2022-11-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fast det är bara ord… ord..om Putte vill skicka iväg ett gäng järn spetsar mot europeiska städer. Så förintas ju dom med. Så det är ju inte så lätt.
Järn? Spetsar? Mot europeiska städer? Skall han kasta staketstolpar eller armeringsjärn mot Paris?
Vilket fruktansvärt scenario! Då får ju Ukraina backa direkt ja...........
Citera
2022-11-11, 21:30
Medlem
Reimers avatar
Tror talesmannen för den Röda Armén överdrev lite när han sa att all materiel och manskap blev evakuerade-

Citat:
Ukrainian forces captured a Russian Mi-8 helicopter in working condition in Kherson.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1591161019266572288
Citera
2022-11-11, 21:31
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Risken är väl stor att han och många andra i Röda Armén kommer hem i lik säck eller svårt skadade och tvingas leva resten av sina liv med svåra handikapp. Vad har du gjort Putin på gamla dar? Skämt ut dig och ditt folk och fått många ryska mödrar att gråta över sina stupade barn och män. Ge upp det här nu - du har ingen chans att nå framgång i Ukraina. Alarmklockorna ringer och det är nog bara damage control som gäller nu om det finns något vett kvar bland Rysslands makthavare.
Ja för varje dag som går blir ju det bara värre!

Det här kriget förlorade Putin dag 1
Citera
2022-11-11, 21:31
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Vilken dag! Ikväll låtsas jag inte om all skit ryssarna ställt till med i Cherson som kommer uppdagas i närtid. Jag låtsas inte heller om den skit orcherna kommer skicka som hämnd imorgon.

Ikväll firar jag Cherson!

Slava Ukraini! Heroiam slava!!

Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Det har jag redan börjat med!

Skål min vän och hoppas på fler och snabba kross av kackelackorna...
Jag firar jag också
Det slår inte Berlinmuren men det slår det mesta.

Citera
2022-11-11, 21:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Jag hörde just en mycket intressant intervju med president Zelenskyi's rådgivare, Michail Podoljak. Översatte ett stycke:
...

- -

Tack - bra gjort av dig och en bra intervju.

Så enkelt kan det vara när man står för det fundamentalt rätta för oss människor.

Tänkande ryssar måste skämmas över vad deras land har ställt till med.
Citera
2022-11-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Särskilt när de gamla tanterna vill krama de enorma bjässarna till karlar och når knappt upp till midjan. Så stora och kraftiga soldater har UAF - jämför med homofederationens spinkiga, undernärda och utmärglade fjollbögar. Vilken skillnad...

Underbara scener!
Putlers adidaskrigare och muslimtjejener viker ner sig igen.
Citera
2022-11-11, 21:35
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Faktum är att de ALLA faller inom den exakta definierade ramen utav vad som internationellt och enligt den enda betydande stadgan satt gällande legosoldat kontra reg soldat. ALLA i Wagner är betalda utav just Wagners organiserade konto och deras lön är förhandlad utanför någon som helst statlig (rysk) standard. Organisationen förhandlar först med uppdragsgivaren, efter det sker interna löneanspråk per person. Exakt vad som är definitionen utav en legosoldat. BW (blackwater) är exakt samma eftersom att de förhandlar utanför landets militära stadgar, och sedan finns det enskilda personer som gör det samma.
MEN, när man tar rekrytering i en arme' som reguljär soldat samt blir avlönad enligt den stadgan gällandes varje soldat, är man part av systemet och till skillnad från LS utan några som helst möjligheter att agera utanför befäls order. Det du och så många andra inte verkar förstå är att som legoknekt står det dig fortfarande fritt att agera på eget bevåg eftersom att du per automatik inte lyder under krigets lagar. Varken i beskydd utav dem eller som hänvisning till ordergivet agerande. Det man som legoknekt gör är att man säljer sig för någons agenda och sedan agerar utefter den eller inte, och detta kan inte ens uppdragsgivaren sätta sig emot förutom att ställa in betalningar.
De som tagit anställning i Ukrainas, eller Rysslands, reguljära trupper i kriget är INTE legosoldater eftersom att de är tvungna att förhålla sig till militärt regelverk och efter detta behandlas. Att soldater på bägge sidor bryter mot dessa är självklart, men sådant är också faktumet att de behandlas efter både egna (tillhörighet/land) såsom internationella regler. Med andra ord har ingen utav de soldater som hittills blivit POW varit legosoldater eftersom att de behandlas som soldater utav Bägge sidor.
En legosoldat blir ALDRIG åtalad för krigsbrott utefter tillhörighet utan endast som en privatperson som brutit begått brott.
Genevekonvensionens definition utav legosoldat är kristallklar och den ENDA som gäller i både domstol som i fält. Hur många andra definitioner utav själva uttrycket legosoldat som du vill försöka få det till att handla om, är fullständigt ointressant i situationen utav att DU och ANDRA påstår att där är legosoldater i Ukrainas arme.

