2022-11-13, 16:23
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
När man hör ”meth” användas av amerikaner är ofta den typ av metamfetamin som dominerar där dextrometamfetamin i kristallform.

I Europa förekommer oftare racemiskt metamfetamin i sulfatform (pulver), och det är i regel utbankat som tjack brukar vara. Ganska mycket. Medan meth i USA har mycket högre renhetsgrad.

Så man kan väl säga att dextrometamferamin i kristallform överlag är starkare per viktenhet än metamfetaminpulver. Och att jag gissar ruset kan skilja sig lite från om det är racemiskt.
Dextrometamfetamin är sällsynt även i staterna nuförtiden.
För att få dextrometamfetamin så behöver man pseudoefedrin vilket dom extrahera ur från Sudafed exempelvis. Sudafed går knappt att få tag på längre, speciellt dom kvantiteter som behövs.

Så nuförtiden syntetiserar dom från Fenylaceton som i sin tur producerar racematiskt metamfetamin. Det går att få den ena enantiomern med D-tartrate, men karteller tar knappast den extra långa omvägen för att få enbart dextro.

Crystal meth har fått fäste i både Tyskland och Nederländerna.
Citera
2022-11-13, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
1. Den värsta för mig var riktigt jobbigt. Bodde hos en vän, vinter då så ständigt mörkt.

Min hjärna var så drabbad att hallucinationerna var konstant och omöjliga att skilja från det som var verkligt.

Vanligtvis när jag körde hårt så var det ju alltid lite skuggfolk och rörelser i periferin men när jag tappade det helt på meta var det som att kastas in i en annan värld.

Det var vanskapta människor och varelser överallt 24/7. Tittade jag ut på bilen på parkeringen så kunde jag få se sjuka saker som hur ett tiotal vampyrer dök upp och totalförstörde bilen innan den förvandlades till en skalbagge och kröp iväg.
Inom loppet av några sekunder.

Jag var säker på att det bodde folk i väggarna, jag hörde dem. Röster i mitt huvud non stop. Folk och insekter som hängde från taket. Alla var ute efter mig. Alla ville mig ont. Folk grävde tunnlar under mitt hus för att dra ner mig i underjorden.

Jag kunde se bisarra program på TVn där människor satt döda i stolar och talade till mig. Fast TVn var avstängd.

Alla människor hade likadana ansikten och alla stirrade på mig, alla pratade om mig.

Total, ren och skär skräck.

En annan grej var att min hjärna hittade på egna händelseförlopp som aldrig skett. Mindes alla ljud, lukter, känslor, vartenda detalj från långa invecklade och oftast traumatiska händelser som vissa hade förstört min tillvaro än mer.

2. Kan jag inte svara på.

3. När jag körde hårt och länge så kom jag ibland in i ett skede som kändes som en klardröm. Alla minnen fram till det ögonblicket försvann.
Så jag var helt övertygad om att jag bara drömde.

Allt kändes diffust, surrealistiskt, lite magiskt. Jag bara visste till 100% att det här händer inte. Fast det gjorde det.

Tog väl ungefär ett halvår innan av total nykterhet innan hjärnan klarnat till ordentligt. Hallucinationerna hängde kvar månader efter att jag tagit min sista dos.

Tummen upp för en mycket klar och detaljerad redogörelse!
Jag skulle dö om sådana saker hände för mig, jag är inte stark det kan jag erkänna direkt!

Några saker som slog mig:

1. vad skulle hända om du sa ex: dra åt Xelvete med er eller KNXulla era morsor åt dessa varelser som var ute efter dig? skulle de bara förvärra allt ännu mer?

2. (ursäkta om jag rör upp äckliga och obehagliga minnen) men kommer du ihåg deras ansikten, alla de som stirrade och pratade om dig?

3. Om du sov, kom det fortfarande dessa helvetiska och obehagliga tankar och syner till dig?
Senast redigerad av svensson1970 2022-11-13 kl. 20:19.
Citera
2022-11-13, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Tummen upp för en mycket klar och detaljerad redogörelse!
Jag skulle dö om sådana saker hände för mig, jag är inte stark det kan jag erkänna direkt!

