2022-11-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du hänvisar till icke existerande enkäter för att ge sken av att barnen inte skadas -- sen vill du inte utgå från enkät utan din kompis när du talar om den psykiska ohälsa tidig debut kan föra med sig...

Du är verkligen ohederlig i ditt resonemang ....

Men visst det finns undantag ...

– Hos några kan den sexuella debuten ha skett med en jämnårig pojk- eller flickvän, och varit något man längtade efter att göra. Då kanske det inte finns några kopplingar till andra problem, säger hon.
https://www.vetenskaphalsa.se/riskbeteende-kopplat-till-tidig-sexdebut/

Flickor bör vänta med sexdebuten ....

Bättre psykisk hälsa hos flickor som inte haft sex vid 18 års ålder
I den motsatta änden av skalan finns de ungdomar – i den aktuella studien ungefär en fjärdedel av alla tillfrågade – som ännu vid 18 års ålder inte haft sex. Man hade kanske kunnat tro att de skulle känna sig lite avvikande och ha sämre självförtroende, men så var det inte.

– Det var ingen skillnad i den psykiska hälsan vad gällde pojkarna. Och flickornas psykiska hälsa var till och med bättre än genomsnittet, säger Gisela Priebe. Hon tycker att studiens resultat stödjer den gammaldags moral som säger att det är bra att vänta med sex tills man närmat sig vuxenåldern.

Vuxna/äldre skall hålla sig borta från barn när det gäller det sexuella - det är vad forskningen stöder.
Varför svarar du på saker jag inte ens nämnt? Du har en störning att vilja diskutera och ha rätt och får då ta upp saker som jag inte påstått? Sen påstår du att enkäterna inte existerar!

Som jag skrev innan så är det 3500 18-åringar som intervjuats via enkät!
Citat:
I två delstudier har Åsa Kastbom tittar både på tidig och sen sexdebut och associationer till detta hos cirka 3500 svenska gymnasieungdomar. Medelåldern för samlagsdebut var 15,4 år. Av dessa 18-åringar hade 7,5 procent haft samlag före 14 års ålder.
Den informationen vet vi. Vad du pratar om är ointressant. Fakta är för dig något som du inte vill befatta dig med - för fakta inkräktar på dina känslor!
Citera
2022-11-14, 20:44
Medlem
Citat:
Du hänvisar till icke existerande enkäter för att ge sken av att barnen inte skadas -- sen vill du inte utgå från enkät utan din kompis när du talar om den psykiska ohälsa tidig debut kan föra med sig...

Du är verkligen ohederlig i ditt resonemang ....

Men visst det finns undantag ...

– Hos några kan den sexuella debuten ha skett med en jämnårig pojk- eller flickvän, och varit något man längtade efter att göra. Då kanske det inte finns några kopplingar till andra problem, säger hon.

Flickor bör vänta med sexdebuten ....

Bättre psykisk hälsa hos flickor som inte haft sex vid 18 års ålder
I den motsatta änden av skalan finns de ungdomar – i den aktuella studien ungefär en fjärdedel av alla tillfrågade – som ännu vid 18 års ålder inte haft sex. Man hade kanske kunnat tro att de skulle känna sig lite avvikande och ha sämre självförtroende, men så var det inte.

– Det var ingen skillnad i den psykiska hälsan vad gällde pojkarna. Och flickornas psykiska hälsa var till och med bättre än genomsnittet, säger Gisela Priebe. Hon tycker att studiens resultat stödjer den gammaldags moral som säger att det är bra att vänta med sex tills man närmat sig vuxenåldern.

Vuxna/äldre skall hålla sig borta från barn när det gäller det sexuella - det är vad forskningen stöder.
Läs mitt citat igen. Blir fruktansvärt komiskt när du argumenterar mot det jag skrivit men upprepar exakt samma sak men i tio gånger längre text! Stackare!
Citera
2022-11-14, 20:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Varför svarar du på saker jag inte ens nämnt? Du har en störning att vilja diskutera och ha rätt och får då ta upp saker som jag inte påstått? Sen påstår du att enkäterna inte existerar!

Som jag skrev innan så är det 3500 18-åringar som intervjuats via enkät!

Den informationen vet vi. Vad du pratar om är ointressant. Fakta är för dig något som du inte vill befatta dig med - för fakta inkräktar på dina känslor!
Du pratade om att det inte gav skador. Tidig sexdebut ger skador.
Citera
2022-11-14, 20:47
Medlem
Citat:
Det vore nog mer ovanligt om det var hälften av alla som jag samtalat med om detta ämne!

Så du är insatt i hur barn kan ha sex. Är det en hobby?

