/nyheter/nya-insatsen-vid-dammen-letar/?utm_medium=Social&utm_campaign=EchoboxExpressen&u tm_source=Facebook&fbclid=IwAR2MPPTDh60mym7asuY9tw zptrphQqSjx3nv4ou7N5hs6UjAnWyeahjWwuw#Echobox=1668 433781
Citera
2022-11-14, 15:08
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Varför skulle grannen gå direkt upp till JJ och knacka på om det rörde sig om en duns/smäll på taket utomhus? Tänk lite, om du kan. Grannen hörde en duns i sitt tak inne i lägenheten, inget annat.

Varför måste man vara nedlåtande i sina kommentarer? Jag har rätt till mina teorier precis som du.
Därför att det låter som fan om dunsarna kommer från taket ute och de har ju sitt rum precis där under. Man kan inte alltid placera rätt varifrån ljuden kommer.
Citera
2022-11-14, 15:08
Medlem
Konstigt att hon fortfarande är listad på birthday.se och ratsit.se.
Citera
2022-11-14, 15:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jag tror du tittar på fel bild. Kolla den med sned brandstege högst upp, finns länk i tråden.

Det är den här, bild från Avel:

https://www.bildtagg.se/bild/nd9wrb9bgmh00wqgpwt1xirp

JJs lägenhet är ju 1201, och man räknar lgh nummer från vänster och medsols, när man kommer in i trapphuset. Från baksidan blir då JJ:s lägenhet den som är till höger utifrån sett.

Vill dock säga att det verkar otroligt ologiskt att de ska ha kastat ut henne den vägen. Förutom att det måste vara väldigt svårt att få ut henne och över fönster/balkongräcke utan att det låter mycket, så riskerar man ju att kroppen skrapar emot, kroppen faller så tungt att det låter mycket och på det lämnar mycket spår på marken. Tror ju att det kommer att uppstå blodstänk mm.

Sedan ska du ju ut och ta hand om allt.
Citera
2022-11-14, 15:10
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Har ni i Vetlanda fått höra i vilket skick hon hittades? Kan det vara ett mordvapen man letar efter?
Eftersom det var polisen som hittade henne så tror jag inte att några andra vet vilket skick hon var i. Visst, sånt kan läcka ut, men jag ser det inte som troligt i det här avseendet.
Citera
2022-11-14, 15:11
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Att få ut en blödande kropp utan att lämna spår är ohyggligt svårt kan jag lova. Finns det minsta lilla bloddroppe som är borttorkad kommer polisen hitta ändå med alla sina tekniker så tror inte att hon blött öht

Blödande kropp? Det är inte konstaterat att hon har blött? Har hon ex dött genom kvävning så behöver det inte uppkomma något blod.
Citera
2022-11-14, 15:13
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Jag kan lova att de inte använt fönstret. Det finns ingenting som talar för det. Ingenting.

Det ör för det första otympligt att lyfta upp och putta ut någon på den nivån. Det finns en del saker utanför/nedanför som man inte vill träffa, men också svårt att garantera att man inte gör det. Det finns en risk att folk är ute och kör eller är vakna denna tiden och kan se vad dom händer. Jag skulle kunna satsa pengar på att det inte är den vägen de tagit. Det är mycket säkrare att lyfta kroppen inomhus, och som sagt skylla på berusning eller liknande om man möter någon.

Ditt bidrag i tråden var inte direkt bättre?

Precis, jag tror absolut inte heller att man dumpade en kropp genom ett fönster, inte heller via en steg som slutar någon meter över marken.

Jag tänkte på det faller i Ulricehamn när två GM klättrade upp för en stege. Grannen under hörde och såg dessa två puckon som gjorde det:
(FB) Två personer knivskurna till döds i lägenhet, Ulricehamn (2022-09-14)

Däremot misstänker jag att någon/några dumpade TT i skuffen på en bil som stod nära källardörren.
Det var blöt och lerigt i gräset. Ponera att JJ bar TT till bilen. Vikten av dessa två borde ligga runt minst 120 Kg.

Som sagt -
TEORI!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in