2022-11-11, 22:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Enligt Daily Mail pågår det förhandlingar som skulle ge som resultat att Ryssland får behålla Krim och måste släppa resten.

Det var intressant:

Citat:
Putin 'has been offered surrender terms by the West' as he loses control of Kherson - and 'his cronies have reacted positively because it allows them to stay in power and avoid criminal charges'

- Vladimir Putin has been offered surrender terms by Ukraine and allies, a prominent Russian academic said.
- Plan would see Russia give up all territory in Ukraine except Crimea, which would become demilitarised zone.
- In return, Putin and cronies would avoid war crimes prosecution and remain in power, Valery Solovey claimed.
- Details emerged as Russian troops fled Kherson, with Ukraine liberating the city after eight-month occupation.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11417563/Putin-offered-surrender-terms-West-loses-control-Kherson.html
Citat:
Vladimir Putin has been offered surrender terms by the West, a respected Russian policy expert revealed today, as Moscow's troops were forced to withdraw from the city of Kherson in yet another humiliating defeat.

Valery Solovey said the surrender would see Russia give up all territory in Ukraine with the exception of Crimea, which would become a demilitarised zone and its status would not be discussed again until 2029.

In return, Putin and his cronies would avoid criminal charges over the war and be allowed to remain in power, Professor Solovey claimed. He said the proposal had been discussed between Kyiv and its Western allies before being presented to Putin's inner circle - who had reacted positively to the idea.

Dvs, om det stämmer.
Senast redigerad av -Info- 2022-11-11 kl. 22:13.
Citera
2022-11-11, 22:10
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Du försöker alltså säga att Ukraina har varit väldigt skonsamma i kriget och Ryssland tvärtom har varit brutala mördarmaskiner?

Utifrån din verklighetsbeskrivning blir ukrainska armén en fin armé som inte dödar i onödan, medan ryssarna är plågoandar som älskar att skjuta ihjäl folk när tillfälle ges.
Är det så jag ska förstå hur du tänker?

Din analys är riktig, inte bara för hur han tänker, utan för hur det är.
Citera
2022-11-11, 22:11
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Oxford dictionary är naturligtvis lika mycket standard som genevekonventionen när jag beskriver vad som hänt i Bakhmut. Jag skrev att flera mercenaries var döda i Bakhmut nyligen. Du har inget vettigt argument för att genevekonventionen är den enda godkända standarden. Sjuk diskussion.
Du verkar ha förvillat dig helt bortom sans...
Det Du diskuterar med mig är legosoldat och huruvida Wagnergruppens anställda faller inom den definitionen!
Är Du korkad eller bara låtsas?
Du har verkat någorlunda normalbegåvad, trots pro-rysk, men ibland har även jag fel...
Citera
2022-11-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Undrar hur alla döda ryssars förruttnande lik kommer förorena Ukrainas fina odlingsmark?

Ryktas om 650 000 ruttnande ryssar som ligger och förstör marken grundvattnet och klimatet.

Fast så många kan det inte vara. Låter helt osannolikt.
Citera
2022-11-11, 22:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Vad är senaste nytt om Bakhmut?

Jag tar alla rapporter med en skopa salt under de första dagarna efter större händelser.
I Lyman skulle 5000 krigsfångar vara tagna, sen blev det rätt tyst om det.

Ja, liksom jag gjorde, förutom en gång då jag gick på en glädjekarta på twitter.

Helt uppenbart finns det "rapportörer" och "experter" som mest hittar på, och man kan se det samma på u2b.

Hur som helst är det här en ukrainsk seger, och visar att det för Ryssland nu bara handlar om att försvara sig.
Citera
2022-11-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Ryssen kommer kalla det en”taktisk reträtt ”

Lämna kommer man tvingas till, det gäller bara att inte göra det mer förnedrande än kherson-debaklet .

Så man sticker i god tid då.