Några saker som slog mig:

1. vad skulle hända om du sa ex: dra åt Xelvete med er eller KNXulla era morsor åt dessa varelser som var ute efter dig? skulle de bara förvärra allt ännu mer?

2. (ursäkta om jag rör upp äckliga och obehagliga minnen) men kommer du ihåg deras ansikten, alla de som stirrade och pratade om dig?

3. Om du sov, kom det fortfarande dessa helvetiska och obehagliga tankar och syner till dig?

1.
Jag undvek dom mest då jag redan var så paranoid i det stadiet. Kunde inte alltid veta vem som var inbillning och fantasi.

Men provade gjorde jag många gånger. Om polaren helt plötsligt framträtt i garderoben mitt i natten, eller om det plötsligt framträdde en samling människor ute i mörkret på gräsmattan.

De svarade oftast inte så mycket. Och när 'de' väl sa något så hördes det i mitt huvud, fast de stod en bit ifrån. De rörde osynkat på munnen och mina ord hördes i mig.
Repetitiva minspel, onaturliga för snabba rörelser. De försvann oftast ganska snabbt.

Ibland kunde de säga osammanhängande saker med riktigt opassande röster. Lät som gamla grammofon eller gamla tv spel.

Men ibland när det var riktigt snurrigt kunde de föra sig som vilken människa som helst.

En gång kom dock polisen in i mitt hem och höll ett förhör på säkert en timme innan samtliga tre poliser bara försvann rakt framför mina ögon. I ett blink

2.
Ingen fara. En hel del kommer jag ihåg.

3. Absolut. Tom sönnen var galen. Fick ständigt falska uppvaknande. Drömde att jag vaknade för att inse att jag bara vaknat i drömmer och detta upprepades ibland 30-40 gånger per natt.

Visste egentligen oftast inte om jag ens hade vaknat. Även nör jag gjort det väntade oavbrutet på att vakna upp i drömmen igen.

Mycket hemska sömnparalyser med. Vaknade klar i huvudet men paralyserad till synen av människor med bortskurna ansikten som bara dansade låg i sängen.
Senast redigerad av Blomsterklet 2022-11-13 kl. 23:18.
Citera
2022-11-14, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
1.
Jag undvek dom mest då jag redan var så paranoid i det stadiet. Kunde inte alltid veta vem som var inbillning och fantasi.

Men provade gjorde jag många gånger. Om polaren helt plötsligt framträtt i garderoben mitt i natten, eller om det plötsligt framträdde en samling människor ute i mörkret på gräsmattan.

De svarade oftast inte så mycket. Och när 'de' väl sa något så hördes det i mitt huvud, fast de stod en bit ifrån. De rörde osynkat på munnen och mina ord hördes i mig.
Repetitiva minspel, onaturliga för snabba rörelser. De försvann oftast ganska snabbt.

Ibland kunde de säga osammanhängande saker med riktigt opassande röster. Lät som gamla grammofon eller gamla tv spel.

Men ibland när det var riktigt snurrigt kunde de föra sig som vilken människa som helst.

En gång kom dock polisen in i mitt hem och höll ett förhör på säkert en timme innan samtliga tre poliser bara försvann rakt framför mina ögon. I ett blink

2.
Ingen fara. En hel del kommer jag ihåg.

3. Absolut. Tom sönnen var galen. Fick ständigt falska uppvaknande. Drömde att jag vaknade för att inse att jag bara vaknat i drömmer och detta upprepades ibland 30-40 gånger per natt.

Visste egentligen oftast inte om jag ens hade vaknat. Även nör jag gjort det väntade oavbrutet på att vakna upp i drömmen igen.

Mycket hemska sömnparalyser med. Vaknade klar i huvudet men paralyserad till synen av människor med bortskurna ansikten som bara dansade låg i sängen.

tack igen!
Citera
2022-11-15, 15:30
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Dextrometamfetamin är sällsynt även i staterna nuförtiden.
För att få dextrometamfetamin så behöver man pseudoefedrin vilket dom extrahera ur från Sudafed exempelvis. Sudafed går knappt att få tag på längre, speciellt dom kvantiteter som behövs.

