2006-05-28, 09:01
Bannlyst
Skulle någon kunna förklara skillnaden mellan de två för mej?
Det finns ju ingen direkt faq här, eller jo, det finns en liten i väntan på en större, men jag har kollat runt lite och inte hittat nåt direkt som förklarar skillnaden mellan de två. Vill veta mest av ren nyfikenhet.

=)

/SS
Citera
2006-05-28, 11:08
Medlem
jag har provat meta än gång och då var det små kristaller dvs kristal meth och fy fan vilken jävla kick . Vanligt tjack kan slänga sig i väggen . Det räckte bara med en väldigt liten dos och man var vaken i flera dygn utan problem .
Citera
2006-05-28, 20:23
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillepille
jag har provat meta än gång och då var det små kristaller dvs kristal meth och fy fan vilken jävla kick . Vanligt tjack kan slänga sig i väggen . Det räckte bara med en väldigt liten dos och man var vaken i flera dygn utan problem .

är det vad man har hört?

slår på fort, är intensivt, men endå ett klart rus & varar länge?
Citera
2006-05-28, 20:33
Medlem
tapirs avatar
meth är starkare och bryter ner dig fort som fan således
Citera
2006-05-28, 23:09
Medlem
jag har fått för mig att meta håller i längre men inte är lika intensivt medans vanligt håller kortare men är intensivare
Citera
2006-05-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frilaust
jag har fått för mig att meta håller i längre men inte är lika intensivt medans vanligt håller kortare men är intensivare
Jupp så va det för mig. Håller i sig betydligt längre. Vet dock inte om det va mindre intensivt. Men jag va
Testade ett sånt dära multi-test eller vad dom heter dagen efter och det va positivt på A MetA Benzo och Cb

At:n av den natten
Citera
2006-05-29, 15:57
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilverzurfer
Jupp så va det för mig. Håller i sig betydligt längre. Vet dock inte om det va mindre intensivt. Men jag va
Testade ett sånt dära multi-test eller vad dom heter dagen efter och det va positivt på A MetA Benzo och Cb

At:n av den natten

vart köpte du detta testet?
Citera
2006-05-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _b0
vart köpte du detta testet?

Fick det av kranen, när jag sa
-Alla säger ju att dom har bra saker till salu.
Det va ingen svensk text på det och jag tror det hette "multistick" och låg i en helvit vaccumplast.
Citera
2006-05-29, 23:14
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag har hört att metamfetamin skall vara längre och ge mer eufori... Men man lär inte bli lika speedad på det som på vanligt amfetamin... Men detta är ju bara vad jag hört, har ingen personlig erfarenhet av meta-tjack, om man bortser från ett piller jag tog för några månader sen, som enligt www.pillreports.com skulle ha innehållit meth... Tyckte dock att det ruset varade kortare tid än vad vanligt amfetamin gör, så jag vet inte riktigt om jag skall tro på det eller inte... Men det var nog ingen större mängd i pillret, vilket säkert gjorde att ruset inte blev så långvarigt...

Minns inte så mycket av ruset (blandade med en del andra droger), men jag var hur som helst "på"... Har skrivit ner det jag minns i tripprapportforumet (det är den där tripprapporten om "hemmakvällen")...
Citera
2006-05-29, 23:49
Medlem
riegerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag har hört att metamfetamin skall vara längre och ge mer eufori... Men man lär inte bli lika speedad på det som på vanligt amfetamin... Men detta är ju bara vad jag hört, har ingen personlig erfarenhet av meta-tjack, om man bortser från ett piller jag tog för några månader sen, som enligt www.pillreports.com skulle ha innehållit meth... Tyckte dock att det ruset varade kortare tid än vad vanligt amfetamin gör, så jag vet inte riktigt om jag skall tro på det eller inte... Men det var nog ingen större mängd i pillret, vilket säkert gjorde att ruset inte blev så långvarigt...

Minns inte så mycket av ruset (blandade med en del andra droger), men jag var hur som helst "på"... Har skrivit ner det jag minns i tripprapportforumet (det är den där tripprapporten om "hemmakvällen")...
Vad snackar du om? Hur mäter du detta med eufori? Och ett piller!!! Vi pratar en styrka på vad...5mg, 10? Kände du av detta så spelar det nog ingen roll vad det var koffein, efedrin. Du måste vara bra på vakt för att känna färg på detta. Sluta att låtsasknarka och börja injicera istället så behöver du inte sitta och fundera över den kemiska sammansättningen på amfetaminet, för det är det som skiljer dem åt. En skillnad i tillverkningen som gör metamfetamin sämre att injecera, men som gör det rökbart med tillhörande rus. Du blir först flummig i någon timma för att sedan uppleva en kraftig påtändning som givetvis varar olika lång tid på grund av våra medvetandenivåer i grunden.
Citera
2006-05-30, 01:15
Medlem
meth har längre halveringstid, har inte märkt nån annan skillnad. Är mycket starkare också, provat väldigt rent amfetamin och väldigt rent meth, mycket rent meth går inte att dosera i princip, minsta lilla mängd man tar ger effekt (måste i princip blandas ut om man ska kunna dosera det vettigt), väldigt rent amfetamin däremot kan man dosera rätt lätt. Det är mina erfarenheter.
Citera
2006-05-30, 09:02
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riegert
Vad snackar du om? Hur mäter du detta med eufori?
Om du läser mitt inlägg så sa jag att jag hört/läst att metamfetaminruset var mer euforiskt, jag har aldrig påstått att jag själv kan skilja på meta och vanligt amfetamin... Hur mäter man eufori?? Ju gladare man blir av drogen, desto mer euforisk är den... Duh!
Citat:
Och ett piller!!! Vi pratar en styrka på vad...5mg, 10? Kände du av detta så spelar det nog ingen roll vad det var koffein, efedrin. Du måste vara bra på vakt för att känna färg på detta. Sluta att låtsasknarka och börja injicera istället så behöver du inte sitta och fundera över den kemiska sammansättningen på amfetaminet, för det är det som skiljer dem åt. En skillnad i tillverkningen som gör metamfetamin sämre att injecera, men som gör det rökbart med tillhörande rus. Du blir först flummig i någon timma för att sedan uppleva en kraftig påtändning som givetvis varar olika lång tid på grund av våra medvetandenivåer i grunden.
Ja, jag blir otroligt påverkad av väldigt små mängder, men det är något jag är stolt över! Och börja injicera är inget som jag planerar att göra... Jag har provat, jag vet hur det känns, men för den saken tänker jag inte sluta sitta och fundera över kemiska sammansättningar... =P

Förövrigt så är det en sanning med modifikation, det där med att metamfetamin skulle vara svårare att skjuta... Det beror ju helt på vilken form det är... Om det är kristallerat så kan det säkert vara lite mer svårlöst, men all "meth" är ju inte "crystal"...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in