2022-11-11, 21:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Känner inte igen denna konvojen av pansarfordon från UAF. Ny attack på gång??

https://twitter.com/NOTINAFO/status/1591168754930814976
Citera
2022-11-11, 21:45
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
uhm... enligt eurostat är det precis tvärtom ,

nu kollade jag bara mord, rån , vandalism , stölder,

vad gäller rapporterade brott är bulgarien är europaledande i vissa kategorier dessutom

https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20210310-1

Garanterat att de är i topp när det gäller vandalism, du ser ju hakkors ristat överallt, mycket rednecks här..

Här är rånstatistiken och stölder och drogrelaterade saker. Sverige i topp i alla, gällande mord så vet vi att de är i topp redan, det behövs ingen statistik på det.

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Crime_statistics#sexual_violence_c rimes_in_the_EU_in_2020.2C_a_stop_in_a_growing_tre nd
Citera
2022-11-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Att man lämnar Krim frivilligt kan vi glömma.

Det kostade några rubel och bygga den där långa bron.
Ryssen kommer kalla det en”taktisk reträtt ”

Lämna kommer man tvingas till, det gäller bara att inte göra det mer förnedrande än kherson-debaklet .
Citera
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Måhända att tex du inte ids med att läsa alla dessa punkter och komman, men oavsett ligger det i betraktarens ögon att stycka upp det som han/hon själv vill. Styckesindelning som frågas efter (misstänker jag) är något man använder i bokform eller liknande. Här skriver vi som om att vi sitter ansikte mot ansikte då det är en levande och direkt "diskussion". Jag skriver inte essäer när jag talar med folk mötta på gatan, och ej heller här. Vill du ha mer "luft" emellan orden så kan du antingen förstora bokstäverna med hjälp utav din browser, eller så läser du helt enkelt lite lugnare. Min andning är aldeles fin fint lugn och fungerande för både dyk som avslappnade inlägg här. Tackar för kritiken

Stycka upp de... Så man orkar läsa. Jag är 100% på din sida.
Citera
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om man ska diskutera fångutväxling så får man ju använda geneve-konventionens definitioner. Jag använder olika definitioner beroende på vad jag skriver om.

Ganska ointressant diskussion.
Visst är det.
Varför inte använda standard definitionen?
Citera
2022-11-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban

1. Du får läsa på om slaget vid Stalingrad, det är riktigt läsvärt.

Jag är bekant med slaget, va en ryslig slakt på ryssar. en himla tur att de fick hjälp av USA när deras tyska vapenbröder högg dem i... ryggen.

Citat:
2. Jag ser att du fortfarande har den där filmen där grisar äter Nazi lik i höger på hjärnan. Den var lite grov men verkar ha funkat som "kamratundervisning i vad som händer ifall man fuskar med krigets regler".

Tänkte mer på ryssrna som blev hundmat i än de som blev grismat.

Citat:
3. Inte alls, Ryska frivilliga i utbrytarrepublikerna är/var inte stupade för Ryska militären. När man lägger ihop de Ryska siffrorna får man samma antal +- 100. Det kan ju vara bilolyckor och liknande.

Nej.

Citat:
4. Sluta be om mer.

Varför, jag gillar när postmodernister påvisar sina diagnoser. vissa är det ju friviligt för att de är okunniga och lata.
Citera
2022-11-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Stycka upp de... Så man orkar läsa. Jag är 100% på sida.
Som jag svarade - DU är så välkommen att stycka upp det på egen hand min herre. Här använder jag internets direkta funktion som om att vi talar med varandra. Vilkern sida du är på är mig fullständigt ointressant. Ha en fin dag/kväll och lycka till med spacebar-klickandet. Tillbaks till konflikten nu
Citera
2022-11-11, 21:51
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
1. Det är alltså väldigt få döda Ryska medborgare. Sedan ska man förstås addera DNR och LNRs förluster och DNRs är mycket väl angivna på nätet.

