Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Om överfallet, människorovet eller mordet hade spelats in borde J och M plockats under söndagen, direkt efter polisen lyssnat på inspelningen. Sen hade det varit ännu svårare att neka till alla anklagelser när det är inspelat. Men man kan ju hoppas!
Om jag fortsätter spåna på min hypotes så kanske det inte är alldeles klart och tydligt vad som hörs i samtalet om nu klockan/mobilen spelar in överfallet på AW mobilsvar? Inga skrik, inga höga röster? Måste vara tysta för grannen knackar på osv. Men klockan larmar pojkvännen och det hörs dunsar/sparkar/märkliga ljud i samtalet... Och TT har inte kommit hem till varken sin far eller pojkvän. Så kanske fokus hitta TT i första läget tänker jag...
Och neka när inspelningen finns är ju galet, men jag tänker att MGM inte ens vet ATT det finns inspelat utan det kommer användas i förhör framöver? Trumfkort liksom?
Och Avel, min klocka skickade nödmeddelande till min man när jag tvättade bussen (rättså högljudd aktivitet) och den ringde då inte till 112. Jag fattade inte varför min man ringde och störde mig för jag märkte inte ens att klockan skickade nåt. Så det kanske är olika inställningar och funktioner i olika klockor? Jag är oteknisk som tusan!