2022-11-11, 21:59
Medlem
Sqrbankens avatar
Förväntade mig att ryssen (åtminstone) skulle retirera från Kherson adekvat men uppgifterna gör gällande att aggressorn sprungit på lite av en flaskhals och i detta nu plockas upp av ukrainare fulla i helvete medelst inte minst artilleri men även annat livsreducerande konfektyr.

Ytterst obekräftade uppgifter varför jag i vanlig ordning håller mig i skinnet men i de flesta fall av alla så har det hittills under ryssens fiasko-invasion varit i onödan.
Citera
2022-11-11, 21:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det är ju då ryssland står inför ett stort nederlag och förnedring de är som farligast för världen, eller har du glömt bort att de har ganska så många atombomber? Eller du kanske inte bry dig om världen blir till aska eller inte? Varför hatar du Putin så mkt så du vill riskera allt för han ska få det lite sämre?

Väst borde utnyttja situation och erbjuda en fred där ryssland kan avsluta kriget med hedern i behåll, men istället vill väst bara fortsätta förnedra. Lederna i väst har helt uppenbarligen inte sin egen befolkning eller världens befolkningen i åtanke då de fattar sina beslut.

Enligt Daily Mail pågår det förhandlingar som skulle ge som resultat att Ryssland får behålla Krim och måste släppa resten.

Krim skulle då bli en demilitariserad zon.

Hur det än slutar tror jag att det till sist blir en kompromissfred av något liknande slag.

Den stora vinsten för ryssarna skall enligt DM vara att ryssarna inte kommer att sökas som förbrytare.
Citera
2022-11-11, 22:01
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det är ju då ryssland står inför ett stort nederlag och förnedring de är som farligast för världen, eller har du glömt bort att de har ganska så många atombomber? Eller du kanske inte bry dig om världen blir till aska eller inte? Varför hatar du Putin så mkt så du vill riskera allt för han ska få det lite sämre?

Väst borde utnyttja situation och erbjuda en fred där ryssland kan avsluta kriget med hedern i behåll, men istället vill väst bara fortsätta förnedra. Lederna i väst har helt uppenbarligen inte sin egen befolkning eller världens befolkningen i åtanke då de fattar sina beslut.

Vänder du inte lite lätt på steken nu? Putin tänker inte sin egen befolkning. Väst ”slåss” för stabilitet i sitt närområde. Inga ryss-fasoner in på granngården.

Jag tror det är Zelensky som håller i taktpinnen, vad det gäller fredsförhandlingar. Väst kan säkert vara en medlande part.
Citera
2022-11-11, 22:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Gammelsvenskby befriat från de ryZZka kackerlackorna

https://www.hbl.fi/artikel/36151416-2514-410b-8d62-ca0c9bda9869
Citera
2022-11-11, 22:02
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Oxford Dictionary är naturligtvis bra nog standard. Frågan är varför folk gnäller när man använder en standarddefinition.
Men i det här fallet är det Genève konventionen som är standard, så varför följer Du då inte den?
Citera
2022-11-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det beror på hur bra betalt de fick i Spanien, m.m.

F ö är det ni som ägnar er åt ordklyveri. Jag nämnde ordet och fick 15 inlägg som gnällde på hur jag använde det. Töntigt diskussionsklimat.
Nej, det är INGEN annan än du som försöker missbruka Oxford dictionary till att vara källa till den exakta definitionen utav Legosoldat, dvs ORDKLYVERI och inget annat. Den definitionen skulle du likväl kunna hitta i lilla focus från 32 också (jo, jag kollade precis), men det har likt förbannat inte ett skit att göra med mer än hur ORDET definieras. Du sitter alltså och beskyller både oss som Genevekonvesionens undertecknade för ordklyveri? Sigh.....snacka om att ännu en gång binda ris runt sin egna röv. Ut och gör något riktigt istället för att tro att gamla Lundateorier sätter betydelser i dager i KÖPENHAMN
Citera
2022-11-11, 22:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Blev inte så mycket med Cherson. Annat än att det är befriat och Ukraina har mest svårigheter med vad göra med alla döda ryska soldater som ligger överallt.

Verkar vara en fullständig kollaps vad ryska militären och man undrar hur länge detta vansinnet kommer fortgå. Att de bara död för galningen Putins skull.

Men visst, han borde nöja sig med att leka el presidente över bananrepubliken och bestämma över budgeten.

Det här var en lek som Putte inte alls var rätt man för.
Citera
2022-11-11, 22:04
Medlem
andrewcs avatar
Är det bara jag som får Austin Powers vibbar när jag ser dessa ryska propagandaklipp ifrån kriget. Speciellt de senaste när de beordrade reträtt och Sergej Sjojgu och Surovikin pratade allvarsamt om läget. Nästan komiskt att se, förväntar mig nästan en mini-me look a like Putin dyka fram.
Citera
2022-11-11, 22:05
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Men i det här fallet är det Genève konventionen som är standard, så varför följer Du då inte den?

Oxford dictionary är naturligtvis lika mycket standard som genevekonventionen när jag beskriver vad som hänt i Bakhmut. Jag skrev att flera mercenaries var döda i Bakhmut nyligen. Du har inget vettigt argument för att genevekonventionen är den enda godkända standarden. Sjuk diskussion.
Citera
2022-11-11, 22:05
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Vad är senaste nytt om Bakhmut?

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Rapporter om att 20 000 fortfarande skall vara på fel sida floden.

.

Jag tar alla rapporter med en skopa salt under de första dagarna efter större händelser.
I Lyman skulle 5000 krigsfångar vara tagna, sen blev det rätt tyst om det.
Citera
2022-11-11, 22:08
Medlem
Eastwings avatar
Undrar hur alla döda ryssars förruttnande lik kommer förorena Ukrainas fina odlingsmark?

Ryktas om 650 000 ruttnande ryssar som ligger och förstör marken grundvattnet och klimatet.
Citera
2022-11-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Nu låter du som en dålig förlorare. Varför måste ni rySStroll hela tiden dra in NATO? Satan så rädd ni är för en försvarsallians. NATO är ingen anfallsallians. USA och vissa andra länder kan sänka hela rySSnaZZarnas flotta om dom vill för detta så behöver inte NATO vara inblandad. Läs på för helvete om NATO och USA och vad skillnaden är innan du skämmer ut dig helt. Men det är klart ni tappar greppet om Ukraina och måste nu spela på att det är NATO som ligger bakom alla förluster för eran pajas arme.

Erdogan behöver inte tillfrågas om tillstånd för att sänka svartahavsflottan.

Det var så att föregående skribent skrev att det var Nato som skulle förinta Ryssland.
Blir det nåt sånt så blir det med usa i spetsen med sina allierade som tar rygg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in