2022-11-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Dumt att visa källor när man bara har egna åsikter om något Jag tog fram en liten källa iaf!

Den säger dock inte mer än att innan giftemålet råkade tjejen vara gravid...
Det är ju så de kan slippa undan straffet för våldtäkt av barn , barnet har dna från pappan så bevis finns.
I dokumentären som handlade detta bland annat om att flickorna råkat bli gravida med den vuxne .
Usa har vissa lagar som är absurda i vissa stater kan man gifta sig undan våldtäkt på barn.
I vissa stater kan man dömas för våldtäkt om man har sex med flickvän som är några månader från åldersgränsen och bli registrerad som sexförbrytare och inte få vara ensam med det barn som blev till med denna flickvän , finns nämligen även den typen av fall
Citera
2022-11-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag har sett dokumentären så jag bekräftar dina uppgifter.

https://www.playpilot.com/se/movie/america-s-child-brides-2019/
Tydligen gamla lagar etc och det är rätt invecklat hela det där systemet. Tydligen har det även under lång tid inte varit möjligt att våldta sin hustru t ex. Så man har gjort äktenskapet till en skyddszon.

Hur det ser ut exakt i dag överallt i USA orkade jag inte läsa om. Men det är mer komplicerat än att "så här är det för att delstaten vill ha det så".
Citera
2022-11-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men svara på min fråga är du snäll.
Hur vet du att 11-åriga flickor kan ha sex utan problem? Eller är det något som du kanske tror?
Hur vet du att det är verkligheten?
Just nu kan jag inte hitta skolenkäter etc men jag har ju pratat med tjejer och när de debuterat etc. Yngsta jag hört var elva år och det var liksom inte en engångsföreteelse heller!

Men försök du bevisa motsatsen istället
Citera
2022-11-14, 20:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Just nu kan jag inte hitta skolenkäter etc men jag har ju pratat med tjejer och när de debuterat etc. Yngsta jag hört var elva år och det var liksom inte en engångsföreteelse heller!

Ok. En var 11 år.
Tack för svar.
Citera
2022-11-14, 20:07
Medlem
Alltså den senaste gäddans telefonsamtal är obehagligt att lyssna på...
Den här mannen tycker genuint inte att det är något fel med att skicka kukbilder, runk-videos och snacka fisting med någon som ser ut att vara 12 år baserat på bilderna i chattloggen..

Riktigt otäck individ måste jag säga.

https://dumpen.se/2022/11/13/gaddan-som-inte-har-problem19065/
Citera
2022-11-14, 20:08
Medlem
Citat:
I två delstudier har Åsa Kastbom tittar både på tidig och sen sexdebut och associationer till detta hos cirka 3500 svenska gymnasieungdomar. Medelåldern för samlagsdebut var 15,4 år. Av dessa 18-åringar hade 7,5 procent haft samlag före 14 års ålder.

Det verkar inte vara mycket som kommer fram mer än gruppsiffror. Var trettonde person har haft sex innan de fyllde 14 åtminstone! Så från 13 år och nedåt är det vi vet just nu!
Citera
2022-11-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ok. En var 11 år.
Tack för svar.
Det vore nog mer ovanligt om det var hälften av alla som jag samtalat med om detta ämne!
Citera
2022-11-14, 20:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det vore nog mer ovanligt om det var hälften av alla som jag samtalat med om detta ämne!

Till dej och Ecofriendly/Humanhistory vill jag säja, i all välmening, att skolbarn/ungdom oftast hittar på och skryter för att imponera och verka tuff utåt sett.
Åtminstone när det handlar om sex och relationer. Ingen vill ge sken av att vara okysst och oskuld.
Och vad Eco/Human ser på spårvagnen är inte alltid korrekt uppfattat.
Citera
2022-11-14, 20:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Tjejerna du pratat med kanske inte vill delge dig de skador och problem som uppstår vid så tidigt sexdebut - har du tänkt på det.
De lär inte heller ha uppgett det i någon skolenkät, för sådana frågor ställs inte i skolenkäterna.

