2022-11-12, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
En tipsare ringer in som påstår sig vara infiltratör. Någon kund eller vad han säger och ber att (ljudet är mycket dåligt, dels kör tipsaren själv med röstförvrängare, dels har poddskaparen också förvrängt ljudet i efterhand och det verkar vara inspelat från mobilens högtalare) han ska kolla på fallet, lyssna på podden och sen ringa tillbaka till sin uppdragsgivare för att få numret till podden.

Han säger också att han varit i JJ's hus och vet med 95% säkerhet att TT har varit gömd i huset längre än lördagsnatten.

Ja, tyvärr lider den podden av dåligt hantverk, så att säga. När röstförvrängare används, i detta fallet tom dubbelt, bör poddaren försäkra sig om att lyssnaren kan höra allt som sägs. Vilket poddaren tyvärr inte gör.
Citera
2022-11-12, 08:41
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Det kan det mycket väl göra. Vi vet inget om, vad polisen har för teknisk bevisning från lägenheten.

Det stämmer att vi inte vet vilken teknisk bevisning polis har som kan knyta T till lägenheten. Mobilen? Hårstrån från T? DNA från T på JJ:s kläder eller i soffan? Åklagaren ska väl bevisa att T varit i JJ:s lägenhet? Såvitt jag vet finns inga vittnen som kan intyga att T varit i JJ:s lägenhet?
Jag förstår inte varför T följde med JJ och MH från krogen hem till J. Varför?
Vad hände i badrummet? Här får jag kalla kårar och tänker på hur Niklas berövade Nathalie livet.
Åklagaren vill se lägenheten när han rekonstruerar ett händelseförlopp. När, var och hur kan T berövats livet i J:s lägenhet. Åklagaren förbereder ett åtal och ska visualisera en händelse med bilder och tal så jag är ganska övertygad om att de redan har en bild över hur T dog i lägenheten. Med utgångspunkt i obduktion och andra tekniska bevis från lägenheten.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-12 kl. 08:50.
Citera
2022-11-12, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CP2.0
Flera saker som tyder på att det var planerat, tror hon blivit lurad till lägenheten.
Hela grejen är konstig med att TT går till nöjet själv, hon verkar inte sluta upp med något sällskap inte vara där för att dricka och ha roligt, utan letar oroligt efter en tjej som hon sett befinna sig där på snapkartan men som inte finns där, bartendern uttalar sig om att han talat med TT och hon visat bilder, han nämner inte något om att TT skulle vara berusad, superkonstigt att hon sen helt skulle sadla om och följa med JJ och MH hem när hon kommit till nöjet av helt andra orsaker, dessutom efter ett bråk med dessa på nöjet, tror den här tjejen hon var orolig för är lockbetet på nåt sätt å man fått med sig TT, att dom sen lyckas döda henne utan skrik och annat väsen tyder på att hon blivit överaskad, för ett tjejbråk som uppstår i stundens hetta bara innehåller massa skrik och väsen och TT bör då även fotbollstjej som hon är komma loss ett flertal gånger, det tyder på att det gått fort för att det funnits en plan där man haft ett övertag för TT har varit ovetandes, om det stämmer att nån av gärningsmännen talat in på TTs pojkväns mobil att hon ska hem och det är därför polisen häktat dom så snabbt för människorov så kan TT varit död innan dunsarna, och dunsarna är för att man lägger in henne i något som man kan flytta till källaren utan att det ser misstänkt ut. Vet inte hur det gått till men planlöst tror jag inte att det är.

Ja, kanske la de foten framför TT cykel utanför JJ hem så hon ramlade och började blöda vid något knä. Så följde hon med för att få plåster..förklarar hur cykeln låg konstigt
Citera
2022-11-12, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Varit inne på samma men med lite skillnad.
Hänger lite på hur den där skanningen av mobilerna går till och hur exakt den är.

TT lämnar lägenheten och börjar cykla hemåt som hon ju meddelat att hon skulle göra.
Cykeln stod kvar där enligt grannarna, åtminstone vid 04 om jag minns rätt från sammanfattningarna.
Varför hade J hennes mobil i fickan kl 03? Väntade hon på J i hennes lägenhet? Vad var de höga dunsar och varför öppnade de inte dörren när en orolig granne knackade på?

Citat:
Någon i bil som känner henne erbjuder henne skjuts och cykeln lastas in i bilen och de far mot donken.
Sen går färden tillbaks till stan men inte nödvändigtvis tillbaka till JJ utan till en plats norr om Vetlanda där mobilen tystnar och så även TT.
Borde inte denna person fångats på någon kamera och ev häktats? McDonalds har kameror och även vittnen en lördag natt.

Citat:
Mördaren kör hemåt och ställer av cykeln där den hittades.

Att JJ till synes åkt nästan samma väg kan ju bero på att man helt enkelt inte kan göra en sån spårning att mobilerna följts åt exakt. Kan ju befunnit sig inom samma mast vid vitt skilda tidpunkter.

Om JJ var vid donken en viss tid så kan ju TT varit där en halvtimme före eller efter. Har lite svårt att se hur positionerna kan bestämmas så noggrannt som uppgetts om man inte har flera master. Har man tre master kan en triangulering ändå inte ge sådan noggrannhet som att det är samma bil.
Positionerna har nog bekräftas av tiden J har synts på övervakningsbilder, har köpt mat med sin mobil samt vittnen. Dessutom ser man sedan J:s bil köra mot fyndplatsen runt 04, och återkomma ca kl 06. Råkade hon bara ta en sväng ut i två timmar?

