Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Inte alls, jag påpekar bara att det helt saknas någon form av strategi och övergripande planering för "rätts" och medieverksamheten (kalla det för propagandakriget ifall du vill).
ingen chans att det snarare är så att du inte förstår den eller har kapacitet och förmåga att greppa den bara, för jag kan komma på iafall 10 individer (utöver serbiska folkmördarfjollan Radovan Karadciz) som fått sin sak prövad , och ingen av dem var belgare, elelr för den delen nödvändigtvis "hämtad av nato"
Citat:
2. Det där är en inhemsk Tysk industri som inte har något med lag och rätt att göra utan snarare handlar om ett sätt för specialintressen i Tyskland att plocka offerkofte-poäng, försörja sig på låtsas arbete samtidigt som verksamheten har den nyttan att den får ockupationsmakten att känna sig komfortabel. Det handlar alltså varken om lag&rätt och det handlar inte om något annat än att lägga dimridåer även över andra saker som att det dog massvis fler Tyskar i och kring WW2 än vad historieböckerna vanligen tar upp. Personligen skulle jag inte bli förvånad alls om inte en stor del av askan i koncentrationsläger helt enkelt består av Tysk SS och NSDAP personal med familjer som griljerats i bombanfall eller helt enkelt avrättats i slutet eller efter WW2. Det saknas fortfarande typ 5-15 miljoner Tyskar varav ca. 1-5 miljoner i Tyska militärrullor. De har inte dykt upp i USA, SydAmerika eller Afrika eller Asien.
Gulag, de hamnade i Gulag...
Citat:
3. Varför ska Ryssland skriva under något när klockan tickar och tiden tar slut. Ryssland kommer knappast att anpassa sig till troll-sagor på nätet eller i västerländsk media, särskilt inte när de har i princip alla reella fördelar förutom möjligen USAs skattebetalares vilja att hosta upp oändligt mycket pengar (vilket i praktiken är vad som håller Ukraina flytande, dvs. inte dina skattepengar utan andras skattepengar).
ånej, 0,2% av den amerikanska federala årsbudgeten.... hur ska de någonsin klara sig.,,,,
ryssland ska givetvis inte anpassa sig till något annat än sin situation som falierad stat, de kan ju inte ens uppräthålla sitt eget lands gränser..... ticktock, ticktock....
undrar om inte moskva skulle bli ett nice disneyworld när "ryssland" blir en liten post med utedass och torvutvinning i sibirien i framtiden....