2022-11-14, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ger stöd - inte försvarar - står det i det inlägg jag har hittat.
Jag tycker man måste förstå att detta troligen kommer som en chock för henne, och att hon både har en ångestfylld make att hantera samtidigt som hon själv skall försöka ta in och smälta det som hänt - först därefter kan hon hantera sina känslor.
Hon har det nog jävligt utan kritik från andra tänker jag.

Föreningarna verkar ta avstånd, där är han persona non grata - arbetet är det däremot inte säkert att han förlorar. Har han fast anställning så är nog inte raggande efter barn skäl för uppsägning om han inte arbetar med någon som innebär kontakt med barn eller andra utsatta.

Man kan tycka det... Men de flesta har fått sparken ändå. Antagligen via att de blivit utköpta eller sagt upp sig frivilligt efter samtal.

Den här andra killen som tog livet av sig. När han inte dök upp på träffen så ringde Sara till hans arbetsgivare och pressade honom att säga upp killen.

Sen sa hon att hon skulle polis-anmäla honom och hänga ut honom inför hela landet. Då tog han livet av sig. Han hade små barn som antagligen behövde honom väldigt mycket.

Det är mycket med den killen som inte stämmer. Om nu Sara får reda på ett brott, varför ringa och pressa arbetsgivaren att avskeda killen och sedan hota med att Polis-anmäla? Konstigt förfarande.

Får du reda på ett brott ska du Polisanmäla först. Om inte annat för att den misstänka inte ska kunna städa undan eventuella bevis (igen).

Killen hade visserligen sagt att han gjort en massa i chatten. Men den praktiska handlingskraft han visade motsvarade inte snacket. Dvs det kan vara så illa att han mått dåligt och snackat skit eftersom fiskarna uppmuntrat honom till det.

Jag har själv pratat med en fiskare. Hon antydde väldigt tydligt att hon förgriper sig på sitt barn. Vill du leka med i leken så säger du ju något liknande du med.
Citera
2022-11-14, 10:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar79
Enligt säker källa så har han sagt upp dig från sitt jobb idag på morgonen
Ok, jag gissade att arbetsgivaren skulle uppmana honom till det om inte annat.
Det brukar vara gången när de inte sparka/säga upp en oönskad person.
Citera
2022-11-14, 10:20
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Tycker allt att man ser att bilderna fiskarna använder sig av är datorgjorda. Jag är förvånad att någon ens går på det om man inte är retarderad.

Kanske för man själv har vetskapen om det när man läser varje färsk fångst på hemsidan, men tveksam. Känns som gäddorna tänker mer med kukarna än sunt förnuft.

Det beror på din intelligens. Såvida de inte är mentalt retarderade vilket jag misstänker att den senaste är så är det så att gäddorna tänker med kukarna även en intelligent man blir berövat omdömet när den sitter i den totala kåtheten över att kanske få dejta en unge. Vilket pack.
Citera
2022-11-14, 10:29
Medlem
Citat:
Åklagare och domstol offentliggör alla uppgifter - och många kriminella hamnar med bild i tidningen som tjänar pengar på det. För att inte tala om alla som hängs ut på sociala medier, Flashback o dyl

Återigen ser jag att det är gäddan du värnar.
Så exponeringen Dumpen gör likställer du med offentliga register?
Då kan ju Dumpen skicka sina swish och reklamintäkter till gäddorna då.

Du har fortfarande inte fattat att jag värnar om personers integritet och säkerhet.
Senast redigerad av Ovetade 2022-11-14 kl. 10:31. Anledning: Tillägg
Citera
2022-11-14, 10:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Man kan tycka det... Men de flesta har fått sparken ändå. Antagligen via att de blivit utköpta eller sagt upp sig frivilligt efter samtal.

Den här andra killen som tog livet av sig. När han inte dök upp på träffen så ringde Sara till hans arbetsgivare och pressade honom att säga upp killen.

Sen sa hon att hon skulle polis-anmäla honom och hänga ut honom inför hela landet. Då tog han livet av sig. Han hade små barn som antagligen behövde honom väldigt mycket.

Det är mycket med den killen som inte stämmer. Om nu Sara får reda på ett brott, varför ringa och pressa arbetsgivaren att avskeda killen och sedan hota med att Polis-anmäla? Konstigt förfarande.

Får du reda på ett brott ska du Polisanmäla först. Om inte annat för att den misstänka inte ska kunna städa undan eventuella bevis (igen).

Killen hade visserligen sagt att han gjort en massa i chatten. Men den praktiska handlingskraft han visade motsvarade inte snacket. Dvs det kan vara så illa att han mått dåligt och snackat skit eftersom fiskarna uppmuntrat honom till det.

Jag har själv pratat med en fiskare. Hon antydde väldigt tydligt att hon förgriper sig på sitt barn. Vill du leka med i leken så säger du ju något liknande du med.
Åker du dit för att ha sex med hennes barn så kan du glömma att någon köper fantasileken.

När det gäller den ena som tog livet av sig så arbetade han med barn och hade erkänt övergrepp på barn. Det är självklart att ingen behövde "pressa" någon arbetsgivare.
Citera
2022-11-14, 10:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Jag instämmer. Så länge han inte arbetar där han kommer i kontakt med barn så är det bara en fördel om han kan fortsätta arbeta och försörja sig - och har han något att sysselsätta sig med så minskar tiden han kan lägga på barnjakt.
Arbetsgivaren bör ju dock informeras så att de inte sätter pryoelever för nära eller ger honom andra uppdrag obevakat med unga.

