Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Du är helt förlorad, så jag ger mig angående dig.
Våldtäkten mot Lisa S är bara sann för henne och ingen annan förrän Göran dömts i en domstol och domen vunnit laga kraft.
Jag har hundratals domar på min dator, men det är inte dem jag pratar om, eller din överlägsna förmåga att i varje dom se sanningen.
Jag ser av diskussionerna med mig här att du inte är lämpad för såna uttalanden.
Min andra mening i detta inlägg kan anföras som bevis.
Varför har du 100-tals våldtäktsdomar på din dator?
Varför detta oerhörda intresse för just sådana domar?
Själv läser jag alla möjliga domar, bland annat våldtäktsdomar.
Och de jag har läst, där har i princip MGM satt dit sig själva. Det tillsammans med bevisning gör domarna solklara.
Oavsett om en våldtäkt har skett eller inte. Så är det
olagligt för Lisa S. att berätta om detta för kreti och pleti och ange att det är Göran som har våldtagit henne. Då kan och bör Göran anmäla henne för
förtal. Eftersom hans anseende blir hotat och det kan drabba honom illa på olika sätt. Men
förtal är fortsatt
inte samma sak som
falsk tillvitelse. Förstår du skillnaden?
Förtal brukar det kunna finnas bra med bevis kring.
Falsk tillvitelse är svårare att bevisa. Precis som våldtäkt är svårt att bevisa.
Förtal = prata/skriva om något klandervärt som någon har gjort, som svärtar ner dennas anseende. Detta gäller både om det klandervärda är sant eller falskt.
Falsk tillvitelse = anmäla någon för ett brott denna inte har begått.
Förtalsmålen har ökat i omfång, helt korrekt, finns ju bra med bevisning iom. internets framfart. Men
inte målen kring falsk tillvitelse.