Citat:
Ursprungligen postat av
Major.Armstrong
Han kanske är skyldig eller oskyldig, men logiken tingsrätten visar är exakt varför jag undviker kvinnor.
"Mannens berättade om händelsen ansåg dock tingsrätten både var kortfattad och tämligen torftig."
Ah shit den var kortfattad? Visste inte man skulle skriva en hel uppsats eller liknade annars så blir man skyldig automatisk...

Om du blir anklagad för att ha rånat en bank, så ska du givetvis kunna förklara dig. Det räcker inte med att du torftigt och kortfattat säger "jag var på banken. Men jag har inte rånat den".
Förhörsledaren: "ja, men nu har vi uppgifter som pekar på att det skulle kunna vara du, vad säger du om det?".
Du: "jag var på banken. Men jag har inte rånat den".
Du behöver kunna
förklara dig. Typ: "jag var på banken för att ta ut pengar, det stämmer. Och jag såg en person som verkade nervös. Jag kan ge signalement om ni vill? Framme vid kassan kom den här personen fram och rånade banken. Jag la mig ner på golvet för att skydda mig, så jag såg inte så mycket av själva rånet, mer än att personen riktade ett vapen mot personalen och sa till dem vad de skulle göra. Jag låg på golvet tills ni kom och grep mig".
Detta är inte en hel uppsats, men är ett mer uttömligt och mer detaljerat svar.
Detsamma gäller om du blir anklagad för våldtäkt. Du behöver kunna ge detaljerade svar på deras frågor. Vilket inte är synonymt med att skriva en uppsats.