Det där var riktigt kloka resonemang som jag inte sett från så många här i tråden. Bra att gäddan arbetar och i många fall där gäddan är en person med sociala eller psykiska problem är arbeten och vård såvida dom inte hamnar på kåken ett viktigt inslag mer än att de går sysslolösa. Tyvärr finns inte vård eller arbete idag för dessa personer. Man borde ha någon form av institutionsvård för den här typen av människor det skulle gagna samhället i stort. Ge både massor av arbetstillfällen i form av tjänster på dessa anstalter, bättre säkerhet för allmänheten och även vara bättre för den enskilde gärningsmannen då dom ju faktiskt kan få hjälp för sjuka tankar.
Citera
2022-11-14, 10:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Så exponeringen Dumpen gör likställer du med offentliga register?
Då kan ju Dumpen skicka sina swish och reklamintäkter till gäddorna då.
Är det så det går till tror du?
Att skadeståndet går tillbaka till förövarna?
Citera
2022-11-14, 10:34
Medlem
Citat:
Är det så det går till tror du?
Att skadeståndet går tillbaka till förövarna?
Öh? På riktigt?
Du skriver ju att kriminella publiceras och tjänar pengar på det? De som tjänar pengar på gäddornas ofrivilliga mediala uppmärksamhet är Patrik och Sara, ingen annan.
För att följa ditt eget resonemang borde alltså pengarna som dras in tilldelas gäddorna.
Citera
2022-11-14, 10:35
Medlem
Citat:
Åker du dit för att ha sex med hennes barn så kan du glömma att någon köper fantasileken.

När det gäller den ena som tog livet av sig så arbetade han med barn och hade erkänt övergrepp på barn. Det är självklart att ingen behövde "pressa" någon arbetsgivare.

Det är viss skillnad mellan att fantisera om att ha sex med ett barn och att faktiskt ha det... Inte ens du kan väl tycka att det är rätt att förstöra livet för någon som fantiserat oetiskt?

Den senaste som tog livet av sig som jag tror är helt oskyldig till övergrepp, och även oskyldig till att ha träffat Dumpen. Han jobbade inte med barn. Han jobbade med något helt annat.
Citera
2022-11-14, 10:39
Medlem
Det är spännande att följa kommentarer om den senaste kalmargäddan på sociala medier.

En gränslös, notorisk otrogen, och kladdig gädda som skryter på verkstan om att han kan åka på knull-odyssé över hela Sverige om han vill.

Det blev iskallt när det kom fram att gäddan äcklade sig och bestämde träff med vad han trodde var ett barn.

Det är skönt att veta att det finns gränser för snusket.

Nu är Kalmar-äcklet bränd och av med jobb, vänner och idrotts-uppdrag med mera.

Självförvållat när kuken styr.
Citera
2022-11-14, 10:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Det där var riktigt kloka resonemang som jag inte sett från så många här i tråden. Bra att gäddan arbetar och i många fall där gäddan är en person med sociala eller psykiska problem är arbeten och vård såvida dom inte hamnar på kåken ett viktigt inslag mer än att de går sysslolösa. Tyvärr finns inte vård eller arbete idag för dessa personer. Man borde ha någon form av institutionsvård för den här typen av människor det skulle gagna samhället i stort. Ge både massor av arbetstillfällen i form av tjänster på dessa anstalter, bättre säkerhet för allmänheten och även vara bättre för den enskilde gärningsmannen då dom ju faktiskt kan få hjälp för sjuka tankar.
Ja någon form av vårdinsats och där man kan begränsa kontakten med barn och unga skulle vara önskvärt, det är tyvärr svårt att få till i Sverige.
Några delstater i USA har ordnat det så att de först avtjänar sitt fängelsestraff och sedan överförs till institution där de får vård. Det görs sen bedömningar av om de är farliga eller inte - och de måste betraktas som ofarliga för att få leva på utsidan.

Ett problem som vi har med vår lagstiftning är dock att det inte räcker med att de tror att de snärjer barn och planerar sex med barn, här kan man inte lagföra förrän ett barn är utsatt i verkligheten. Det krävs att barn offras för att man skall kunna lagföra.
Det är ju där Dumpen gör en viktig insats -- här fångar man dem och ställer dem inför konsekvenserna för försök att interagera med och utnyttja barn sexuellt. Inga barn behöver offras i processessen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Öh? På riktigt?
Du skriver ju att kriminella publiceras och tjänar pengar på det? De som tjänar pengar på gäddornas ofrivilliga mediala uppmärksamhet är Patrik och Sara, ingen annan.
För att följa ditt eget resonemang borde alltså pengarna som dras in tilldelas gäddorna.
Nej, jag skrev att media tjänar pengar på det.
Citera
2022-11-14, 10:46
Medlem
Citat:

Nej, jag skrev att media tjänar pengar på det.
Skillnad på dömd brottsling och utpekad pedofil. Skillnad på om polis ber om hjälp till identifiering och Sara som gör det för att kunna sabotera maximalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in