2022-11-12, 10:17
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ingen aning men däremot har jag sett att försäkringsbolag ofta redan betalat ut 115 000 som de va tidigare, verkar ändå va lättare vid våldtäkt att få ut skadestånd än annars. Får man sitt barn mördat är de väl 50-60 000 som är normen?

Oavsett de låga skadeståndssummorna är det inte gärningsmannen som ska betala o inte försäkringsbolag?
Citera
2022-11-12, 11:47
Medlem
Han kanske är skyldig eller oskyldig, men logiken tingsrätten visar är exakt varför jag undviker kvinnor.

"Mannens berättade om händelsen ansåg dock tingsrätten både var kortfattad och tämligen torftig."

Ah shit den var kortfattad? Visste inte man skulle skriva en hel uppsats eller liknade annars så blir man skyldig automatisk...
Citera
2022-11-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G2GO
Men förfan, ännu en ”jag frös till” tjej.

Väldigt vanligt. 70% av de som blir våldtagna får en frysreaktion enligt studie från Södersjukhuset. Det handlar om stressystemet.
Citera
2022-11-12, 12:53
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Våldtog kollega efter arbetspass i Umeå

Han missuppfattade väl uttrycket "After work".
Citera
2022-11-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Han kanske är skyldig eller oskyldig, men logiken tingsrätten visar är exakt varför jag undviker kvinnor.

"Mannens berättade om händelsen ansåg dock tingsrätten både var kortfattad och tämligen torftig."

Ah shit den var kortfattad? Visste inte man skulle skriva en hel uppsats eller liknade annars så blir man skyldig automatisk...
Reagerade också på detta. Det är ord mot ord, båda har medgett att de haft en ömsesidig sexuell relation tidigare."Nämen Achmed, din historia är lite torftig, 3.5 års fängelse och 215 000 skadestånd!".

Talar kvinnan sanning är han ett svin som borde skickas hem, men detta är inte oskyldig tills motsatsen bevisas. Det fanns visserligen någon skada med i bilden men finns ju folk som tycker om att bli strypta och piskade också.
Citera
2022-11-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Väldigt vanligt. 70% av de som blir våldtagna får en frysreaktion enligt studie från Södersjukhuset. Det handlar om stressystemet.
Nej det är en sanning med modifikation. Studier visar helt riktigt att många "fryser till is" men det är inte visat att det är någon slags fysiologisk reaktion på att bli våldtagen som många sprider runt.

Extrem plötslig stress kan få en att stanna upp men du blir inte handlingsförlamad om du inte fruktar för ditt liv. Hur retarderat hade inte det varit ur ett evolutionsperspektiv. "En varg kommer, jag fryser till is som en narkoleptisk get".
Citera
2022-11-12, 16:57
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mananas
Reagerade också på detta. Det är ord mot ord, båda har medgett att de haft en ömsesidig sexuell relation tidigare."Nämen Achmed, din historia är lite torftig, 3.5 års fängelse och 215 000 skadestånd!".

Talar kvinnan sanning är han ett svin som borde skickas hem, men detta är inte oskyldig tills motsatsen bevisas. Det fanns visserligen någon skada med i bilden men finns ju folk som tycker om att bli strypta och piskade också.

Dagen efter gjorde kvinnan en polisanmälan om våldtäkt och berättade även för två bekanta om vad som hade hänt.

Tingsrätten anser att kvinnans berättelse om vad som hänt är trovärdig.

Mannens berättade om händelsen ansåg dock tingsrätten både var kortfattad och tämligen torftig.

Tror fan det att mannens berättelse är torftig och kortfattad om han är blatte och inte kan svenska ordentligt. Samtidigt kan bruden svamla i evigheter om "hur hon kände sig våldtagen". Berätta för två bekanta som räknas som vittnen och sen så är saken biff.
215 000 kr. Kaching!
Citera
2022-11-12, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Är det bara vid våldtäkter man fryser till?
Alltså om du håller på att bli överkörd av en lastbil, fryser man till då?
Eller om du blir jagad av en tjur?
Varför är det just explicit våldtäkt som får kvinnor att frysa till?
Citera
2022-11-12, 18:08
Medlem
Citat:

Jag reagerade också på detta. Även "hände saker som hon inte gillade". Hela domen är ju för fan newspeak rakt igenom. Varför skriver de inte bara vad som hände? Inte konstigt att folk börjar misstro både BO och tingsrätten när de verkar göra det till en sport att ha så luddiga beskrivningar de bara kan.
Citera
2022-11-12, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Är det bara vid våldtäkter man fryser till?
Alltså om du håller på att bli överkörd av en lastbil, fryser man till då?
Eller om du blir jagad av en tjur?
Varför är det just explicit våldtäkt som får kvinnor att frysa till?

Rimligtvis har det att göra med att kvinnan befinner sig i en särskilt utsatt situation. Risken om man gör ett aktivt motstånd är att våldtäktsmannen använder ännu mer våld och skadar kvinnan ännu mer. I de andra scenarios som du beskriver är chansen större att du klarar dig genom att aktivt fly ifrån platsen.
Citera
2022-11-12, 18:40
Avslutad
Vad heter han ?
Citera
2022-11-12, 22:54
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:

Håller mig också borta från kvinnor nu för tiden. Inte för att jag vill, utan för att samhället och rättssystemet men också kvinnorna idag är så jävla konstiga.

* Kvinnan vill avbryta mitt i akten, viskar nej, eller av någon anledning inte längre vill.
* Eller bara ångrar sig dagen efter.
* Eller faller för sina vänners grupptryck som inte tycker om killen.
* Det är inte alla gånger tydliga signaler utan det liknar mer onda avsikter eller hämnd. Det har vi sett förut.

Killen = våldtäkt = 3 till 5 års fängelse, förlorar vänner, arbete, boende och ens liv och framtid är förstörd. Nej tack. Låt de muslimska orcherna ta över svenska kvinnor.

Häromdagen "skämtade" en kvinnlig kollega med mig och sade: "Om jag skulle berätta för HR att du har blablabla med mig (kommer inte ihåg hur hon formulerade sig men det handlade om någon form av sex) så skulle du få sparken". Det här säger hon utan att jag har visat intresse för henne eller sagt något olämpligt. För henne var det ett "skämt".
Senast redigerad av KnolaDinMama 2022-11-12 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in