Citat:
Brukade de göra det? Intressant för Då tar GM alltså inte en medveten överdrivet stor risk första gången har kör in på cykelvägen. Då har nämligen inget brott skett ännu. Jag vet inte riktigt om det här motsvarar spårbilden (skorna mm). Och brottsplatsen är då så gräsligt nära HAs hem. Skulle ingen ha hört/sett något? Tänker du att det startar med en våldtäkt där legan hittades? Hoppas du kan förklara närmare.
Citat:
Ja om jag har förstått saken rätt så gjorde man det ibland. Tänker då mest på PR och BW.
Nej precis, då har inget brott skett ännu.
Jag tänker att om BW är GM så gjorde han givetvis allt för att försvinnandet inte skulle kunna kopplas till honom själv. I egenskap av att vara nära vän som ibland använde cykelvägen vid skjuts och hämtning blev den akuta lösningen att få det hela att se ut som ett överfall inne på kostigen.
Nej med BW som GM tror jag inte alls på våldtäkt, rådjur i området kan förklara legan.
Allt kan ha gått väldigt fort, HA kan ha bragts om livet i bilen, på lekplatsen. Att BW spang ner på stigen och slängde iväg skorna innan han lämnade platsen går inte att utesluta.
BW var på plats under söndagen och hade då även möjligheten att kontaminera brottsplatsen innan polisen kontaktades.
Nej precis, då har inget brott skett ännu.
Jag tänker att om BW är GM så gjorde han givetvis allt för att försvinnandet inte skulle kunna kopplas till honom själv. I egenskap av att vara nära vän som ibland använde cykelvägen vid skjuts och hämtning blev den akuta lösningen att få det hela att se ut som ett överfall inne på kostigen.
Nej med BW som GM tror jag inte alls på våldtäkt, rådjur i området kan förklara legan.
Allt kan ha gått väldigt fort, HA kan ha bragts om livet i bilen, på lekplatsen. Att BW spang ner på stigen och slängde iväg skorna innan han lämnade platsen går inte att utesluta.
BW var på plats under söndagen och hade då även möjligheten att kontaminera brottsplatsen innan polisen kontaktades.
Pelle Jenvén pekar i TV3 ut platsen för där han tror att kroppen låg! (Han säger det tydligt i TV3.) Alla som är vana vid naturen vet att "vilt" (rådjur med mera) alltid "kurar ihop sig" ("lägger sig runt"). Jag är övertygad om att legan som hittades inte var rund, utan "utdragen" - alltså som en kropp som ligger "i sin fulla längd".
. Men du har förstås rätt, den kunde bara svängt in på cykelvägen direkt utan att vända.