2. Det är alltså väldigt låga Ryska förluster i förhållande till vad som är känt om Ukrainska förluster.

Du försöker alltså säga att Ukraina har varit väldigt skonsamma i kriget och Ryssland tvärtom har varit brutala mördarmaskiner?

Utifrån din verklighetsbeskrivning blir ukrainska armén en fin armé som inte dödar i onödan, medan ryssarna är plågoandar som älskar att skjuta ihjäl folk när tillfälle ges.
Är det så jag ska förstå hur du tänker?
Citera
2022-11-11, 21:52
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
1. Det är alltså väldigt få döda Ryska medborgare. Sedan ska man förstås addera DNR och LNRs förluster och DNRs är mycket väl angivna på nätet.

2. Det är alltså väldigt låga Ryska förluster i förhållande till vad som är känt om Ukrainska förluster.

1. Det finns publika angivelser av siffrorna. Det är mycket lägre än 100k, snarare mindre än 10k avseende Ryska federationens medborgare innan kriget.

2. No more blow-jobs nu va.

1. Du får läsa på om slaget vid Stalingrad, det är riktigt läsvärt.

2. Jag ser att du fortfarande har den där filmen där grisar äter Nazi lik i höger på hjärnan. Den var lite grov men verkar ha funkat som "kamratundervisning i vad som händer ifall man fuskar med krigets regler".

3. Inte alls, Ryska frivilliga i utbrytarrepublikerna är/var inte stupade för Ryska militären. När man lägger ihop de Ryska siffrorna får man samma antal +- 100. Det kan ju vara bilolyckor och liknande.

4. Sluta be om mer.

1. Skaffa ett liv fikus. Försök inte klä ut dig till brud och fuck off. Dick-lover.

2. Bye-bye
Nu har jag läst en hel del om Stalingrad. Den enda likheten med kriget runt Kherson och slaget vid Stalingrad är att båda städerna ligger vid en flod. I övrigt finns det inga mer likheter med Stalingrad. Ukrainarna behöver inte hoppas att von Manstein ska komma och bryta inringningen, då de inte är inringade. Kan bli värre för Ryssarna på andra sidan.
Citera
2022-11-11, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Den överväldigande majoriteten i Kherson, 82%, är etniska ukrainare. Sett till hela länet i alla fall:

Konstigt att de rösta pro-ryska partier då...
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Istället för träning hamnar ryzzka rekryter i "tortyr läger". ryZZland är en riktigt sjuk faciststat

Dozens of mobilised Russians are being detained illegally in a network of improvised prisons in occupied territories of Ukraine, where they are being abused and living in terrible conditions, according to an investigation by ASTRA.

https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1590696393001168897?t=dAB8Y5iOl7F_NZXVqK5amw&s=19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Risken är väl stor att han och många andra i Röda Armén kommer hem i lik säck eller svårt skadade och tvingas leva resten av sina liv med svåra handikapp. Vad har du gjort Putin på gamla dar? Skämt ut dig och ditt folk och fått många ryska mödrar att gråta över sina stupade barn och män. Ge upp det här nu - du har ingen chans att nå framgång i Ukraina. Alarmklockorna ringer och det är nog bara damage control som gäller nu om det finns något vett kvar bland Rysslands makthavare.

Det är ju då ryssland står inför ett stort nederlag och förnedring de är som farligast för världen, eller har du glömt bort att de har ganska så många atombomber? Eller du kanske inte bry dig om världen blir till aska eller inte? Varför hatar du Putin så mkt så du vill riskera allt för han ska få det lite sämre?

Väst borde utnyttja situation och erbjuda en fred där ryssland kan avsluta kriget med hedern i behåll, men istället vill väst bara fortsätta förnedra. Lederna i väst har helt uppenbarligen inte sin egen befolkning eller världens befolkningen i åtanke då de fattar sina beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in