2022-11-14, 19:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Enl Expressen har man idag gjort en ny sökinsats i Kvarndammen.
Det handlar om saksök säger Rickard Finndahl
Uppenbart bör det ligga antingen något tips i botten eller har MGM angett något. Annars är det märkligt att de söker just ”DÄR”
Citera
2022-11-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Uppenbart bör det ligga antingen något tips i botten eller har MGM angett något. Annars är det märkligt att de söker just ”DÄR”

Så förstår jag det också.
Intressant att följa
Kan det vara T:s mobil
Citera
2022-11-14, 19:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Aftonbladet kan ha blandat ihop sista samtalet med åklagarens påstådda tid för brottet.

Den tidsangivelsen för människorov, kan lika gärna komma från material i mgm mobiler.

Det enda vi vet är att TT var vid liv 01:49.
Det är andra är osäkert.

Jag tror inte att det kan vara en sammanblandning, men det kan vara en felaktig uppgift. Detta eftersom innehållet i de båda samtalen helt skiljer sig helt åt. Men det måste ha funnits en trigger för att polisen skall gå igång så tidigt och så kraftfullt. Där skulle det påstådda samtalet 02:30 passa väl in.

Samtalet 01:49, där allt verkar normalt, är absolut inget som får polisen att gå igång på alla cylindrarna.
Citera
2022-11-14, 19:30
Medlem
Hade varit intressant och höra de där sista samtalet vad de är som gör att pojkvännen och polisen bli oroliga
Citera
2022-11-14, 19:35
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Har inte kunnat släppa riktigt, det någon skrev långt bak i tråden, angående ifall samtalet 02.30 var ett nödsamtal från en smartwatch eller mobil som aktiverades, vilket det väl absolut kan vara. Då kan isf telefon eller klocka ringa upp en i förväg inlagd nödkontakt. Så om TT lagt in AW, hon lyckas starta nödsamtalfunktionen på telefon eller klocka och då spelas hela tumultet in och det hör AW som meddelande på morgonen. Det kan förklara varför polisen och MP agerade så snabbt. Det kom ut i pressen angående meddelandet och försvann igen, men kanske polis/utredare inte vill att MGM ska veta att hela förloppet är inspelat och därför försvinner uppgiften från media ganska snart och bara samtalet 01.49 ligger kvar? Det kanske kan vara bra att ha som ess i rockärmen om MGM fortsätter neka och ljuga? Jag har följt tråden, läst ikapp och väntat på att någon ska ta upp detta, men ingen jag sett har skrivit mer om just nödsamtalfunktionen. Skickar med lite av det jag läst om nödsamtalfunktionen, finns för Iphone också.
"Så snart du trycker tre gånger på hemknappen startar Galaxy Watch antingen en nedräkning till SOS eller går direkt till den. När den väl startar skickar klockan ett sms som varnar nödkontakterna om att du behöver hjälp och ger en länk till din position på Google Maps. Dessutom kommer klockan att slå numret till den valda nödkontakten och försöka nå honom eller henne genom ett samtal på din klocka."
Smart tänkt. Jag har funderat på det där samtalet och visst kan du ha rätt i dina funderingar. Tack 🙏🏻
Citera
2022-11-14, 19:36
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Hade varit intressant och höra de där sista samtalet vad de är som gör att pojkvännen och polisen bli oroliga
Behöver ju inte vara något speciellt med samtalet/meddelandet mer än att T uppgett hon var påväg hem och när han då upptäcker att hon inte kommit hem, och inte är med sin familj heller. Samt han ringer till JJ som säger hon cyklat hem. Därtill att hon alltid hör av sig och är en skötsam tjej. Det sammantaget borde vara tillräckligt för att polisen skall reagera.
Citera
2022-11-14, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811

Det behöver nödvändigtvis inte innehålla nåt alarmerande. Inget konstigt att reagera och anmäla när en ung tjej inte kommer hem efter en kväll stan.
Citera
2022-11-14, 19:39
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Har inte kunnat släppa riktigt, det någon skrev långt bak i tråden, angående ifall samtalet 02.30 var ett nödsamtal från en smartwatch eller mobil som aktiverades, vilket det väl absolut kan vara. Då kan isf telefon eller klocka ringa upp en i förväg inlagd nödkontakt. Så om TT lagt in AW, hon lyckas starta nödsamtalfunktionen på telefon eller klocka och då spelas hela tumultet in och det hör AW som meddelande på morgonen. Det kan förklara varför polisen och MP agerade så snabbt. Det kom ut i pressen angående meddelandet och försvann igen, men kanske polis/utredare inte vill att MGM ska veta att hela förloppet är inspelat och därför försvinner uppgiften från media ganska snart och bara samtalet 01.49 ligger kvar? Det kanske kan vara bra att ha som ess i rockärmen om MGM fortsätter neka och ljuga? Jag har följt tråden, läst ikapp och väntat på att någon ska ta upp detta, men ingen jag sett har skrivit mer om just nödsamtalfunktionen. Skickar med lite av det jag läst om nödsamtalfunktionen, finns för Iphone också.
"Så snart du trycker tre gånger på hemknappen startar Galaxy Watch antingen en nedräkning till SOS eller går direkt till den. När den väl startar skickar klockan ett sms som varnar nödkontakterna om att du behöver hjälp och ger en länk till din position på Google Maps. Dessutom kommer klockan att slå numret till den valda nödkontakten och försöka nå honom eller henne genom ett samtal på din klocka."

