Citat:
Ursprungligen postat av
svensson1970
Några frågor om metamfetamin utifrån er egen erfarenhet:
1. Vilka äckliga och obehagliga psykoser fick ni?
2. Om man har tagit metamfetamin en gång, kan psykoser uppstår helt plötsligt trots att man inte har tagit det på några dagar eller veckor?
3. Har också talats om verklighetsuppfattningen blir skum och märklig när man tar metamfetamin, på vilket sätt och hur?
tack för alla svar!
1. Den värsta för mig var riktigt jobbigt. Bodde hos en vän, vinter då så ständigt mörkt.
Min hjärna var så drabbad att hallucinationerna var konstant och omöjliga att skilja från det som var verkligt.
Vanligtvis när jag körde hårt så var det ju alltid lite skuggfolk och rörelser i periferin men när jag tappade det helt på meta var det som att kastas in i en annan värld.
Det var vanskapta människor och varelser överallt 24/7. Tittade jag ut på bilen på parkeringen så kunde jag få se sjuka saker som hur ett tiotal vampyrer dök upp och totalförstörde bilen innan den förvandlades till en skalbagge och kröp iväg.
Inom loppet av några sekunder.
Jag var säker på att det bodde folk i väggarna, jag hörde dem. Röster i mitt huvud non stop. Folk och insekter som hängde från taket. Alla var ute efter mig. Alla ville mig ont. Folk grävde tunnlar under mitt hus för att dra ner mig i underjorden.
Jag kunde se bisarra program på TVn där människor satt döda i stolar och talade till mig. Fast TVn var avstängd.
Alla människor hade likadana ansikten och alla stirrade på mig, alla pratade om mig.
Total, ren och skär skräck.
En annan grej var att min hjärna hittade på egna händelseförlopp som aldrig skett. Mindes alla ljud, lukter, känslor, vartenda detalj från långa invecklade och oftast traumatiska händelser som vissa hade förstört min tillvaro än mer.
2. Kan jag inte svara på.
3. När jag körde hårt och länge så kom jag ibland in i ett skede som kändes som en klardröm. Alla minnen fram till det ögonblicket försvann.
Så jag var helt övertygad om att jag bara drömde.
Allt kändes diffust, surrealistiskt, lite magiskt. Jag bara visste till 100% att det här händer inte. Fast det gjorde det.
Tog väl ungefär ett halvår innan av total nykterhet innan hjärnan klarnat till ordentligt. Hallucinationerna hängde kvar månader efter att jag tagit min sista dos.