2022-11-13, 18:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Idiotryssar, här håller de på och pinar tvättbjörnar när de skall stjäla dem. De filmar det också och verkar stolta över det.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1591789225615454215

Kontrasten är stor mot de videos på ukrainare och djur som vi postat i denna tråd. Där är ukrainarna vänliga mot djuren och visar dem respekt.

Men ryssar är onda mot både djur och människor. De plågar och dödar bägge. Även civila människor.
Citera
2022-11-13, 18:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Intressant att påpeka att Armjansk ligger på Krimhalvön. Steget mot Krims befrielse är därmed inte så värst långt borta.

Ja Himars når nu precis över gränsen till provinsen Krim.
Citera
2022-11-13, 18:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ukraina är i mycket en underlig kopia av nazityskland.

Det finns inga som helst likheter mellan Ukraina och Nazi-Tyskland.

Däremot är Nazi-Ryssland en väldig lik kopia av Nazi-Tyskland. Och Putler har många likheter med Hitler.

Det är nog därför många nazister står på Putlers sida. Även i denna tråd. De tycker sig se ett återuppstått Nazi-Tyskland och Hitler genom Nazi-Ryssland och Putler.
Citera
2022-11-13, 18:24
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Den ryska mobiliseringen rullar vidare:

https://twitter.com/wartranslated/status/1591784368506564609
https://twitter.com/Tendar/status/1591837106556768258
Motivationen verkar vara på topp
Citera
2022-11-13, 18:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ett av målen var att få slut på inbördeskriget och dödandet i Donbass.

Få slut på ett "inbördeskrig" och dödande som de själva ligger bakom? Låter inte helt logiskt.

Snarare så ville Ryssland öka den militära närvaron i Donbass efter att de konstaterat att nuvarande ryska och pro-ryska militära styrkor i Donbass inte räcker till för att nå Rysslands mål. En upptrappning helt enkelt. Och ökat dödande.
Citera
2022-11-13, 18:39
Medlem
Citat:
Jag skrev ju att Ryssland lade sig i Ukraina men naturligtvis pga av närhet, kulturella skäl och NATO. Ett av målen var att få slut på inbördeskriget och dödandet i Donbass. Ett land som hjälper sina bröder och systrar som har samma språk, kultur och religon. Det blir lite enklare för mig att svälja än USA:s alla invasioner där dom inte har något alls att göra och det enda dom vill ha är kontroll och naturresurser. Innan detta hade Ukraina egen kontroll men det kommer att ta lång tid att återfå den då ryssarna är färdiga. Den förlusten är vi alla skyldiga till (för att inte tala om alla döda i onödan) och det ukrainska folket kommer inte att vara glada över sveket för det hade kunnat förhandlas bort.

Hade Ryssland inte velat ha inbördeskrig i Donbas så hade de inte invaderat 2014.
Citera
2022-11-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Det målet beror på helt pga av puttes första invasion precis som allt som skett därefter.
Hur fan kan Du kalla detta folkmord för att hjälpa sina bröder & systrar? Sök hjälp för dina vanföreställningar!

Det är framförallt de som Ryssland, enligt Rysslands supportrar, skulle hjälpa som de istället har dödat och förstört livet för.
Citera
2022-11-13, 18:43
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Alltid bak och fram, det ska vridas och vändas.

Vet du ens om att det finns nazister i Ukraina som går i fackeltåg och hyllar Banderas och UPA? Vet du om att dom döper gator och torg efter massmördaren Banderas?

Finns det några nazistorganisationer och dårar som Azov, Aidar, C12, Högra Sektorn osv inblandat i rysk politik eller i säkerhetstjänsten? Hatar de flesta ryssar nazisterna dom slogs mot under andra världskriget och som kostade landet omkring 25 miljoner döda? Ni hittar bara en och det är grundaren till Wagnergruppen som garanterat gjort avbön.

Propagandan, hatet mot en folkgrupp och metoderna för att tysta det ukrainska folket är likadant som i nazityskland. Även upphöjandet av det genetiska arvet hyllas och man anser sig vara överlägsna ryssarna (trots att det är samma genetiska arv) men även övriga europa. Lägg till historieförfalskningarna och du ser vad det liknar och blir.

Till och med Zelenskyj liknar Hitler mer dag för dag, hör hans tal, se hans ögon och båda hade och har ett drogproblem.
Så för att det finns nazis i Ukraina och presidenten går på ladd eller vad det nu är för drog du syftar på så ska man låta ryZzland mörda och skövla som dom vill?
Citera
Medlem
Citat:
Andra gången jag läser om "gaslightning", det nya modeordet för propagandaapparaten? "Gaslightning" är vad Kiev-regimen jobbar heltid med och jag har inte läst något liknade sedan andra värlskriget och Joseph Goebbels. Ukraina är i mycket en underlig kopia av nazityskland.

Jag vet, det är många som av någon underlig anledning lyft upp mig till nivåer jag inte hör hemma. Man märker det på angreppen men varför inte, kör hårt, jag bryr mig inte.

"Ukraina är i mycket en underlig kopia av nazityskland." Skriver du..

Sanningen är ju tvärtom som vanligt..
Det är Ryzzland som invaderat Ukraina vet du..Putin gör en Hitler och invaderar ett grannland med helt falska anklagelser.

Gaslightning=?

Det är bara att läsa dina omfattande inlägg gång på gång på gång så förstår man begreppet. Dag efter dag efter dag.

Och hur du besvarar dom gång på gång på gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Hade Ryssland inte velat ha inbördeskrig i Donbas så hade de inte invaderat 2014.

Man kan också påpeka att om ryzzland vill Ukraina väl så hade man inte riktat sig in på massmord och våldtäkter på allt levande (helst kvinnor och barn). Ex. Butja.
Citera
2022-11-13, 18:44
Medlem
%s avatar
Tillståndet i den Ryska armén nu: https://twitter.com/eikotoda/status/1591831645593931778?s=20&t=v_GCAqmIxPN7l3FnJvabRA
Citera
2022-11-13, 18:48
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det är framförallt de som Ryssland, enligt Rysslands supportrar, skulle hjälpa som de istället har dödat och förstört livet för.
Jo de kom, fast på äkta ryskt vis för att hjälpa och vips så blev de tvångsmobiliserade istället. Rätt åt dom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in