Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Andra gången jag läser om "gaslightning", det nya modeordet för propagandaapparaten? "Gaslightning" är vad Kiev-regimen jobbar heltid med och jag har inte läst något liknade sedan andra värlskriget och Joseph Goebbels. Ukraina är i mycket en underlig kopia av nazityskland.
Har oxo lite svårt för gaslighten begreppet, det bygger ju i sin "orginella begreppsform" på att man framgångsrikt fejkar motparten i att tro på det man säger,
Jag tycker att dina inlägg bättre passar in på någon som gått på rysstrollier, men inte är tillräkligt kompetent för att ens härleda de tillbaks till orginal bluffen (dvs du lånar vad andra redan har lurats in i)
https://www.rand.org/pubs/perspectives/PE198.html
-High-volume and multichannel
-Rapid, continuous, and repetitive
-Lacks commitment to objective reality
-Lacks commitment to consistency.
Citat:
Jag vet, det är många som av någon underlig anledning lyft upp mig till nivåer jag inte hör hemma. Man märker det på angreppen men varför inte, kör hårt, jag bryr mig inte.
förmodligen är det för att du tenderar att spela ut "jag är kränkt", "mina känslor är viktiga" osv i stället för att faktiskt förklara varför du dragit en slutsatts (även om det nu enbart kommer ur att du gått på mycket simpla rysstrollningar)