2022-11-14, 16:35
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Verkar vara en rätt jämn match?

Jämt som fan nu, nu spelar de på topp båda två. Sjuka dueller nu.
Citera
2022-11-14, 16:44
Medlem
bobo909s avatar
Rublev gjorde just mardrömsgruppen ännu mer intressant.
Citera
2022-11-14, 17:12
Medlem
Riktigt bra match och ovisst ända till slutet. Har man några önskningar skulle det vara "Fuck Putin" med stora feta bokstäver på deras t-tröjor
Citera
2022-11-14, 17:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Vad tror ni, får Tsitsipas snabb revansch på Djokovic efter den stentuffa semin i Paris som avgjordes i tiebreak? En bra match har det åtminstone alla chanser att bli.

(vi pratar alltså om grekbögen mot serbfittan, om nu nån undrade )
Citera
2022-11-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Riktigt bra match och ovisst ända till slutet. Har man några önskningar skulle det vara "Fuck Putin" med stora feta bokstäver på deras t-tröjor

Eller tänk om de haft på sig samma enigmatiska tröja som utrikesminister Lavrov hade på sig idag? Operation Basquiat har inletts, typ. Putin skulle ha skitit på sig.

https://www.aljazeera.com/wp-content/uploads/2022/11/2022-11-14T101929Z_798600618_RC2MLX9116I6_RTRMADP_3_G20-SUMMIT-LAVROV.jpeg?resize=1200%2C675
Citera
2022-11-14, 20:24
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Eller tänk om de haft på sig samma enigmatiska tröja som utrikesminister Lavrov hade på sig idag? Operation Basquiat har inletts, typ. Putin skulle ha skitit på sig.

https://www.aljazeera.com/wp-content/uploads/2022/11/2022-11-14T101929Z_798600618_RC2MLX9116I6_RTRMADP_3_G20-SUMMIT-LAVROV.jpeg?resize=1200%2C675

Väldigt "casual" får man säga.

Undrar vad han har för tag när han är ute och klottrar på nätterna?
Citera
2022-11-14, 20:32
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vad tror ni, får Tsitsipas snabb revansch på Djokovic efter den stentuffa semin i Paris som avgjordes i tiebreak? En bra match har det åtminstone alla chanser att bli.

(vi pratar alltså om grekbögen mot serbfittan, om nu nån undrade )

Nja, tror inte det. Underlaget borde passa Djoko rätt bra. Inte för att greken är dålig på något underlag.

Hade iofs varit rätt skoj inför nästa omgång.
Citera
2022-11-14, 22:00
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Vad ska de ha linjedomare för? Hur många felbeslut har det varit i den här matchen nu? Inte undra på att Rublev är irriterad. Fan, låt tekniken sköta det där, så tröttsamt med utmaningar och onödigt tjafs.

Glömde skriva det att jag är den som gillar linjedomare och hawkeye challengers

Fan, trist med den nya tekniken. Nää, såhär ska det vara.
Citera
2022-11-14, 22:53
Medlem
bobo909s avatar
Utan utmaningar, kan man inte förlänga matchen i 10 sekunder till - Tsitsipas

Greken var farligare i andra set fram till tiebreaket, men satan vad Djoko höjde sig när han låg illa ute i sina servegem.
Citera
2022-11-15, 04:13
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Glömde skriva det att jag är den som gillar linjedomare och hawkeye challengers

Fan, trist med den nya tekniken. Nää, såhär ska det vara.

Det är fördelen med att bo i en demokrati, alla får ha en egen åsikt.

Jag föredrar när det flyter på och det gjorde det inte igår. Sen om linjedomarna hade ovanligt taskig syn vet jag inte, men när det blir så många overrules, utmaningar och irriterad stämning är det bara tröttsamt.
Citera
2022-11-15, 10:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det är fördelen med att bo i en demokrati, alla får ha en egen åsikt.

Jag föredrar när det flyter på och det gjorde det inte igår. Sen om linjedomarna hade ovanligt taskig syn vet jag inte, men när det blir så många overrules, utmaningar och irriterad stämning är det bara tröttsamt.

Alla som gillar VAR i fotboll gillar Hawk-Eye* i tennis.

... men alla som gillar Hawk-Eye gillar inte VAR.

I och med att Hawk-Eye finns på plats och har sista ordet, så kan man lika gärna använda det genomgående. Det går fortare och man slipper ifrågasättanden och irritation. Vad är vitsen med att att ha linjedomare om systemet ändå när som helst kan köra över dem? För att det skapar ett extra spänningsmoment i och med utmaningarna, och att det ger linjedomare jobb. Inget av dem är tillräckligt bra skäl, menar jag. Sen får bobo909 säga vad han vill i sin nostalgidimma

En brasklapp dock för att tekniken fortfarande har sina brister på grus på grund av linjernas utseende, vilket tidigare har diskuterats i tråden. Men det borde gå att lösa.

* Jag vet att Hawk-Eye är ett varumärke och att det finns andra leverantörer, men vad kallar vi tekniken? Linjeteknologi?
Citera
2022-11-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

* Jag vet att Hawk-Eye är ett varumärke och att det finns andra leverantörer, men vad kallar vi tekniken? Linjeteknologi?
"Electronic line-calling" och "live electronic line-calling?" Låter ok kanske. Men på svenska? Elektroniska linjedomslut"? "Elektroniskt domarsystem", "elektroniskt domarsystem i realtid"? Njä. Man får nog finna sig i att tekniken kallas hawk-eye. Som med "googla".

För övrigt tycker jag att Djokovic var fantastiskt bra av det jag såg i första set. Inte ens Rune (eller heter han "danskjäveln" numera?) hade vunnit det setet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in