Citat:
Ursprungligen postat av
argusmaximus
Några saker.
- Trådsanningen verkar ha blivit att JJ och MH hållit ut så länge i förhör och inte erkänt eller ens sagt något. Hur vet vi det? Det kan mycket väl vara så att en av dessa pratat, men den andra inte sagt samma sak - eller varit tyst. Hursomhelst, vi vet inte hur dessa förhör gjorts och vad som sagts. Så känns märkligt att vara övertygad om att de varit tysta.
- Bråket på Nöjet. Det måste vara någon som vet vad detta bråket handlade om. Har nämnts att det inte bara var de tre huvudpersonerna som var på Nöjet tillsammans, åtminstone JJ och MH hade väl andra vänner där förutom A som inte verkar sagt så mycket. Förmodligen vet polisen mer, men oerhört märkligt att ingen från Nöjet pratat med media mer än den där vakten och A - som både är diffusa. Åtminstone JJ hade väl flera i sin bekantskapskrets där?
- Ja, jag vet, det finns en film från Gulf-mack. men det borde finnas betydligt fler filmer. Samhällen är överfulla med övervakningskameror 2022. Inte minst borde det finnas från Nöjet och resten av centrala Vetlanda, därifrån de befann sig. JJ bodde ju nära city. Detta är en del jag hoppas, och tror, polisen lagt stora resurser på. Men inget av detta har heller kommit ut i media. Märkligt.
- Varför följer man någon frivilligt hem, som man bråkat med på krogen, precis innan? Går emot all logik, efter bråk vill man bara avlägsna sig. Det var lördag, fanns roligare saker att göra än att hänga med någon man bråkat med hem.
Men den verkligt stora, och vidriga, saken som hänger över detta case är om man inte kan bevisa VEM av de två MGM var den som dödat. Kan man inte bevisa det faller påföljden dramatiskt. Vore hjärtskärande.
Bra frågeställningar.
Jag tycker också att fler besökare på Nöjet den aktuella kvällen borde hört något. Förhoppningsvis har de vänt sig till polisen.
Kan Tove ha blivit tvingad upp i lägenheten? Eller i alla fall motvilligt följt med, med tanke på cykeln slarviga parkering? Anledningen att hon ändå följde med kan vara att hon var godtrogen, var mån om att reda ut konflikter osv.
Sista telefonsamtalet hem till pojkvännen, där är min hypotes att hon känt sig hotad.
Jag tror de var två om att ta hennes liv, som Leif GW Persson även säger, och att de tillslut kommer att börja prata men då först förneka brott, skylla på olycka, skylla på varandra.