Tror du kommit på något riktigt bra ,,,är det inte tom så att telefonen kan ringa upp npgot nödnr om du tex faller ???

Isf kanske samtalet gick iväg automatiskt samtidigt som hon föll i golvet (därav dunsarna) ev efter något slag och att någon sedan gav sig på henne ?

För något speciellt är det med samtalet eftersom polisen reagerade så snabbt och att de blev gripna bara efter någon dag
Citera
2022-11-14, 19:46
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Tror du kommit på något riktigt bra ,,,är det inte tom så att telefonen kan ringa upp npgot nödnr om du tex faller ???

Isf kanske samtalet gick iväg automatiskt samtidigt som hon föll i golvet (därav dunsarna) ev efter något slag och att någon sedan gav sig på henne ?

För något speciellt är det med samtalet eftersom polisen reagerade så snabbt och att de blev gripna bara efter någon dag

Jo faktiskt, det finns en sån funktion man kan aktivera! Klistrar in det jag snabbt hittade från Apple.

Om Apple*Watch*SE eller Apple*Watch*Series*4 eller senare*upptäcker ett allvarligt fall medan du har på dig klockan, knackar den dig på handleden, avger ett larm och visar en varning. Du kan välja att ringa ett nödsamtal eller avvisa varningen genom att trycka på Digital*Crown, trycka på Stäng längst upp till vänster eller trycka på Jag mår bra.
Citera
2022-11-14, 19:50
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Djupet på avtrycken under stegen. Det ena fotsteget är lätt på foten, där vi finner mönster i sulan, de andra parralella är tyngre, då de borrar sig djupare i leran. Hur vore det om du följde inläggen i tråden, det vore tacknämligt. Varför ska jag repetera vad som redan sagts för dig? Är det inte bättre att du lär dig använda forumet som programmeraren avsett, med grå pilar till höger och vänster, för att söka svar på dina frågor?

Klicka runt på de skojiga små pilarna INNAN du kommer med dina korkade frågor, borde fan vara körkort på datorer! Lite jävla grundkompetens kan man väl ändå kräva.

Wow!
Jag antar du jobbar med markarbeten?! Har en egen trädgård? själv brukar klättra på stegar och hoppar ner i lera, blöt jord osv.
Hur brukar marken kring en sån stege se ut?
Som oftast är det nertrampad mark. Precis som här.
Jag har nog aldrig varit med om att båda avtrycken är lika djupa när man har klättrat upp eller ner från en stege. Då skulle man vara tvungen att hoppa jämnfota.

Du känns verkligen som en person som vet hur man sitter.

Frågan var till för att du skulle fatta hur dumt de låter. Som du skrev:
”Tjänstefel av polisen att inte ta avtryck på plats” Vad vet du om det?
Ingenting.
Du vet inte vilka metoder de använt sig av i detta fall.

Jag tycker ditt påstående om stegen är lika vasst som en 5årings. Har läst dina inlägg tidigare och du känns en aning... utsvävande.

Du vill så gärna lösa ”gåtan”, men det kommer visa sig vara lite enklare än det du tänker.

Sen kan du gå och skaffa dig lite hyfs, det är bättre än ett datakörkort (vilket jag inte alls har några problem med).
Det är såna som du som gör att tråden blir full med skit och trådsanningar.

Men vet du. Om några månader får vi se vem som är den skarpaste kniven i lådan.

Lycka till med din tes.
Citera
2022-11-14, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle

Om överfallet, människorovet eller mordet hade spelats in borde J och M plockats under söndagen, direkt efter polisen lyssnat på inspelningen. Sen hade det varit ännu svårare att neka till alla anklagelser när det är inspelat. Men man kan ju hoppas!
Citera
2022-11-14, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
QUOTE=Marie-Antoinette|82401718
ca 180 cm, kanske något längre.....

Japp, JJ har förlorat mycket i vikt, snabbt, som det verkar......

Då har JJ gått ner i vikt snabbt.....

Tjabba, jag såg ett "äldre" inlägg från Dig.

Om detta är sant. Svårt att vidimera förstås.

Men OM det är sant så får jag känslan av missbruk/bruk av någon drog...

Jag tänker närmast ett bruk av A-vitaminer, Amfetamin (MetAmfetamin.)
Då äter man inte så mycket, sover nästan ingenting det närmaste dygnen...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Amfetamin

Amfetaminpåverkan innebär att användaren känner sig kreativ, får lust att aktivera sig och får stärkt självförtroende och mer ork.

Amfetaminets fysiska verkningar, det vill säga de effekter som ligger utöver det för brukaren dominerande ruset, beror på amfetaminets centralstimulerande verkan som bland annat motverkar sömn. Under ruset försvinner hunger- och törstkänslor, vilket kan få som bieffekt uttorkning och undernäring, speciellt vid längre tids påverkan.

Utöver ruset kan längre tids bruk i kombination med den karaktäristiska bristen på sömn leda till paranoida tankegångar hos brukaren (drogutlösta psykiska störningar).

Den molekylära bakgrunden till amfetamins effekter i det centrala nervsystemet är frisättning av dopamin (DA) och noradrenalin. DA tycks vara den viktigaste

Vissa adhd-mediciner gör att man tappar aptiten, och därmed går ner i vikt. Det skulle kunna vara en anledning, om det nu är så att hon har adhd (vilket jag inte har nån aning om).
Senast redigerad av allakantralla 2022-11-14 kl. 19:53. Anledning: Felcitering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in