Citat:
Ger stöd - inte försvarar - står det i det inlägg jag har hittat.
Jag tycker man måste förstå att detta troligen kommer som en chock för henne, och att hon både har en ångestfylld make att hantera samtidigt som hon själv skall försöka ta in och smälta det som hänt - först därefter kan hon hantera sina känslor.
Hon har det nog jävligt utan kritik från andra tänker jag.
Föreningarna verkar ta avstånd, där är han persona non grata - arbetet är det däremot inte säkert att han förlorar. Har han fast anställning så är nog inte raggande efter barn skäl för uppsägning om han inte arbetar med någon som innebär kontakt med barn eller andra utsatta.
Jag tycker man måste förstå att detta troligen kommer som en chock för henne, och att hon både har en ångestfylld make att hantera samtidigt som hon själv skall försöka ta in och smälta det som hänt - först därefter kan hon hantera sina känslor.
Hon har det nog jävligt utan kritik från andra tänker jag.
Föreningarna verkar ta avstånd, där är han persona non grata - arbetet är det däremot inte säkert att han förlorar. Har han fast anställning så är nog inte raggande efter barn skäl för uppsägning om han inte arbetar med någon som innebär kontakt med barn eller andra utsatta.
Man kan tycka det... Men de flesta har fått sparken ändå. Antagligen via att de blivit utköpta eller sagt upp sig frivilligt efter samtal.
Den här andra killen som tog livet av sig. När han inte dök upp på träffen så ringde Sara till hans arbetsgivare och pressade honom att säga upp killen.
Sen sa hon att hon skulle polis-anmäla honom och hänga ut honom inför hela landet. Då tog han livet av sig. Han hade små barn som antagligen behövde honom väldigt mycket.
Det är mycket med den killen som inte stämmer. Om nu Sara får reda på ett brott, varför ringa och pressa arbetsgivaren att avskeda killen och sedan hota med att Polis-anmäla? Konstigt förfarande.
Får du reda på ett brott ska du Polisanmäla först. Om inte annat för att den misstänka inte ska kunna städa undan eventuella bevis (igen).
Killen hade visserligen sagt att han gjort en massa i chatten. Men den praktiska handlingskraft han visade motsvarade inte snacket. Dvs det kan vara så illa att han mått dåligt och snackat skit eftersom fiskarna uppmuntrat honom till det.
Jag har själv pratat med en fiskare. Hon antydde väldigt tydligt att hon förgriper sig på sitt barn. Vill du leka med i leken så säger du ju något liknande du med.