Så nuförtiden syntetiserar dom från Fenylaceton som i sin tur producerar racematiskt metamfetamin. Det går att få den ena enantiomern med D-tartrate, men karteller tar knappast den extra långa omvägen för att få enbart dextro.

Crystal meth har fått fäste i både Tyskland och Nederländerna.

Ok! Tack för info.

Men visst är den chrystal meth som tillverkas i USA ändå en produkt som är hyfsat ren i brukarleden jämfört med amfetaminsulfatet i Sverige som bankas i varje led.

Känns som produktionen i kartellerna och de som becknar på vissa håll är del av en och samma organisation ? Det kanske är positivt för konsumenten isåfall.

Jag vet ju att kristaller kan vara mer eller mindre rena - men det känns ändå som ifall chrystal slog igen här - att det inte skulle vara samma grad av att banka nåt bankat och sen banka det igen och igen - eftersom varje luffare vill ha egen förtjänst.
Just nu är ju kvalitet på amfetaminsulfat av rätt låg kvalitet i Sverige.

Frågan är om det är möjligt med hur vår kriminalitet ser ut, att kränga hyfsat rena produkter . Det kanske krävs såna här stora gäng som Ms-13 som styr både produktion och distribution.
Senast redigerad av st33r 2022-11-15 kl. 15:36.
Citera
2026-03-16, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Låter som metabankat ja Det är extremt vanligt oavsett vad folk här på flashback försöker intala sig själva. Hälften av allt tjack eller mer innehåller meta utan tvekan.

Ren amfetamin är inte överdrivet av någonting alls. Det är inte överdrivet euforiskt, man blir inte överdrivet manisk, man håller inte igång överdrivet länge osv, osv. Det är mer så som man kanske önskar att koffein var + lite till.

Börjar det likna någon slags E du skulle kunna vara vaken i en vecka på. Så är det meta i tjacket.
Du har objektivt fel haha jag kan garantera att om du köper tjack från 10 olika langare kommer alla utan tvekan innehålla en liten mängd amfetaminsulfat, en större mängd koffein och självklart inget jävla metamfetamin😂 det makar bara ingen sense det du säger
Citera
2026-04-22, 02:03
Medlem
Tagit amfetamin många gånger och meta-kristaller en gång, hade fått sample på 0,5g. Ropade på tjejen jag bodde med medan jag krossa och la väldigt små linor, som en halv liten tändsticka var.
Drog i oss det och väntade. Minns att det tog mycket längre men när det väl kicka in var det som otroligt rent amfetamin inga biverkningar eller sånt och ruset höll i upp mot 10 timmar innan det var dags.

Va roligt att testa iaf och juste vi hade sjukt bra sex på det!
Citera
2026-04-24, 13:53
Medlem
su9741s avatar
Amfetamin kan få dig att vara vaken i dygn men du känner dig sliten och pundig. Metamfetamin är så pass kraftigt att man känner sig "normal" och lugn på den men också jävligt skarp i skallen, även tredje dagen på ditt race. Tror att meta är mycket mer CNS inriktad medan gatutjack är mest perifiert
Citera
2026-04-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av su9741
Amfetamin kan få dig att vara vaken i dygn men du känner dig sliten och pundig. Metamfetamin är så pass kraftigt att man känner sig "normal" och lugn på den men också jävligt skarp i skallen, även tredje dagen på ditt race. Tror att meta är mycket mer CNS inriktad medan gatutjack är mest perifiert
Detta är nog sant. Den tryckande känslan i ögonen som du får av amfetamin får man tydligen inte av meth, det ger ett mycket kroppsligt mjukare rus. Det passerar blod-hjärnbarriären mycket lättare än amfetamin, och du kan även röka meth gång efter gång efter gång och bli lika fjuttad de kommande 24 timmarna lol. Man kan nog tänka så här när det gäller styrka och beroendepotential hos dessa substanser: efedrin → amfetamin → metamfetamin.