Jag har åtminstone erfarenhet från området - och nej det är inte problemfritt vare sig fysiskt eller psykiskt med så tidig debut... dvs flickorna klarar sig inte "oskadda". .. så sluta sprid sån dynga är du snäll.
Citera
2022-11-14, 20:32
Medlem
Citat:
Till dej och Ecofriendly/Humanhistory vill jag säja, i all välmening, att skolbarn/ungdom oftast hittar på och skryter för att imponera och verka tuff utåt sett.
Åtminstone när det handlar om sex och relationer. Ingen vill ge sken av att vara okysst och oskuld.
Och vad Eco/Human ser på spårvagnen är inte alltid korrekt uppfattat.
Nu är ju detta anonyma enkäter som jag citerade. Personen jag pratat med vet jag talar sanning. Vad skolungdomar säger tillvarandra är helt irrelevant och jag har noll uppfattning där!
Citera
2022-11-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tjejerna du pratat med kanske inte vill delge dig de skador och problem som uppstår vid så tidigt sexdebut - har du tänkt på det.
De lär inte heller ha uppgett det i någon skolenkät, för sådana frågor ställs inte i skolenkäterna.

Jag har åtminstone erfarenhet från området - och nej det är inte problemfritt vare sig fysiskt eller psykiskt med så tidig debut... dvs flickorna klarar sig inte "oskadda". .. så sluta sprid sån dynga är du snäll.
Du får prata hur mycket du vill om _dig_ Du vet inget om den tjejen jag känner t ex. Forskning visar dock att sexdebuter vid eller tidigare än 14 års ålder har högre andel med psykisk ohälsa senare i livet.

Inse att individer inte ser exakt likadana ut och fungerar exakt likadant. Du hatade kanske spenat när du var liten men det betyder inte att alla gjorde det! Samma här. Du applicerar en och sätter på alla! Jag nämner en och hur det var för den! Ser du den skillnaden?
Citera
2022-11-14, 20:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du får prata hur mycket du vill om _dig_ Du vet inget om den tjejen jag känner t ex. Forskning visar dock att sexdebuter vid eller tidigare än 14 års ålder har högre andel med psykisk ohälsa senare i livet.

Inse att individer inte ser exakt likadana ut och fungerar exakt likadant. Du hatade kanske spenat när du var liten men det betyder inte att alla gjorde det! Samma här. Du applicerar en och sätter på alla! Jag nämner en och hur det var för den! Ser du den skillnaden?
Du hänvisar till icke existerande enkäter för att ge sken av att barnen inte skadas -- sen vill du inte utgå från enkät utan din kompis när du talar om den psykiska ohälsa tidig debut kan föra med sig...

Du är verkligen ohederlig i ditt resonemang ....

Men visst det finns undantag ...

– Hos några kan den sexuella debuten ha skett med en jämnårig pojk- eller flickvän, och varit något man längtade efter att göra. Då kanske det inte finns några kopplingar till andra problem, säger hon.
https://www.vetenskaphalsa.se/riskbeteende-kopplat-till-tidig-sexdebut/

Flickor bör vänta med sexdebuten ....

Bättre psykisk hälsa hos flickor som inte haft sex vid 18 års ålder
I den motsatta änden av skalan finns de ungdomar – i den aktuella studien ungefär en fjärdedel av alla tillfrågade – som ännu vid 18 års ålder inte haft sex. Man hade kanske kunnat tro att de skulle känna sig lite avvikande och ha sämre självförtroende, men så var det inte.

– Det var ingen skillnad i den psykiska hälsan vad gällde pojkarna. Och flickornas psykiska hälsa var till och med bättre än genomsnittet, säger Gisela Priebe. Hon tycker att studiens resultat stödjer den gammaldags moral som säger att det är bra att vänta med sex tills man närmat sig vuxenåldern.

https://www.vetenskaphalsa.se/riskbeteende-kopplat-till-tidig-sexdebut/

Vuxna/äldre skall hålla sig borta från barn när det gäller det sexuella - det är vad forskningen stöder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in