Där finns ingen gräns för hur inbilskt korkat du kan knyta en knut på dig själv för att försvara dina ännu mer korkade funderingar om hur saker hade varit om om inte funnits och kanske hade varit det som definierar GÅRDAGENS relativa händelser. SIGH

Respekt för alla dina inlägg....

Ge dina inlägg lite luft från och till...

Vem fan orkar läsa en mening med punkter här och där?

Seriöst.. andas...
Citera
2022-11-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Om Ryssland skulle gå till bruk av kärnvapen- om så en liten rackare, kan du hoppa upp o sätta dig på att Erdogan kommer godkänna vartenda förslag som läggs fram för massiv vapeninsats mot Ryssland... Ja, Nato är en papperstiger, Nato äger inte en endaste kanon. Däremot är det en jättefarlig papperstiger när väl besten släpps loss.

Och hur kan du veta det? Har han sagt det?
Han gör ju allt för att stoppa Sverige och Finlands join, precis vad hans polare i Kreml vill.

Varför skulle dom vara med och bomba samma gubbar med samma organisation, som inte har en enda kanon?
Citera
2022-11-11, 21:38
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
De här dömda mördarna och andra livstidsdömda, hur ser man på dessa? Och hur ser du på dessa?

Vi såg ju ett klipp på en sån som blev tagen POW med en bortsprängd hand och ett skadat ben.

Han var ju dömd för mord, vad händer med en sån vid en fångutväxling?

Är han fri eller vad händer tror du?

Om man ska diskutera fångutväxling så får man ju använda geneve-konventionens definitioner. Jag använder olika definitioner beroende på vad jag skriver om.

Ganska ointressant diskussion.
Citera
2022-11-11, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Underbara scener!
Putlers adidaskrigare och muslimtjejener viker ner sig igen.

En sak till som är värd att notera och begrunda är att UAFs hjältar ser glada och vänliga ut, situationen till trots. Homofederationens intvingade kanonmat ser rädda och uppgivna ut, död blick... som en haj (om man ska tro på R. Shaw i filmen Jaws)

https://www.youtube.com/watch?v=u9S41Kplsbs&t=1s
Citera
2022-11-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Järn? Spetsar? Mot europeiska städer? Skall han kasta staketstolpar eller armeringsjärn mot Paris?
Vilket fruktansvärt scenario! Då får ju Ukraina backa direkt ja...........

Kärnspetsar ska det stå.
Citera
2022-11-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Oavsett om det stämmer eller ej, så sätter det ju Ryssland i en ännu sämre dager om det är de dödsfall du beskriver.

Det intressanta hur som helst är hur ryssarna åker på bakslag. De är ju faktiskt de som inkräktar Ukraina.

1. Det är alltså väldigt få döda Ryska medborgare. Sedan ska man förstås addera DNR och LNRs förluster och DNRs är mycket väl angivna på nätet.

2. Det är alltså väldigt låga Ryska förluster i förhållande till vad som är känt om Ukrainska förluster.

Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ditt stolpskott
...trams trams trams El-Strutso sucks dick trams trams.
Ni har runt 100000 döda och

1. Det finns publika angivelser av siffrorna. Det är mycket lägre än 100k, snarare mindre än 10k avseende Ryska federationens medborgare innan kriget.

2. No more blow-jobs nu va.

Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jag trodde du skulle återkomma till nästa förnedrade ryssförlust, antar att denna svider extra....
För ukraina, den flyende ryska armen och... ja alla andra är det tydligen det...

Det är falskt, engelska bbc har funnit fler begravningar/begravningsutfästelser än rysslands "officella" raportering. vilket är ett bevis på att ryssland missköter sin rapportering....

Iför så blir många ryska soldater hundmat, men att de ryska förlusterna är enorma är välkänt. faktiskt så stora att ryssland har förlorat alla offensiv och sedan ett par månader även defensiv operativ förmåga.

vad jag kan se trollade du digsjälv lika mycket som du trollade tråden. är det din FASD som spökar månne?
Du är strax tillba
ks.

1. Du får läsa på om slaget vid Stalingrad, det är riktigt läsvärt.

2. Jag ser att du fortfarande har den där filmen där grisar äter Nazi lik i höger på hjärnan. Den var lite grov men verkar ha funkat som "kamratundervisning i vad som händer ifall man fuskar med krigets regler".

3. Inte alls, Ryska frivilliga i utbrytarrepublikerna är/var inte stupade för Ryska militären. När man lägger ihop de Ryska siffrorna får man samma antal +- 100. Det kan ju vara bilolyckor och liknande.

4. Sluta be om mer.

Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Varför är du så arg hela tiden? Har din pojkvän fått en bomb i skallen av ukrainas hjältar eller?

1. Skaffa ett liv fikus. Försök inte klä ut dig till brud och fuck off. Dick-lover.

2. Bye-bye
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in