2022-11-14, 16:04
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
https://www.jm.se/skane-lan/malmo-kommun/dockan/docks-premium/12601/#moda

6 balkonger och 3 terrasser.

Snyggt, hoppas Malmö kan bli snyggt med återöppningar.

Får man sex balkonger och 3 terasser, när ska folk få tid till sitta på alla ?

1 balkong per veckodag ?
Citera
2022-11-15, 15:16
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Snyggt, hoppas Malmö kan bli snyggt med återöppningar.

Får man sex balkonger och 3 terasser, när ska folk få tid till sitta på alla ?

1 balkong per veckodag ?

Det är en ganska rimlig fråga tycker jag, när ska man använda så många balkonger och terrasser? Det är hyfsat vanligt att stora objekt har massor av ute-utrymmen nu, men jag förstår inte riktigt poängen. Visst, mer än en balkong och kanske en terrass kan jag förstå. Olika väderstreck, olika solläge och förmodligen enklare att alltid hitta en plats att sitta ute där det är lä/sol. Men sex balkonger och tre terrasser är ju massor. Man lär väl knappast möblera alla, om man inte ska bära runt på fällstolar så får man väl stå och hänga på räcket på ett par av balkongerna... Jag har svårt att se poängen.
Citera
2022-11-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det är en ganska rimlig fråga tycker jag, när ska man använda så många balkonger och terrasser? Det är hyfsat vanligt att stora objekt har massor av ute-utrymmen nu, men jag förstår inte riktigt poängen. Visst, mer än en balkong och kanske en terrass kan jag förstå. Olika väderstreck, olika solläge och förmodligen enklare att alltid hitta en plats att sitta ute där det är lä/sol. Men sex balkonger och tre terrasser är ju massor. Man lär väl knappast möblera alla, om man inte ska bära runt på fällstolar så får man väl stå och hänga på räcket på ett par av balkongerna... Jag har svårt att se poängen.

Jag gissar att de ritat huset först och tänkt på planlösningen sedan. Om man tittar på siluteten "behövs" det massor med terrasser/tak högst upp för att det inte ska se konstigt ut.

Alla balkonger utom en ligger tex utmed samma vägg och två av terraserna ligger i samma väderstreck. Så håller med om att det känns rätt onödigt.

Lägenheten är ju faktiskt "bara" ca 200 kvm, så antalet uteplatser känns väldigt överdrivet. Hade själv gärna bytt någon terras och några balkonger mot mer rum.
Senast redigerad av trickget 2022-11-15 kl. 16:29.
Citera
2022-11-15, 16:32
Medlem
leuchdiodens avatar
Ovanligt i den meningen att det inte är sönder renoverat och helt vitt

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-6rum-lorensberg-goteborgs-kommun-sodra-vagen-38-19333775
Citera
2022-11-15, 17:03
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leuchdioden

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-6rum-lorensberg-goteborgs-kommun-sodra-vagen-38-19333775

Säg inte det...

Citat:
En totalrenovering är påbörjad från sommaren 2022, men i dagsläget ej avslutad. Senaste renoveringen som gjordes i denna våning var på 70-talet. Ett stort arbete är utfört, vilket omfattar ett gediget rivningsarbete, murning och spackling av gamla väggar, uppbyggnad av nya väggar. En arkitektritad planlösning har tagits fram där de planeras 4 sovrum, 2 badrum, 1 wc, tvättstuga, kök samt förvaring (se tänkt planlösning).

Inga bilder på renoveringen, men det finns säkert potential att det kan bli både vitt och fräscht...
Citera
2022-11-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leuchdioden

Vem fan vil bo sådär, såg ju ut som en kyrka invändigt?
Citera
2022-11-15, 18:31
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Vem fan vil bo sådär, såg ju ut som en kyrka invändigt?

Fönsterna menar du ?
annars var de ju inte mycket bilder i lägenheten + fönster med utsikt mot Liseberg och port och trapp
Citera
2022-11-15, 18:55
Medlem
leuchdiodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Säg inte det...

Inga bilder på renoveringen, men det finns säkert potential att det kan bli både vitt och fräscht...

Ja där fick jag för jag bara tittar bilder och inte läser beskrivningen
Citera
2022-11-15, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Fönsterna menar du ?
annars var de ju inte mycket bilder i lägenheten + fönster med utsikt mot Liseberg och port och trapp

Både fönster men även de bruna träslagen i hela lägenheten.
Citera
2022-11-15, 19:07
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Både fönster men även de bruna träslagen i hela lägenheten.

Jaha jag tänker mig kyrkor med mer putsad sten, när jag tänker på kyrkor, men kyrkor har ju massa olika arkitektur och stilar med tanke på de funnits i drygt 1000 år
Citera
2022-11-17, 13:06
Medlem
snowbells avatar
Jag har hittat ett hus i så gott som originalskick från 1975 då det byggdes.
Enligt mäklaren har samma familj haft huset sedan det byggde, och det känns rätt unikt.
Sedan tycker jag att det man kan se utifrån bilderna så är det välbevarat också.

Det finns även en vedeldad bastu i källaren, det verkar väldigt ovanligt, i varje fall när det kommer till villor i villaområden.

https://www.svenskfast.se/hus/norrbotten/lulea/gammelstad/radmansvagen-9/358352?utm_source=hemnet&utm_medium=referral
Citera
2022-11-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Jag har hittat ett hus i så gott som originalskick från 1975 då det byggdes.
Enligt mäklaren har samma familj haft huset sedan det byggde, och det känns rätt unikt.
Sedan tycker jag att det man kan se utifrån bilderna så är det välbevarat också.

Det finns även en vedeldad bastu i källaren, det verkar väldigt ovanligt, i varje fall när det kommer till villor i villaområden.

https://www.svenskfast.se/hus/norrbotten/lulea/gammelstad/radmansvagen-9/358352?utm_source=hemnet&utm_medium=referral

Fint hus, men helvete vad pengar man måste plöja ner där för att få det som man vill ha det. Köket var ju förskräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in