Illusionen av att vara skärpt och cool i skallen på meth efter 3 dygn dvs, alla andra ser nog att något är fel på 100 meters avstånd.
Senast redigerad av MjShamona 2026-04-25 kl. 22:13.
Citera
2026-05-05, 01:56
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susisen123
Du har objektivt fel haha jag kan garantera att om du köper tjack från 10 olika langare kommer alla utan tvekan innehålla en liten mängd amfetaminsulfat, en större mängd koffein och självklart inget jävla metamfetamin😂 det makar bara ingen sense det du säger

Du har 100% rätt i vad du skriver, finns ju en marknad som kört sitt Test4pay program ett tag nu och där många olika säljares tjack skickats in på labbanalys. Inte sett ett enda resultat av ett analyserat prov tjack som innehöll meta, det var som du skriver allt från 15-45% amfetamin och sen i den överväldigande majoriteten utbankat med koffeinpulver, eller ibland utbankat med skumma RC-centralstimulantia. Men nästan allt var bankat med just koffein i olika hög utsträckning.
Citera
2026-05-05, 09:48
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Detta är nog sant. Den tryckande känslan i ögonen som du får av amfetamin får man tydligen inte av meth, det ger ett mycket kroppsligt mjukare rus. Det passerar blod-hjärnbarriären mycket lättare än amfetamin, och du kan även röka meth gång efter gång efter gång och bli lika fjuttad de kommande 24 timmarna lol. Man kan nog tänka så här när det gäller styrka och beroendepotential hos dessa substanser: efedrin → amfetamin → metamfetamin.

Illusionen av att vara skärpt och cool i skallen på meth efter 3 dygn dvs, alla andra ser nog att något är fel på 100 meters avstånd.

Är därför det är både så härligt och bedrägligt! jag hade ett parti metamfetamin i sulfatform , gultonat småfuktigt. Väldigt drygt skulle säga att samma mängd räckte tre ggr så länge som standardtjack.
Man tycker ju först att det är gött mjuktr starkt rys , inte så farlig, det sitter i så länge att man bara kan fortsätta och fortsätta. Man fick större pupiller än vanligt, var mer kåt. Upplevde att det sitter i så pass länge att man inte får AT tydligt för ibland då man lyckas sova är man typ halvfjuttad även när man vaknar - så AT blir inte lila påtaglig . Det leder till att det blir långa perioder då man bara kliver på och på tåget.: Sen kryper sig nån sorts personlighetsflrändring på. Man känner sig "normal"men man blir ju mer skruvad ovh nojig med tiden ..

Jag saknar det pulvret.
Senast redigerad av st33r 2026-05-05 kl. 09:51.
Citera
2026-05-05, 09:57
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Du har 100% rätt i vad du skriver, finns ju en marknad som kört sitt Test4pay program ett tag nu och där många olika säljares tjack skickats in på labbanalys. Inte sett ett enda resultat av ett analyserat prov tjack som innehöll meta, det var som du skriver allt från 15-45% amfetamin och sen i den överväldigande majoriteten utbankat med koffeinpulver, eller ibland utbankat med skumma RC-centralstimulantia. Men nästan allt var bankat med just koffein i olika hög utsträckning.

Sånt där går i vågor , för några år sedan var det oftare racemiskt metamfetamin vissa matchar bestod av. På 90-talet var det ännu vanligare .
Det var inte så att man blandade i metamfetamin utan det var huvudsakligen metamfetamin .
Men inte i kristallform

Tror kvalitén sjunkit pga kinaprecursorer och att amatörer importerar olja och ska omvandla den själv utan att vara så.
duktiga på det. Tidigare så gjordes tjacket i labb o slutresultatet importerades

Tjacket som cirkulerar på svenska marknader på dark web idag är i regel dålig kvalitet standardtjack bankat med koffein . Det beror väl på att postorder öppnat upp för en kundgrupp som inte har några referenser hur bra tjack ska vara. De r synd om det drar ner standardkvalitw för alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in