2022-11-13, 01:41
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Allt du delar är tvärtom och det även denna! Som sagt tidigare... Håll dig till dina flygplan....

Fly you fools!

https://twitter.com/2Rook14/status/1591564078493110272
Citera
2022-11-13, 01:52
Medlem
Sgt.Blands avatar
USA gjorde igår ett uttalande genom Jake Sullivan (National Security Advisor) angående konflikten i Ukraina. Ukraina bestämmer själv om hur de vill förhandla, territoriella gränser ska respekteras, Ryssland visar ingen god vilja att förhandla genom att annektera mark från Ukraina, USA kommer att fortsätta hjälpa Ukraina att återta förlorad mark.

https://twitter.com/PowerUSAID/status/1591393902820724736
Citera
2022-11-13, 02:05
Medlem
Vart befinner sig ryzzland på Hitlers undergångsskala just nu? Sent 1943?
Citera
2022-11-13, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Vart befinner sig ryzzland på Hitlers undergångsskala just nu? Sent 1943?
Kapitulera man inte i Stalingrad sista januari 1943, så tidigt 43 skulle jag säga.
Citera
2022-11-13, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Du kan läsa hur mycket du vill i från stadgarna. Realiteten är en annan.

Nej det är den inte.
Citera
2022-11-13, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Lite kvällsunderhållning:
demonstrerande ryska knall-korkar med sovjetiska fanor och plakat med ’SARMAT’ skanderar att Ryssland borde anfalla Washington (!).
https://twitter.com/juliadavisnews/status/1591472331368861697?s=46&t=irJnKxSyobUGlJkG8BZFGQ

Ryska nazister. Finns gott om dem tyvärr .
Citera
2022-11-13, 02:57
Avslutad
Blir rörd och nästan tårögd av scenerna från det befriade Kherson. Barn och unga som hoppar, soldater som återförenas med sina föräldrar och morföräldrar. En genuin lycka för att lägga det ryska skräckväldet bakom sig även om det är en stad i ruiner.

Det finns inga tvivel. Gemene ukrainare lever hellre som fria män och kvinnor under en judebögsatanistisk världskonspiration orkestrerad av CIA än att bli våldförda, utplundrade och utsugna, av blåsfisken i bunkern. Putins förlust är total och han har absolut inget att erbjuda annat än misär, svält och elände för gemene man.
Citera
2022-11-13, 03:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hmm.. vad har usa gjort tyskarna för ont?

Nordstream. Har du sovit senaste månaden?
Citera
2022-11-13, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fast dom har ju inte gått in ännu.
Wellpapp 2014 i Krim och 24 februari i år, selektivt minne förstår jag. Oavsett vem de tycker områdena tillhör nu så tillhörde de Ukraina när de invaderade. Och personligen anser jag att de fortfarande tillhör Ukraina, vad du tycker bryr jag mig inte det minsta om
Citera
2022-11-13, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Ryssland satsar väldigt lite på krigsmakten jämfört med USA och andra, men deras kärnvapenarsenal kan bara jämföras med USAs. Vi lever i en värld med antagonistiska strävanden efter globalt herravälde och all militär makt grundar sig på kärnvapen.
Det beror ju på om den ens är funktionabel, det mesta annat är ju bortkorrumperat så inte helt otroligt att den bara rostat bort. I övrigt så är Ryssland bara ett marginellt land, Kina, Indien, Japan, Iran, Turkiet etc påverkar oss betydligt mer. Ryssland påverkar oss mest när de gör bort sig
Citera
2022-11-13, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Va fan, jag har helt missat att Zaporizja är under ukrainsk kontroll. Förlorade aldrig Ukraina det, eller när tog dem tillbaka kontrollen?
Zaporizja har alltid varit under ukrainsk kontroll mig veterligt, rätta mig om jag har fel, kärnkraftverket är dock under rysk kontroll

Edit: rättstavning
Citera
2022-11-13, 07:09
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Det beror ju på om den ens är funktionabel, det mesta annat är ju bortkorrumperat så inte helt otroligt att den bara rostat bort. I övrigt så är Ryssland bara ett marginellt land, Kina, Indien, Japan, Iran, Turkiet etc påverkar oss betydligt mer. Ryssland påverkar oss mest när de gör bort sig
Enligt DEFENSE TECHNICAL INFORMATION CENTER:
Russias nuclear forces consist of both long-range, strategic systems--including intercontinental ballistic missiles ICBMs, submarine-launched ballistic missiles SLBMs, and heavy bombers--and shorter- and medium-range delivery systems. Russia is modernizing its nuclear forces, replacing Soviet-era systems with new missiles, submarines and aircraft while developing new types of delivery systems. Although Russias number of nuclear weapons has declined sharply since the end of Cold War, it retains a stockpile of thousands of warheads, with more than 1,500 warheads deployed on missiles and bombers capable of reaching U.S. territory.
https://apps.dtic.mil/sti/citations/AD1092439
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in