Känns som västs vapen börjar göra nytta nu.
Citera
2022-11-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Vänder du inte lite lätt på steken nu? Putin tänker inte sin egen befolkning. Väst ”slåss” för stabilitet i sitt närområde. Inga ryss-fasoner in på granngården.

Jag tror det är Zelensky som håller i taktpinnen, vad det gäller fredsförhandlingar. Väst kan säkert vara en medlande part.

Väst har ju stått för militärutrustningen och andra form av ekonomisk hjälp, så väst har nog mkt att säga till om där. Ville Biden ha fred så hade det nog varit fred.

Putin tänker inte på sin befolkning, det stämmer. Men varför bry du dig om det? Låt ryssarna bry sig om det, det är inte ditt bekymmer. Du bör bry dig mer om hur lite våra ledare bry sig om oss och beter sig som de vill ha ww3. Om väst ville ha stabilitet så skulle man aldrig ha blandat sig i öht, då det är det som verkligen skapar instabilitet, och väst hade hur lätt som helst kunnat undvikit kriget öht.
Senast redigerad av Hew18 2022-11-11 kl. 22:19.
Citera
2022-11-11, 22:15
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Du verkar ha förvillat dig helt bortom sans...
Det Du diskuterar med mig är legosoldat och huruvida Wagnergruppens anställda faller inom den definitionen!
Är Du korkad eller bara låtsas?
Du har verkat någorlunda normalbegåvad, trots pro-rysk, men ibland har även jag fel...

Du frågade ju. Jag tycker själv det är en rätt trött och ointressant diskussion.
Citera
2022-11-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det var intressant:

Dvs, om det stämmer.

Ja, mycket intressant, helt klart en bra deal, lite för bra dock, men det kan ju finnas detaljer som gör den rimlig, (typ enorma "krigsskadestånd" över lång tid)...
Citera
2022-11-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det är alltså väldigt få döda Ryska medborgare. Sedan ska man förstås addera DNR och LNRs förluster och DNRs är mycket väl angivna på nätet.

2. Det är alltså väldigt låga Ryska förluster i förhållande till vad som är känt om Ukrainska förluster.

1. Det finns publika angivelser av siffrorna. Det är mycket lägre än 100k, snarare mindre än 10k avseende Ryska federationens medborgare innan kriget.

2. No more blow-jobs nu va.

1. Du får läsa på om slaget vid Stalingrad, det är riktigt läsvärt.

2. Jag ser att du fortfarande har den där filmen där grisar äter Nazi lik i höger på hjärnan. Den var lite grov men verkar ha funkat som "kamratundervisning i vad som händer ifall man fuskar med krigets regler".

3. Inte alls, Ryska frivilliga i utbrytarrepublikerna är/var inte stupade för Ryska militären. När man lägger ihop de Ryska siffrorna får man samma antal +- 100. Det kan ju vara bilolyckor och liknande.

4. Sluta be om mer.

1. Skaffa ett liv fikus. Försök inte klä ut dig till brud och fuck off. Dick-lover.

2. Bye-bye

Gissningsvis är förlusterna på ryska sidan 1.5-2 gånger de ukrainska.
Det finns inget som tyder på att ukrainska förluster skulle vara högre än för den ryska sidan.
Citera
2022-11-11, 22:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men visst, han borde nöja sig med att leka el presidente över bananrepubliken och bestämma över budgeten.

Det här var en lek som Putte inte alls var rätt man för.

Han ville bli ihågkommen för historien. Som Peter den store. Nu kanske han blir det som den som fuckade upp allt och ett dåligt exempel för framtida ryssar.

Undrar exakt när vanliga ryssen får nog. Vi behöver en annan ledare, denna funkar inte bra.
Citera
2022-11-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Konstigt att de rösta pro-ryska partier då...

De gjorde de inte.
En fullkomligt massiv majoritet stöder Ukraina. Vi ser den sanna glädjen nu i de delar av Kherson som befriats från ryssarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in