2022-11-12, 21:54
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ledsen men jag hittar tyvärr inte inlägget
Men det skrevs igår tror jag?
Det var en person som hade en vön som också könde TT mamma
Och det var till denna personen mamman hade sagt det till
Sen vad som är sant i allt som skrivs här vet vi tyvärr inte
Jag bara hänvisade det som stog i tråden
Det är ju ett fullkomligt påhitt som du späder på. Finns ingenstans något sådant går att läsa
Citera
2022-11-12, 21:54
Medlem
Vem är denna Peter som Tove bodde ihop med?
Citera
2022-11-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArkivXXX
Det är fler inblandade. Det är för mig ganska säkert.
Kvinnan som åkte med grannen till McDonalds pratade en man i en bil på McDonalds parkering.

Den personen/ bilen kommer lösa mordgåtan.

”kom förbi oss , väldigt viktigt, du måste hjälpa mig med en viktig grej”

Mannen i samspel med tjejerna har förflyttat kroppen till platsen där Tove hittades.

Har nämnt i några dagar nu om en ung kille i en liten röd bil . Som både var ute på utestället den kvällen , var chaufför och befann sig även på mc på natten . Men ingen verkar bry sig riktigt .
Han bor hemma hos sina föräldrar i sjunnen.

Och jag säger INTE att han behöver va inblandad. Men bara att det har hänt .
Han heter ben*amin
*j han äger en liten röd Hyundai accent 1.5

Det skulle ju vara två män i 20 årsåldern isch.
Citera
2022-11-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Vem har sagt det? Har inte läst någonstans att AW:s mamma skulle sagt att JJ har varit tillsammans med honom. Jag tror fortfarande på att J och T redan var ovänner när T blev tillsammans med A. Tror inte första bråket som ledde till splittringar i tjejgänget är pga honom. Kanske någon annan kille innan då.
Dessutom tycker jag vissa pratar rätt äckligt om T:s pojkvän ”Konstig mes” osv. Varför då? För att han inte fick/orkade vara med på söket i MP? Det är traumatiserande att hitta sin flickväns döda kropp, speciellt när man inte vet i vilket skick. Tänk om det hade varit ett styckmord? Jag tror MP har regler för sådant när det gäller anhöriga.
Tror han är i djup sorg och han är inte skyldig någon att vara aktiv och prata på Flashback/annanstans om vad anledning till konflikten mellan J och T är. Det gör inte honom mesig. Han har nog berättat allt han vet för polisen.

Håller med! Jag själv hade gjort precis som honom, varit med i samlingarna men inte i söken.
Kollar man AWs mammas fb så kan man tyda genom hennes inlägg om söken att Han mår riktigt jävla skit.

Låt grabben vara och låt han sörja ifred!
Citera
2022-11-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Nope, är 40 mil därifrån, och känns som att jag är glad över det.
Tror nog du överdriver lite - du kan vara från Uppsala eller var du vill och vi skulle säkert hitta "ej så smickrande" historier om just din stad/by.
Citera
2022-11-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Eftersom du har sett MH "stå upp mot" JJ med egna ögon så antar jag att du är rätt nära eller till och med i någon utav dom så kallade grupperingarna?
Hur går snacket mellan folket? någon som minns varför det blev laddat mellan JJ och TT?
Minsta lilla minne skulle kunna vända uppochner på allas teorier.
Nej, rena tillfälligheter att jag sett dem bråka. Har inget att komma med mer än att de misstänktas umgängeskrets är bred, sett till åldersspannet.
Citera
2022-11-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Randiga-Zebran
Den / de personerna är ju redan identifierade och hörda vad jag vet.

Nej inte dem två killarna i den lilla röda bilen. De har inte trätt fram .
Citera
2022-11-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Några reflektioner kring detta med brandstegen här. Grannen mitt emot JJ, WN, som här är med i podden nämnde aldrig några dunsar, utan 3 slag som lät som hammarslag, uppgift om dunsar och sparkar kommer från grannen under, som några uppfattar som skum och motsägelsefull i sina uppgifter. Så, om vi antar att denna granne är involverad, så dessa uppgifter om dunsar och sparkar eventuellt är falska. Då blir lådan som försvann från balkongen under JJ plötsligt också intressant.

Kan hammarslagen WN hörde kommit från slag mot stegen? Avtrycken i marken under stegen från denna låda?

Bara en stilla reflektion... vore intressant att se bilderna som poddaren tog av dessa avtryck i marken.

Men va i h. Det är väl inte rätt hus Lärkgatan...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilay
Vem är denna Peter som Tove bodde ihop med?
Påminner dig om att ALLT står på första sidan om du läser igenom sammanfattningen, där finns uppgifter om T och vilka som finns på adressen. har du fler frågor så kolla sammanfattningen igen. det finns där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Menar du att du har sett MH gå emot J? Som i ett bråk/tjafs några veckor innan mordet?
ja, tror folk har "missuppfattat" henne lite
Citera
2022-11-12, 22:02
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Nej inte dem två killarna i den lilla röda bilen. De har inte trätt fram .
Jo det har dem om du syftar på McD
Citera
2022-11-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costermonger11
Nej, rena tillfälligheter att jag sett dem bråka. Har inget att komma med mer än att de misstänktas umgängeskrets är bred, sett till åldersspannet.

Dom är verkar alltså vara så pass aggressiva av sig att dom bråkar öppet för allmänheten?
Och du har sett dom bråka flera gånger då du skriver "tillfälligheter"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in