2022-11-13, 01:10
Moderator
farbror_barbros avatar
Lite kvällsunderhållning:
demonstrerande ryska knall-korkar med sovjetiska fanor och plakat med ’SARMAT’ skanderar att Ryssland borde anfalla Washington (!).
https://twitter.com/juliadavisnews/status/1591472331368861697?s=46&t=irJnKxSyobUGlJkG8BZFGQ
Citera
2022-11-13, 01:13
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag håller inte helt med; Tigran Keosayan är mer av en hovnarr som kan säga sanningen. I det hör fallet ställer han frågan som många ryssar rimligen ställer sig: är det krig eller ”Speciell Militär-Operation”?

Sedan är det förstås talande att hela panelen stället sig frågande till förhandlingar, och till synes unisont deklarerar att Kherson är ryskt och att de skall återvända! Något för Rysslandskramarna, som ständigt talat om förhandlingar, att förklara bort.
Det verkar finnas en slags "elit" i Ryssland som lever i en form av nazistisk bubbla. De är hjärntvättade av Putain och hans hantlangare under många år och kan närmast betecknas som nån form av nyttiga idioter. Den här pajasen Tigran är en av de som genom att slicka Putains feta röv hankar sig fram i tillvaron. Om det återinförs demokrati i Ryssland så är det ju många huvuden som kommer att rulla. Fast som det ser ut just nu så kommer det att behövas en revolution för att det skulle hända.
Citera
2022-11-13, 01:14
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
NATO är ett luftslott där USA hugger sina "allierade" i ryggen, se Tyskland.
Så vaför detta tjat om luftslottet dagarna i ända?
Citera
2022-11-13, 01:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Morgonkaffe - check!
Sokolyov rant - check!
:-)

”Religiöst krig mot demonen Zelenskyj”. Låter som Sovolyov är redo för förhandlingar, någon? Sedan får vi en ny spin på misslyckandet att erövra Kiev i mars: Ryssland retirerade som en goodwill-gest mot vad de trodde var ett ”broderfolk”, inte ”satan” (!).

Skämt åsido så undrar jag om Julia Davis är en ’MVP’ för hela den ukrainska saken. Hennes urval och översättningar av de oförsonliga galenskaperna som rysk stats-tv gör ringar på vattnet varje vecka, och fler och fler blir medvetna om vad t.ex. ryska duma-ledamöter säger i rysk tv.

Men hon har fel: ”I watch russian state TV do you don’t have to” - vi vill ha mer svart humor!
Haha, ja man märker på vissa kommentarer i 1420 att äldre i Ryssland lyssnar på Solovyov till morgonkaffet. Ja hon Julia verkar rätt smart, har för mig att hon är från Ukraina. Men jag tycker ändå att hon skulle kunna lägga ut lite längre klipp också med lite mer normala åsikter. Finns ju han partiledaren i Yabloko som verkar rätt normalt funtad och några till. Fast visst det är ju inte så ofta de får den stora äran att bli inbjudna till rysk statstelevision kan man tänka haha.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-11-13 kl. 01:20.
Citera
2022-11-13, 01:24
Medlem
Tillssons avatar
Satan ser dig om natten ...

https://twitter.com/LogKa11/status/1591375715215499265
Citera
2022-11-13, 01:24
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det verkar finnas en slags "elit" i Ryssland som lever i en form av nazistisk bubbla. De är hjärntvättade av Putain och hans hantlangare under många år och kan närmast betecknas som nån form av nyttiga idioter. Den här pajasen Tigran är en av de som genom att slicka Putains feta röv hankar sig fram i tillvaron. Om det återinförs demokrati i Ryssland så är det ju många huvuden som kommer att rulla. Fast som det ser ut just nu så kommer det att behövas en revolution för att det skulle hända.
Jag får intrycket att de olika mer eller mindre galna typerna på RT tjänar som testkaniner. I några fall går det snett (”dränka ukrainska barn och bränna dem inne i sina smutsiga hyddor”), i några fall kan man gå vidare. Så när Sokolyov härjar om bristande kompetens och planering hos MoD,
eller Tigran ifrågasätter om det är krig, då kan det vara ett sätt att stämma av var opinionen står.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-11-13 kl. 01:45.
Citera
2022-11-13, 01:29
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson

Ukraina likaså.

Kom ryssarna på den taktiken nu?
Citera
2022-11-13, 01:30
Medlem
Tillssons avatar
RuAF har anammat den nya tiden - dra tillbaka soldaterna.
Citera
2022-11-13, 01:31
Medlem
Citat:

De ska bli ihågkomna som tappra försvarare av ett fritt land. Vila i frid.
Citera
2022-11-13, 01:32
Medlem
Tillssons avatar
Tekniken kommer att härska.
Citera
2022-11-13, 01:35
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Allt du delar är tvärtom och det även denna! Som sagt tidigare... Håll dig till dina flygplan....
Citera
2022-11-13, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jag har länge velat kriga mot Ryssland - The Assholes of the world..Regering via Maffia..

Ryssland hatar verkligen EU och USA och gör allt för att förstöra och har gjort det i över 150 år - tex stöd till Miljöorganisationer (GreenPeace et all som är KGB organisationer för att ödelägga "väst")

Greta är en sådan produkt...ödelägga västvärlden. Så split där de kan.

Skönt att se att det finns fler som fattar! Jag har insett iom detta kriget att jag varit offer för deras påverkansoperationer. Ser flera i forumet som är det utan o veta om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in