Kan du ge en länk på det du säger?
Citera
2022-11-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizenhaial
Alltså den senaste gäddans telefonsamtal är obehagligt att lyssna på...
Den här mannen tycker genuint inte att det är något fel med att skicka kukbilder, runk-videos och snacka fisting med någon som ser ut att vara 12 år baserat på bilderna i chattloggen..

Riktigt otäck individ måste jag säga.

https://dumpen.se/2022/11/13/gaddan-som-inte-har-problem19065/

Han är ju helt tappad. Han har ingen aning om hur fel det där är. Nu har han i och för sig fått veta att många andra tycker det är fel.
Citera
2022-11-14, 20:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Nu är ju detta anonyma enkäter som jag citerade. Personen jag pratat med vet jag talar sanning. Vad skolungdomar säger tillvarandra är helt irrelevant och jag har noll uppfattning där!

Om det är 1 person på 11 år så blir det missvisande att skriva som du gjorde i tidigare inlägg:
"11-åriga tjejer kan ha sex utan att ta skada"
Men nu vet vi att det var 1.
Citera
2022-11-14, 20:49
Medlem
Citat:
Nu är ju detta anonyma enkäter som jag citerade. Personen jag pratat med vet jag talar sanning. Vad skolungdomar säger tillvarandra är helt irrelevant och jag har noll uppfattning där!

Du är alltså helt säker på att hon talar sanning om att hon hade sex med ... någon? En fyrtioåring?
Senast redigerad av Sturuf 2022-11-14 kl. 20:52.
Citera
2022-11-14, 20:51
Medlem
Citat:
Du pratade om att det inte gav skador. Tidig sexdebut ger skador.
Hur är det med läsförståelsen? Citera ett enda inlägg där jag ens nämnt skador? Be my guest!

Jag sa att t ex 11-åringar inte får problem. Jag sa inte ens att alla 11-åringar inte får problem!

Du är så lost så jag tror inte du själv vet om det alltså! Noll kunskap om fakta. Ingen förståelse när det gäller text. Argumenterar mot någon men nämner _exakt_ samma sak!

Du kan lika gärna diskutera med dig själv!
Citera
2022-11-14, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Så du är insatt i hur barn kan ha sex. Är det en hobby?

Kan du ge en länk på det du säger?
Har redan citerat att 7.5% av den gruppen på 3500 som svarade hade haft sex _före_ 14 års ålder!

Kunskap är min hobby! Inte som 80% här inte veta ett skit vad de snackar om!
Citera
2022-11-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om det är 1 person på 11 år så blir det missvisande att skriva som du gjorde i tidigare inlägg:
"11-åriga tjejer kan ha sex utan att ta skada"
Men nu vet vi att det var 1.
Jag har ju inte skrivit så! Varför inte citera det jag skrev? Nedan citerar jag vad jag skrev ordagrant!
Citat:
Sen beror allt på situationer t ex. Mycket daddy issues så kan ju t ex tjejer ha sex vid 11-årsåldern utan problem om de utvecklats!
T ex kan tjejer ha sex vid 11-årsåldern utan problem om de utvecklats

Du får det till att 11-åriga tjejer inte kan ta skada av att ha sex! Sjukt att du inte kan svenska språket bättre! Sjukt att ens ljuga om mitt citat!
Citera
2022-11-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Du är alltså helt säker på att hon talar sanning om att hon hade sex med ... någon? En fyrtioåring?
Ja, jag vet att hon talar sanning. Hon var galet sexuellt aktiv dessutom! Åldern på alla hennes ligg har jag dock mindre koll på!
Citera
2022-11-14, 20:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur är det med läsförståelsen? Citera ett enda inlägg där jag ens nämnt skador? Be my guest!

Jag sa att t ex 11-åringar inte får problem. Jag sa inte ens att alla 11-åringar inte får problem!

Du är så lost så jag tror inte du själv vet om det alltså! Noll kunskap om fakta. Ingen förståelse när det gäller text. Argumenterar mot någon men nämner _exakt_ samma sak!

Du kan lika gärna diskutera med dig själv!
Du är så ohederlig i dina försök att förringa skadorna på barn som utsätts så du är inte ens värd en kräkpåse.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men svara på min fråga är du snäll.
Hur vet du att 11-åriga flickor kan ha sex utan problem? Eller är det något som du kanske tror?
Hur vet du att det är verkligheten?
Citat:
Just nu kan jag inte hitta skolenkäter etc men jag har ju pratat med tjejer och när de debuterat etc. Yngsta jag hört var elva år och det var liksom inte en engångsföreteelse heller!

Men försök du bevisa motsatsen istället
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

11-åringar kan INTE ha sex utan problem.

Jag länkade dig till en undersökning som motsäger det du hävdar om problemfritt sex för barn.
Psykiska problem och självskadebeteende ÄR skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in