2022-10-31, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Om ditt barn kan få livstid så hjälper de flesta sitt barn!
Sen finns ju dessa vänsteröppnaditthjärta som alltid gör rätt även om det blir fel och ens barn drabbas.

En lojal förälder skyddar sitt barn genom allt och gör ALLT för sitt barn ...

Sen finns det ju dem som tror att man ska göra allt och samtala även om ens barn får livstid.

Vi är alla olika här tror jag.

Det beror väl på vilken moral man själv besitter. Att skydda sitt barn är väl snarare att se till att personen kommer på fötter och är säker, att befinna sig i en kriminell miljö är väl det motsatta. Hade mitt barn hamnat snett och begått ett grovt brott hade jag inte hjälpt honom/henne att fortsätta.
Citera
2022-10-31, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiliashorborste
Beklagar ifall jag irriterar någon.

Men denna nyhet om två skadade personer i Eksjö, nu läste jag artikeln igen och det som stod att det inte fanns kopplingar till Tove är nu borta? Är det så för er andra?

Det står fortfarande att polisen inte misstänker ett samband med försvunna TT..
Citera
2022-10-31, 17:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Någon som vet var JJ's pappa gör i detta nu?

Känns väldigt mycket som att han är inblandad. Varför skulle hon träffa honom så tidigt söndag morgon då TT försvann? Känns som att hon bad honom om hjälp och hitta på nån rövarhistoria till varför man angrep TT och att det blev handgemäng utom kontroll. Sedan har han försökt hjälpa sin dotter. För att skapa sig ett alibi har JJ sen lagt ut massa saker på Marketplace som är hennes pappa (om jag förstod det rätt?) och detta för att förklara varför man träffat fadern samma morgon då försvinnandet var ett faktum.

Är det bekräftat att JJ träffade sin pappa på morgonen?
Är det inte bara annonsen som pappan lägger up på morgonen som JJ ska ha hälpt honom med? Eller?

För det behöver man inte vara på plats. En bild, text mm kan han bara skicka till henne för den hjälpen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kan ju ha parkerat den på något strategist undanskymt ställe, där överfallet skulle ske......

Bara min spekulation.

Hade polisen misstänkt att T färdats i den bilen eller någon annan känd bil, är jag ganska säker på att dom sökt vittnesuppgifter vart den setts.

Dom verkar inte ens säkra på om hon förts bort i bil och vilken iså fall.
Citera
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Denna äldste broder, som är utbildad inom bygg, har han varit med och renoverat badrummen i fastigheten, haft en skåpbil utanför? Tänkte på lådan som är borta...
Vilken låda?
Citera
2022-10-31, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, du är ju en klippa, givit mycket bra info i tråden. Jag tror inte att JJs pappa är inblandad! Jag tycker synd om honom som hamnat i den här soppan!

Jag kan inte utesluta att han fått dotterns (eventuella) handling på halsen genom att ha gjort något dumt som gör honom skyldig till något relaterat brott (brott mot griftefriden, skyddande av brottsling, etc.), men jag tror det är bra mer rimligt att det är då centrerat kring gården och inte någon av alla platser där han kan tänkas vara i jobbet.
Citera
2022-10-31, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Så vitt jag vet är det okänt var bilen befann sig. Men enligt GW, om jag förstod det rätt, inte i "närområdet".

Lite svårt det där med GW. Då han oftast tänker rent statistiskt.
JJs bil har säkerligen befunnit sig i Vetlanda vid tiden för brottet. Däremot blir det lite svårt att veta hur långt bilen ifrån Storgatan som bilen har färdats innan den blev bortbärgad.
Citera
2022-10-31, 17:51
Medlem
BillBasss avatar
-
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Var det bara den ena av MGM eller båda som skulle på en P7a ?
Någon som har koll om den blivit av och i så fall resultat

P7 - båda
Personutredning Frivården - båda

Förordnanden för dessa finns i sammanfattningen. Jag beställde hem aktuellt dagboksblad i morse och fick det vid 9-tiden. Inga nya noteringar sen 21/10. Försöker hålla koll dagligen nu kring ev omhäktning, men min dygnsrytm stämmer dåligt med tingsrättens....
Citera
2022-10-31, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det inte bara annonsen som pappan lägger up på morgonen som JJ ska ha hälpt honom med? Eller?

För det behöver man inte vara på plats. En bild, text mm kan han bara skicka till henne för den hjälpen.

Hade det varit bekräftat hade det stått i media. Det är en trådsanning tills polis bekräftar.
Citera
2022-10-31, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
-

P7 - båda
Personutredning Frivården - båda

Förordnanden för dessa finns i sammanfattningen. Jag beställde hem aktuellt dagboksblad i morse och fick det vid 9-tiden. Inga nya noteringar sen 21/10. Försöker hålla koll dagligen nu kring ev omhäktning, men min dygnsrytm stämmer dåligt med tingsrättens....
När är omhäktningen?
Citera
2022-10-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Finns en trovärdig skribent som berättade an någon sett tjejerna i den röda bilen ståendes med imma på rutorna. I nåt naturreservat när J s pappas gård på sön morgon.

Även om skribenten är trovärdig så har infon gått i 2-3 led och då minskar trovärdigheten.
Citera
2022-10-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
När är omhäktningen?

Släpp, omhäktning eller åtal måste ske/väckas 3 november kl 11:00 ( eller om det var 10)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in