2022-11-11, 07:21
Medlem
Har inte börjat läsa tråden ordentligt, men har det kommit något motiv till varför dom häktade mördat Tove?
Citera
2022-11-11, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Har inte börjat läsa tråden ordentligt, men har det kommit något motiv till varför dom häktade mördat Tove?
Nej, det har det inte. Det har pratats om svartsjuka bland annat, men även att det skulle varit något (oklart vad) som T varit på J om en tid och att J (eller en nära anhörig) skulle tröttnat till slut. Sedan har vi ju detta med bråket på krogen innan också, men det skulle ju bara varit en skitsak enligt någon tjej i media. Det har spekulerats hejvilt om det handlade om droger bland annat.

Med andra ord, motivet är klart som korvspad.
Citera
2022-11-11, 07:44
Medlem
Leif GW säger att detta fall är unikt då tidigare ostraffade typ aldrig nekar såhär länge till ett brott och att båda gör det också.
Citera
2022-11-11, 07:47
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Man släpper inte skäliga misstänka bara sådär
Polisen måste nog få fram något nytt som stärker bevisläget. Så tycks inte vara i alla fall för tillfället. Åklagaren kommer inte att tillåta fortsatt häktning hur länge dom helst.
Citera
2022-11-11, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Polisen måste nog få fram något nytt som stärker bevisläget. Så tycks inte vara i alla fall för tillfället. Åklagaren kommer inte att tillåta fortsatt häktning hur länge dom helst.

Jag tror att du har fel.

Senast för två dagar sedan sa polisen att det genom ”nya detaljer i förhör och annan bevisning” gjort att man har kunnat utöka utredningen.

Jag är övertygad om att polisen sitter på massa spår och bevis. Och allt eftersom NFC-svaren trillar in, samt rättsläkarens utlåtande, kommer bevishögen fyllas på ännu mer.

Finns absolut ingenting som tyder på att kvinnorna skulle bli släppta. Snarare tvärtom, om vi lyssnar på vad åklagaren och polisen säger. De sitter redan på högsta misstankegraden, och sedan dess har ytterligare bevis och indicier tillkommit om vi ska tro rapporteringen.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-11-11 kl. 07:58.
Citera
2022-11-11, 07:59
Medlem
SweKingCalles avatar
Någon som vet
1. Stämmer det i tidslinjen att de kunnat sitta i den igenimmade bilen på morgonen om man ser till restiden då kamerorna på macken fångat bilen fram och tbx ?

Vad tror ni som känner till byn ?

Sen undrar jag om källaren varit avspärrad sedan polisen var där första gången ?
Citera
2022-11-11, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Leif GW säger att detta fall är unikt då tidigare ostraffade typ aldrig nekar såhär länge till ett brott och att båda gör det också.

Jag har inte hört honom säga så, men imho har han ju fel i så fall, flera av dom mest uppmärksammade morden i svensk historia har haft en gärningsperson som varit ostraffad och nekat in i det längsta. Stefan Davidsson t.ex. nekade ju rätt in i sin egen död.
Citera
2022-11-11, 08:10
Bannlyst
Citat:

Jag tror att åklagaren utnyttjar häktningstiden till fullo, o väntar in till sista dagen. Och då kommer ny häktning direkt Tror jag.
Jag tror även att de har tillräckligt med bevis, och jag tror att de kommer till slut finkamma alla platser.
De vill inte göra samma misstag flera gånger, som vissa andra mord, men ändå livstidsstraff för några i slutändan. Men det ena mordet blev personen inte dömd för, då de inte undersökt om det var ett mord. Men personen fick livstid ändå.
Vill ni ha källa på detta. Eller ni kanske vet vem jag pratar om.
Citera
2022-11-11, 08:15
Medlem
Brukar man gå ut med dödsorsaken? Obduktionen borde väl vara klar nu.
Citera
2022-11-11, 08:16
Medlem
Citat:

Åklagaren VILL ha dom häktade förstår du väl? Det är dessutom domstolen som beslutar om det och jo, klart det finns mängder av bevis, de kan sitta häktade länge länge…
Citera
2022-11-11, 08:17
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tror att åklagaren utnyttjar häktningstiden till fullo, o väntar in till sista dagen. Och då kommer ny häktning direkt Tror jag.
Jag tror även att de har tillräckligt med bevis, och jag tror att de kommer till slut finkamma alla platser.
De vill inte göra samma misstag flera gånger, som vissa andra mord, men ändå livstidsstraff för några i slutändan. Men det ena mordet blev personen inte dömd för, då de inte undersökt om det var ett mord. Men personen fick livstid ändå.
Vill ni ha källa på detta. Eller ni kanske vet vem jag pratar om.
Källa behövs inte. Listan på vad som kan ge livstid är lång, en av dem är människorov.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_f%C3%A4ngelse_i_Sverige
Citera
2022-11-11, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Ja, jag kan vara lite tvär på fredagskvällen...
Men inte ett ord att jag tjatade att TT måste vara någonstans i närheten av gården. Jag kom med en del teorier om det.
Jag hade inte någon källa på det, o mothugg då oxå.
Men bättre folk ta det med mig med en gång, än att hålla på som en byfåne o samla på sig en massa, o sen stjälpa ett stort lass gödsel på mig...
Hade jag sett att den hade gjort så på någon annan, så hade jag undrat vilken D.....
Ha en bra dag.
Ps
Hoppas fup kommer snart om patologen o utredning blir klar snart. Ds
Om det leder till åtal så kan vi nog vänta oss en fup tidigast om 4-5 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in