2022-11-12, 19:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det är tyvärr inte bara långt ute i obygden som ryssarna har den där arroganta attityden. Denna video är från Tula, en stad med en halv miljon invånare. Man tänkte ju att unga ryssar i städerna hade varit lite mera upplysta men icke.

https://www.youtube.com/watch?v=vnWIxpneDb8
Ja jag har sett den filmen och där var några hjärntvättade ungdomar i den som aldrig har haft någon annan president än Putain (nej Medvedev räknas givetvis inte). Men hon den siste tjejen i filmen (grön mössa) var ju hur trevlig som helst. Fast de som filmar lurar ju henne fullständigt. Filmen läggs ju ut på Youtube så att alla kan se den haha. Inte lätt att bo i Nazi-Ryssland inte.
Citera
2022-11-12, 19:53
Moderator
-Info-s avatar
En massiv demonstration för Ukraina på Khersons gator:

Citat:
Kherson continues to celebrate 💛💙

https://twitter.com/KramarenkoMari3/status/1591411001962139651

Jag vet inte hur många de är, men man ser demonstrerande/firande människor på gatorna så långt ögat kan nå.
Citera
2022-11-12, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är ett utmärkt plan för ukrainaras behov.

Ja det är precis lagom. Även om utbildningen tar lite tid så kan ju kriget bli långvarigt och JAS Gripen kan då bli en avgörande faktor.
Citera
2022-11-12, 20:00
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Jag vet inte hur många de är, men man ser demonstrerande/firande människor på gatorna så långt ögat kan nå.

Det där är de 97% som vill tillhöra Ryssland
Vart har alla filurer tagit vägen som hård nackat hävdade Kershon är Ryssland den 30 september och 97% var full legitimt
Citera
2022-11-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
For real. Jag är 100% vänster och pacifist men hade stöttat nya regeringen 100% i ett sådant beslut.

Det är bra att som du kunna se vad som är viktigt oavsett vad man stått tidigare. Genom detta krig har vi förstått vad ondska verkligen är.
Citera
2022-11-12, 20:03
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:

Mycket märkligt detta.
>90% röstade ju för Ryssland i Kherson.

Inte kan det väl vara så att Ryssland ljuger och hittar på resultat

Vore ju lite intressant om någon rysskramare kunde ge svar på detta, men som vanligt lär det vara knäpptyst.
Citera
2022-11-12, 20:04
Medlem
Citat:

Omöjligt. 97% vill tillhöra putins imperie. Fakevideo från adtonbladet. Aftonbladet är putlers fiende no 1.
Citera
2022-11-12, 20:04
Medlem
Nihennas avatar
Va fan, jag har helt missat att Zaporizja är under ukrainsk kontroll. Förlorade aldrig Ukraina det, eller när tog dem tillbaka kontrollen?
Citera
2022-11-12, 20:06
Medlem
Den ryska regimen hetsar invånare i Moskva att krossa USA.
Kan det för en gångs skull i rysk stats-TV visas något som inte generar rysstrollen i i tråden?

De undviker ju annars att kommentera den landsomfattande krigspropagandan.
Varsågoda!
https://twitter.com/juliadavisnews/status/1591472331368861697?s=61&t=32ELczFbsUWrNz6UigBPfw
Citera
2022-11-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Fast det är väll samtliga västerländska stridsflygplan? Nog finns det en del fördelar såsom lägre kostnader och mindre folk för underhåll- men vi tenderar att alltid dra det lägsta strået när vi konkurrerar mot de större länderna gällande försäljning utav stridsflygplan.

vilket inte är superkonstigt, försäljningar av stridsflyg handlar i stor utsträckning om stora "motköp" i form av investeringar och liknande i köparens land.

blir bättre när vi är med i NATO.
Citera
2022-11-12, 20:09
Moderator
-Info-s avatar
En Kherson-bo hälsar:

Citat:
“We feel free, we are not slaves, we are Ukrainians,” resident Olga told CNN.

https://edition.cnn.com/2022/11/12/europe/kherson-city-ukraine-russia-intl/index.html

Citat:
For 8 months, residents of the Ukrainian city of Kherson have been living under brutal Russian occupation. But on Friday, Ukrainian forces swept into the city and Russian troops retreated to the east.

The residents have no water, no internet connection and little power. But as a CNN crew entered the city on Saturday, the mood was euphoric.

As the crew filmed live in Kherson’s central square, some in the crowd of locals sang the national anthem while others shouted “Slava Ukrayini!” – glory to Ukraine, a patriotic greeting.
Citera
2022-11-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Fast det är väll samtliga västerländska stridsflygplan? Nog finns det en del fördelar såsom lägre kostnader och mindre folk för underhåll- men vi tenderar att alltid dra det lägsta strået när vi konkurrerar mot de större länderna gällande försäljning utav stridsflygplan.

En imponerande fördel med Gripen är att den kan landa, vända och starta "på en femöring". I norr har vi flera asfalterade vägar där vissa avsnitt håller extremt hög kvalitet, ofta i folkmun kallade "flygrakan". Oftast finns där speciella platser där planen kan parkera mitt i skogen, väl dolda.

Finns väl dylika utspridda utspridda lite här och där i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in