Citat:
Ursprungligen postat av
lokalpatriot
Jag vill minnas att jag läst det upprepade gånger i tråden, men jag googlade nu och såg att han arbetar på emåförbundet, som mycket riktigt sysslar med vattenreglering.
https://www.eman.se/sv/om-oss/personal/
Ber om ursäkt om jag bidrar till trådsanningar här, det är inte min avsikt.
Däremot så tror jag att han har stenkoll på hur svenska polis- och rättsväsendet fungerar. Hans dotter föddes för nästan exakt 20 år sedan, och i och med att JJ skall ha en svensk mor så föddes hon rimligen i Sverige. Så pappan kan antas ha bott här i minst 20 år, och han har ju landat ett schysst jobb som ansvarig, enligt vissa inlägg i tråden så är/var han även insatt i kommunpolitiken. Med andra ord, ingen direkt dåligt integrerad människa vi talar om här.
Har förståelse för att en afghan som kom för 4 månader sedan inte riktigt fattar hur allvarligt svenska polisen ser på vissa saker, men IL är verkligen långt från det.
Nejdå inget som är påväg att bli trådsanning
Sant med det där att han har bott här länge och verkar ha integrerat sig bra.
Däremot i stundens hetta så kan ju den gamla Israeliska militären krypa fram i honom, han har ju trots allt verkat spendera majoriteten av sitt liv där.
därför jag är väldigt nyfiken på om han ens har varit ute tidigt den där morgonen som JJ och MH tydligen hade observerats på ungefär samma ställe. om det visar sig att han bevisligen har varit där så kan jag nog sätta min högra stortå på att han har ett finger med i spelet. har han inte varit där och det bara varit skitsnack eller att någon blandat ihop honom med någon annan som varit ute på promenad så avfärdar jag honom från min egna lilla lista över misstänkta