2022-11-04, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
JJ har inte haft någon annan lägenhet efter att hon flyttade ifrån Nye än den hon har nu. I alla fall ingen lägenhet som hon skulle ha stått för.
Och mh?

Tänkte om de inte fyllt 18 vid rånet utan stod skrivna hos respektive föräldrar...
Läste igen och det stod hos någon av mgm
Citera
2022-11-04, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Märks så tydligt att ni är nya användare och inte hänger med i hur det fungerar i detta forumet och vad som förväntas av en när man medverkar i diskussionerna.
Det är just pga av sådana som er som denna tråden har blivit kaos.
Ni förstör ärligt talat hela tråden.

Vi förstör inte tråden. Vi förstör din tro på att information med nämnd källa i en fb-tråd skulle vara mer sann en information utan källa…

Märklig information att kasta sig med om det inte skulle stämma och då får det stå för den personen. Det är nog jävligt mycket i denna tråd som har nämnts med källa som INTE stämmer. Vill ju inte förstöra din tro på detta forum men jag ser all info som potentiell lögn oavsett nämnd eller icke nämnd källa.
Citera
2022-11-04, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4nkan
Vad gjorde MH under tiden JJ befanns sig på donken?

Det har ej framkommit.
Citera
2022-11-04, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Märks så tydligt att ni är nya användare och inte hänger med i hur det fungerar i detta forumet och vad som förväntas av en när man medverkar i diskussionerna.
Det är just pga av sådana som er som denna tråden har blivit kaos.
Ni förstör ärligt talat hela tråden.

Denna tråd startade med folks tryckande behov av att skriva av sig sin rasism och antisemitism, ty de inte längre har möjlighet att ventilera i lunchrummet på jobbet post "nu säger vi chokladboll". *

För att inte nämna att folk här inte inte förstår att unga tjejer kan äga en resväska. Eller att människor mitt i natten när folk sover, kan bära ut en kropp ur ett trapphus när andra alternativet är att ha den kvar i lägenheten när morgonen kommer.

Ta det lite piano med att prata om kvalitetshöjt och vad som skapar kaos och inte.

En uppgiven källa - som lika gärna kan vara sann som påhittad - då det uppenbart inte finns en länk till en tidningsartikel, skulle inte skapa mer trovärdighet. Förstår inte vad som skulle förstöra tråden i att påpeka något som torde vara uppenbart.
Senast redigerad av PehrssonLennart 2022-11-04 kl. 01:13.
Citera
2022-11-04, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
Den avpublicerades efter bara 1-2 dagar på egen begäran. Jag har videoklippet på intervjun men inte själva texten i artikeln där det nämndes lite fler detaljer.

Intervjun i Sveriges radio finns fortfarande kvar;
https://sverigesradio.se/artikel/van...tt-fjortisbrak

I denna kallas ”Anna” för ”Sanna” istället men det är samma person.
Reportern talar överpedagogiskt som om det vore barnprogram eller åtminstone fjortisnytt.
Citera
2022-11-04, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Vi förstör inte tråden. Vi förstör din tro på att information med nämnd källa i en fb-tråd skulle vara mer sann en information utan källa…

Märklig information att kasta sig med om det inte skulle stämma och då får det stå för den personen. Det är nog jävligt mycket i denna tråd som har nämnts med källa som INTE stämmer. Vill ju inte förstöra din tro på detta forum men jag ser all info som potentiell lögn oavsett nämnd eller icke nämnd källa.

Men hur är det med läsförståelsen?
Jag tar inte heller något som 100% fakta här inne, men om man anger en källa så har iallafall resten som läser det en möjlighet att bilda sin egen uppfattning om trovärdighet. När en användare som den vi nu diskuterar kommer in med ett sådant viktigt påstående VÄGRAR ange vart det kommer ifrån och bara svara med ”jag säger det nu” tycker du på allvar det känns seriöst? För det ser mest ut som någon tomte som försöker trolla.
Och jo, om du har hängt med lite i tråden så borde du vara medveten om att det är just sådant här som sabbar tråden och som påtalats av flera användare redan, och som skapat otroligt mycket irritation.
Citera
2022-11-04, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taratara85
Och mh?

