Citat:
Ursprungligen postat av
Pilla74
Ok, träning av Nato? I Ukraina?
Du har ingen j-la aning om några dödstal. Dödstalen på Ukrainska sidan är betydligt högre än den Rysska, vi skickar ju ny materiel hela tiden och de rekryterar i panik. Riktiga siffror kommer att redovisas efter konflikten. Men knappast lika många stupade. Vart har du fått 100 000 ifrån förresten?
Nej, men du har en aning tydligen, baserad på, ja vaddå?
Du tror att de oavbrutna offensiver mot Bakhmut inte har kostat så många ryska liv till exempel?
Jag baserar mig på skattningar som ges, som är baserade i sin tur på striderna som har varit.
Du kan tro vad du vill men förloppet skulle aldrig varit så här (Ryssland tar en massa terräng och blir sedan utkastade om Ukraina hade haft förluster i manskap som överstiger Ryssland stort. Aldrig.
Men visst, du får sitta och önska och tro vad du vill om siffrorna, men Ryssland blir slagen, stad efter stad, by efter by tills de är hemma igen.
Sen kan du sitta där och ropa att det minsann kostade Ukraina 13,5 miljoner liv medan Ryssland förlorade 12.411 soldater. Vad spelar det för roll? Ha det gött