Försöker inte vara dryg men tycker det är extremt mycket som talar emot att de är oskyldiga och det är någon annan GM. Särskilt eftersom när T:s kropp hittades så stärktes misstankarna mot dem, numera även inkluderat mord och gravfridsbrott. Jag tolkar det som att man nu på något sätt kan koppla de två MGM direkt till T:s kropp/fyndplatsen.
Senast redigerad av Allasmeknamn 2022-11-12 kl. 08:48.
Citera
2022-11-12, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beathotel
Hört ett rykte om att föraren av bilen som setts på övervakningskameror tillhör en 50-årig man som ska bo i Sjunnen? Nån mer som hört detta?

Något mer om detta? Låter fel?
Citera
2022-11-12, 08:48
Medlem
quieenies avatar
Anledningen till att TT följer med till lägenheten kan vara så simpel som att hon vill ha tillbaka något som hon glömt hos/lånat ut någon gång till JJ och inte fått tillbaka.

Detta är ett ovanligt fall. Kanske inget av de mest vanliga motiven finns med i bilden.
Pengar,svartsjuka,kärlek m.m.

Numera är man lättkränkt. Skitprat kan få folk att gå bananas.
Vem har inte hört ”du ska inte gå omkring och säga att….”. Lösa relationsproblem är nog inte unga arga onyktra kvinnors bästa gren.

Sedan TROR jag att de båda fått förklara sig duktigt,hur det kommer sig att man kan placera båda deras mobiler,i skogsområdet där TT hittats,tidigt söndag morgon.
TROR också att en av dem inte har pallat trycket,och till slut berättat mer exakt var TT kunde hittas.
Citera
2022-11-12, 08:56
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Källa behövs inte. Listan på vad som kan ge livstid är lång, en av dem är människorov.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_f%C3%A4ngelse_i_Sverige
Om nu polisen har mer och starkare indicier eller bevis är det ännu konstigare att tjejerna inte kastat in handduken. De är bara runt 20 år, suttit häktade i flera veckor och fortsätter neka. Tror fortfarande en tredje person inblandad som de är rädda för. Men alla på FB gissar, inklusive mig själv och det vore inte första gången en slipad försvarsadvokat får loss de skyldiga pga teknikaliteter. Märkligt case. Hoppas det löser sig.
Citera
2022-11-12, 09:03
Medlem
Allt detta handlar om narkotika. Ovänskap och splittring pga att några började använda narkotika, och andra som var mot. Denna helgen var det narkotika i JJ:s lägenhet. Tove blev erbjuden detta, men slängde allt i toaletten. Det blev det sista hon gjorde.
Telefonmedelandet til pojkvännen var inte Tove. Då var hon redan död. Det var detta pojkvännen reagerade på när han vaknade till. Det var inte hennes röst.
Senast redigerad av SveaNorea 2022-11-12 kl. 09:11.
Citera
2022-11-12, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag misstänker att detta gäller övervakningsfilmen som spreds i media och sen avfärdades efter några timmar. En man som hämtade två kvinnor bakom/vid Coop/netto/taxi parkeringen.

Senare kom det fram att det var hans son som avsågs, en 18-åring med initialerna BG. Men var det hela kommer ifrån är högst oklart (och jag fick vibbar från en annan användare som slängde ur sig namn med osäker koppling).
Citera
2022-11-12, 09:06
Medlem
Enligt AB har det gjorts en husis hos en av de mg under söndagen, då den mg greps. Den andra mg greps på måndagen på sin arbetsplats, då måste det ju vara hos MH som de var först och hen blev gripen före JJ.
Det var väl JJ som greps .på jobbet? Om nu inte AB har blandat ihop uppgifterna.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQPeqE/fem-punkter-om-forsvunna-kvinnan-i-vetlanda
Citera
2022-11-12, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Även om det känns mer sannolikt att det inte var planerat, så vill jag nog ändå hålla med lite. Till viss del har det kanske funnits någon typ av planering (inte säkert de tänkte döda henne dock, men förnedring eller annat). J har varit drivande. Att de iskallt flyttar runt sin gamla kompis kropp, slänger henne i skogen och låtsas som ingenting känns också skumt, och talar för att det fanns starkt hat gentemot henne och att man övertalar sig själv att ”det var hennes fel det blev såhär”.

Enligt rykten ska JJ ha sagt något i stil med ”nu jävlar ska hon få, den jäveln” på nöjet. Om det nu stämmer känns det som att det var hat som drev henne.
Senast redigerad av S.V.E.R.I.G.E 2022-11-12 kl. 09:14.
Citera
2022-11-12, 09:11
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Cykeln stod kvar där enligt grannarna, åtminstone vid 04 om jag minns rätt från sammanfattningarna.
Varför hade J hennes mobil i fickan kl 03? Väntade hon på J i hennes lägenhet? Vad var de höga dunsar och varför öppnade de inte dörren när en orolig granne knackade på?

Borde inte denna person fångats på någon kamera och ev häktats? McDonalds har kameror och även vittnen en lördag natt.

Positionerna har nog bekräftas av tiden J har synts på övervakningsbilder, har köpt mat med sin mobil samt vittnen. Dessutom ser man sedan J:s bil köra mot fyndplatsen runt 04, och återkomma ca kl 06. Råkade hon bara ta en sväng ut i två timmar?

Försöker inte vara dryg men tycker det är extremt mycket som talar emot att de är oskyldiga och det är någon annan GM. Särskilt eftersom när T:s kropp hittades så stärktes misstankarna mot dem, numera även inkluderat mord och gravfridsbrott. Jag tolkar det som att man nu på något sätt kan koppla de två MGM direkt till T:s kropp/fyndplatsen.

Om cykeln stod kvar utanför vid 04 enligt grannen, då var dom alltså vakna och observanta när TT släpades ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in