Tänkte om de inte fyllt 18 vid rånet utan stod skrivna hos respektive föräldrar...
Läste igen och det stod hos någon av mgm
Det är väl i så fall du som får ge den informationen eftersom det är du som påbörjat ämnet av detta rån.
Citera
2022-11-04, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Toves pojkvän - avrådd eller inte
En ung människa vars käresta har gott ett öde tillmötes som ingen av oss ksn föreställa oss på riktigt hur det känns att vara anhörig till
Läst i tråden att JJ:s mamma ligger på psyket
MH:s pappa fått en hjärtinfarkt

Hur kan man ens tänka tanken att Toves pojkvän kan gå ut med ”uttalande” el dyl
Vill inte förställa mig hur han mår

Precis. Men folk gör ofta det ändå konstigt nog. Direkt ut på sociala medier och media.
Citera
2022-11-04, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Toves pojkvän - avrådd eller inte
En ung människa vars käresta har gott ett öde tillmötes som ingen av oss ksn föreställa oss på riktigt hur det känns att vara anhörig till
Läst i tråden att JJ:s mamma ligger på psyket
MH:s pappa fått en hjärtinfarkt

Hur kan man ens tänka tanken att Toves pojkvän kan gå ut med ”uttalande” el dyl
Vill inte förställa mig hur han mår

Var kan jag hitta infon om JJ:s mamma?
Citera
2022-11-04, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Hur vet du vad som har hänt eller inte hänt? Många ungdomar har nog gått till kurator och psykolog, kanske även J.. Nu är hon vuxen och har kanske inte velat ha någon hjälp. Men vad ska man göra? Inte som att jag tror att hon varit någon fullblodsdåre, de flesta kan iaf delvis dölja sina demoner, och vad hjälper egentligen några kbt-besök? Behoven är stora, tjejer som skär sig, anorexi, självmordstankar.. en självgod narcissist är kanske inte högsta prioritet då.. Men visst, tjejer har väl oftare exempelvis add och killar adhd som syns mer och därför behandlas oftare.

Kanske är det vanligare, tjejer med add och killar med adhd. För mina barn är det dock tvärtom. Har själv levt med adhd (utvärderat hur jag fungerat och inte fungerat i livet) och måste säga att jag förstår lärare och andra som inte greppar hur dessa diagnoser påverkar barn/människor. Mig tog det ganska lång tid att förstå mina respektive barns behov. Och eftersom jag själv har svårt att i lugn och ro ta in och lyssna på andra människor blev ju situationen ofta densamma i familjen. Att jag sökte lösningar utifrån hur jag tyckte en lösning såg ut, istället för att lyssna ordentligt och acceptera att tex sonen ville sitta inne en härlig sommardag. Jag mådde dåligt av det och hade svårt att orka ta in att han, en atletisk kille som var bra på idrott, inte orkade/ville göra saker vissa dagar. Jag förstod inte och han gav inte uttryck för att må dåligt. Han var bara bestämd och kunde inte övertalas. Tog mig lång tid att landa i en bra känsla kring detta! Lärare på skolan tyckte han verkade trött och omotiverad trots att han alltid gått till skolan och vill göra rätt. Han orkar bara inte i alla lägen men är oftast riktigt bra i ämnen där lektionerna är intressanta och han inte behöver göra läxor. Det orkar han inte, inte för han e slö utan för att han helt enkelt tar slut att vara bland folk i skolan hela dagen. Ville med detta nog bara konstatera att det absolut kan finnas något underliggande i hennes personlighet som inte gått att läsa av för gemene man. Något som ev föräldrarna sett tidigare eller som nu blir tydligt givet vad som inträffat. Brasklapp: eller så är hon bara en helt vanlig halvtrist Vetlandabo utan ambitioner som fyllesneade
Citera
2022-11-04, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det är väl i så fall du som får ge den informationen eftersom det är du som påbörjat ämnet av detta rån.

Va?
Nej,det är en annan som sagt och länkat till ett rån mot en Ica butik där 2 män i 20årsåldern åtalades. De två skulle huserat i någon av de MGM lägenhet efter rånet.

Tänkte att dessa två kan ha varit de två på donken parkeringen.
Citera
2022-11-04, 01:21
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Var kan jag hitta infon om JJ:s mamma?

Vet inte vad du är ute efter men det är Majas mamma som är på psyket men finns ingen säker källa på det är bara en i tråden som sagt det.

Men Johannas mamma heter Malin är sjuksköterska och bor i Vetlanda. Hon har även en liten röd bil men det har även Johannas pappa så det finns två små röda bilar. Uppgifter om bilar kommer från bilregistret och mammans namn från folkbokföringen på skattemyndigheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in