2022-11-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Tror du kommit på något riktigt bra ,,,är det inte tom så att telefonen kan ringa upp npgot nödnr om du tex faller ???

Isf kanske samtalet gick iväg automatiskt samtidigt som hon föll i golvet (därav dunsarna) ev efter något slag och att någon sedan gav sig på henne ?

För något speciellt är det med samtalet eftersom polisen reagerade så snabbt och att de blev gripna bara efter någon dag

Väldigt bra tanke. Ofta går dock samtal o dyl till SOS eller flera personer.

Här tog jag första bästa länk som kan vara diskussionsunderlag.

Grunden är att det ska vara lätt att larma. Typ med endast en knapp som hålls in då.

https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00078032/
Citera
2022-11-14, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Jag kan inte utesluta att [JJs pappa] fått dotterns (eventuella) handling på halsen genom att ha gjort något dumt som gör honom skyldig till något relaterat brott (brott mot griftefriden, skyddande av brottsling, etc.), men jag tror det är bra mer rimligt att det är då centrerat kring gården och inte någon av alla platser där han kan tänkas vara i jobbet.

Jag har läst alla dina inlägg i den här tråden och jag tycker att de har varit analytiska och friskt kritiska. Jag tycker att när utredningen har kommit några steg ytterligare så kan vi om tid tillåter gå till djupet med en detaljanalys av alla händelser som drabbade TT. I detta stadie av informationsläge så kan vissa sannolika händelser kanske te sig som substanslösa gissningar, men snart kommer situationen förmodligen bli en annan.

.
Citera
2022-11-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Verkligen, lycka till.

Kan någon länka de misstänkas instagram?
Citera
2022-11-14, 20:05
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om överfallet, människorovet eller mordet hade spelats in borde J och M plockats under söndagen, direkt efter polisen lyssnat på inspelningen. Sen hade det varit ännu svårare att neka till alla anklagelser när det är inspelat. Men man kan ju hoppas!
Instämmer. Larmat via smartwatch lördag natt -> pådrag lördag natt. Dessvärre.
Citera
2022-11-14, 20:08
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Vissa adhd-mediciner gör att man tappar aptiten, och därmed går ner i vikt. Det skulle kunna vara en anledning, om det nu är så att hon har adhd (vilket jag inte har nån aning om).

Jag har för mig att ADHD medicin (Amfetamin) får man inte efter puberteten.

Jag har en släkting som fick detta, men inte efter puberteten.

Men det har kanske ändrats numera. Detta var för c:a 20 år sedan.
Citera
2022-11-14, 20:11
Medlem
Citat:
Vi kan nog utgå från att T var vid liv 02:30. Normalt anger polisen tiden för brottet, sista tidpunkten offret bekräftats vara vid liv.

Har försökt följa tråden sedan dag ett men är ju mycket ”sorl” som gör att man villar bort sig stundtals. En fundering jag har är om man är säker på att Tove ens kom in i lägenheten. De kan ju faktiskt vara så att de gav sig på henne redan utomhus. Lämnade kroppen, slet med sig cykeln o rusade till lägenheten för att hitta nåt att gömma/trasportera kroppen i o därav alla dunsar. Grannen stökade till deras planering en smula men medan JJ åkte iväg fick kompisen möjlighet att ta ut emballaget till bilen o sedan åkte de iväg o gömde Tove. Tove kan därför inte ont anandes meddelat pojkvännen att hon var på väg hem o sen ………….
Citera
2022-11-14, 20:13
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Om överfallet, människorovet eller mordet hade spelats in borde J och M plockats under söndagen, direkt efter polisen lyssnat på inspelningen. Sen hade det varit ännu svårare att neka till alla anklagelser när det är inspelat. Men man kan ju hoppas!

Om jag fortsätter spåna på min hypotes så kanske det inte är alldeles klart och tydligt vad som hörs i samtalet om nu klockan/mobilen spelar in överfallet på AW mobilsvar? Inga skrik, inga höga röster? Måste vara tysta för grannen knackar på osv. Men klockan larmar pojkvännen och det hörs dunsar/sparkar/märkliga ljud i samtalet... Och TT har inte kommit hem till varken sin far eller pojkvän. Så kanske fokus hitta TT i första läget tänker jag...

Och neka när inspelningen finns är ju galet, men jag tänker att MGM inte ens vet ATT det finns inspelat utan det kommer användas i förhör framöver? Trumfkort liksom?

Och Avel, min klocka skickade nödmeddelande till min man när jag tvättade bussen (rättså högljudd aktivitet) och den ringde då inte till 112. Jag fattade inte varför min man ringde och störde mig för jag märkte inte ens att klockan skickade nåt. Så det kanske är olika inställningar och funktioner i olika klockor? Jag är oteknisk som tusan!
Citera
2022-11-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag har för mig att ADHD medicin (Amfetamin) får man inte efter puberteten.

Jag har en släkting som fick detta, men inte efter puberteten.

Men det har kanske ändrats numera. Detta var för c:a 20 år sedan.

Varför skulle man inte få det efter pub? Min son fick det... Min vuxna bror oxå!
Citera
2022-11-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Det var nån i tråden som hade kollat på planlösningen och badrummet låg inte där som grannen hade beskrivit.

Det var jag som kollat upp planlösningen och grannen måste tänkt tokigt eller helt enkelt trott att planlösningen är densamma som sin.
Men detta är en 1a hon bor i och grannen en 3a (?) så det är inte samma.
Citera
2022-11-14, 20:15
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Nja det tar ju någon stund för tex klockan att koppla samtalet så det kanske bara kom med lite konstiga fragment av händelsen i det ev samtalet.

Och kanske även GPS position för de var ju även i lgh redan på söndagen sen greps de väl på måndag förmiddag efter bara någon 15-20 min förhör ?

Finns det någon som känner TT som kan bekräfta eller dementera ifall TT hade någon smart klocka av något slag ?
Citera
2022-11-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Läser du ens det jag delade? när han är uppe och ringer på då sparkarna i väggen`-Han uppfattade dessa ljud komma från vänster sida sett från när man står vid dörren.
- Han uppfattade ljuden komma från badrummet.

Precis samma håll som han hörde dunsarna innan han gick upp. Men tydligen vet något bättre som kollat på någon planlösning på flashback

Det stämmer bättre om grannen hört ljuden från vänster sida om hennes dörr om man står utanför, då badrummet är vänster när man kommit in (enligt ritningen på planlösningen).
Citera
2022-11-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Det stämmer bättre om grannen hört ljuden från vänster sida om hennes dörr om man står utanför, då badrummet är vänster när man kommit in (enligt ritningen på planlösningen).

Det står ju på vänster sida i texten jag delade? så förstår inte vad du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in