2022-11-13, 22:50
Avslutad
Nån som sett Marcelo Rios på senaste tiden? Helig skit, den snubben ser helt annorlunda ut idag; som om han spenderat några år i ett sydamerikanskt fängelse.

20-30 kg muskler extra, plus hela överkroppen täckt med tatueringar.

https://www.claytenis.com/en/cov/marcelo-rios-tattoos-bodybuilder/

Bara bild:

https://www.claytenis.com/wp-content/uploads/2022/08/Marcelo-rios-lexington.jpg

Eller bildgoogla.

Nadal tre förluster på raken nu. Tre dubbelfel i ett gem, plus att han numera alltid torskar sista set med typ 1-6. The end is near...
Citera
2022-11-13, 23:16
Medlem
bobo909s avatar
Blir nog ingen Rafa som världsetta efter denna turnering, och nog aldrig igen

FAA
mot Fritz blir nu en riktigt spännande match.
Citera
2022-11-14, 00:29
Medlem
bobo909s avatar
Ben Shelton som vi fick se lite i Cincinnati samt USO, gillar tydligen att slå Eubanks i finaler. Vunnit två raka challenger nu där nämnda stod för motståndet.
Citera
2022-11-14, 00:30
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Nadal tre förluster på raken nu. Tre dubbelfel i ett gem, plus att han numera alltid torskar sista set med typ 1-6. The end is near...

För en gångs skull har du rätt. Inte som när du räknade ut honom inför Roland Garros eller Wimbledon, när han var hur bra som helst. Men det här ... När jag sitter och håller tummarna för honom är det rena dödskyssen, för jag nosar alltid upp underdogen och när Nadal är underdog, så... är slutet om inte nära, så inte alltför långt borta.
Citera
2022-11-14, 05:54
Medlem
Vobblers avatar
Som jag skrev tidigare i tråden, vad ska Rafa där och göra? Jag tror att han skiter i det här nu, lika bra att första reserven gör sig redo. 😄

Idag lär det bli bättre matcher.
Citera
2022-11-14, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Som jag skrev tidigare i tråden, vad ska Rafa där och göra? Jag tror att han skiter i det här nu, lika bra att första reserven gör sig redo. 😄

Idag lär det bli bättre matcher.
Ja! In med Rune nu!
Citera
2022-11-14, 13:44
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Är ni inte lite väl hårda mot Nadal? Killen har ju typ 38-6 i win rate för i år. Obesegrad i tre GS(lämnade ju WO till Kyrgios i Wimbledon-SF). Han förtjänar att vara seedad 1:a i ATP Finals efter ett sånt år nu när Alcaraz har lämnat återbud.

Denna förlust har inte att göra med att Nadal skulle vara slut, utan två andra faktorer, dels det att han är rejält match-otränad för tillfället, efter skadekänningar och familje-angelägenheter, dels att Fritz och gjorde en makalöst bra match. Fritz är ändå ingen dussinspelare..

En tredje faktor kan också vara det att Fritz var särskilt motiverad efter allt snack om att han vann finalen i Indian Wells pga Nadal var skadad. Att hans spel inte hade räckt till annars.

Var det förresten ingen som noterade Nadals backhand-smash bakom ryggen i slutet av första set när Fritz servade för att ta setet till tiebreak? Fan vad snyggt det var. Perfekt placerad och clean hård träff.

Nadal är inte färdig på tennisbanan. Tror nästa år och kanske även även 2024 kan bli bra år för Rafa, sen kan vi snacka..
Citera
2022-11-14, 14:09
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
En tredje faktor kan också vara det att Fritz var särskilt motiverad efter allt snack om att han vann finalen i Indian Wells pga Nadal var skadad. Att hans spel inte hade räckt till annars.

Just den motivationshöjaren bör väl Fritz ha fått ur systemet redan när de möttes i Wimbledonkvarten. Där ju för övrigt Nadal definitivt var skadad men vann ändå... Så det var kanske snarare revansch för den nesliga förlusten.

Citat:
Nadal är inte färdig på tennisbanan. Tror nästa år och kanske även även 2024 kan bli bra år för Rafa, sen kan vi snacka..

Tror du inte att han gör en sista satsning på Roland Garros nästa år, där han - naturligtvis - tar sin femtonde seger och sedan deklarerar att det är över? Var passar det bättre att avsluta karriären än i sitt eget vardagsrum?
Citera
2022-11-14, 14:55
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Denna förlust har inte att göra med att Nadal skulle vara slut, utan två andra faktorer, dels det att han är rejält match-otränad för tillfället, efter skadekänningar och familje-angelägenheter, dels att Fritz och gjorde en makalöst bra match. Fritz är ändå ingen dussinspelare..

Kanske det, men han är ganska kass inomhus, så jag förstår inte varför han ens bemödar sig Jag hade hellre sett en glödhet dansk istället för en rostig Rafa.

Inte särskilt välspelat idag heller, men Rublev verkar nypa första set.
Citera
2022-11-14, 15:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Ben Shelton som vi fick se lite i Cincinnati samt USO, gillar tydligen att slå Eubanks i finaler. Vunnit två raka challenger nu där nämnda stod för motståndet.

Samtidigt som Hugo Gaston vann i Roanne och såg till att få en fin avslutning på ett annars rätt knackigt år. 100 nya fräscha poäng gjorde att han denna vecka klättrar 26 placeringar till 106, medan Sheltons 80 poäng lyfter honom 20 placeringar till 108, inte illa för en kille som inledde året på plats 573 . På den nivån betyder varje poäng mycket, och en framgång i en challenger ger ett stort lyft på rankingen.
Citera
2022-11-14, 16:17
Medlem
Vobblers avatar
Vad ska de ha linjedomare för? Hur många felbeslut har det varit i den här matchen nu? Inte undra på att Rublev är irriterad. Fan, låt tekniken sköta det där, så tröttsamt med utmaningar och onödigt tjafs.
Citera
2022-11-14, 16:32
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Vad ska de ha linjedomare för? Hur många felbeslut har det varit i den här matchen nu? Inte undra på att Rublev är irriterad. Fan, låt tekniken sköta det där, så tröttsamt med utmaningar och onödigt tjafs.

Verkar vara en rätt jämn match?

Kommer Medvedev knipa detta? Vilket sjukt första set det verkade vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in