Citat:
Ursprungligen postat av
smalandsbo
Vart finns det att läsa om att han jobbade som lantmätare? har bara läst att han jobbade med något vattenrelaterat. jag tycker det känns konstigt att han skulle ha synts vid den tidpunkten utan att ha ett finger med i spelet. håller även med om att pappan borde gjort det snyggare om han varit inblandad. men å andra sidan så gjorde ju mannen i artikeln jag länkade tabben att ringa sin släkting som han uppenbarligen litade så pass mycket på, som i sin tur ringde polisen.
kanske var det så att det var lite "panikdumpning" och han gick igenom spåren och bedömde att "det här kan dom aldrig spåra till oss ändå". Israel har nog inte samma begåvade polisstyrka som Sverige har. Tror inte Israel bryr sig så mycket om en mördad kvinna för den delen heller och har man det tänket så är man kanske inte så noga med bevis eller plats att dumpa en kropp på.
Jag vill minnas att jag läst det upprepade gånger i tråden, men jag googlade nu och såg att han arbetar på emåförbundet, som mycket riktigt sysslar med vattenreglering.
https://www.eman.se/sv/om-oss/personal/
Ber om ursäkt om jag bidrar till trådsanningar här, det är inte min avsikt.
Däremot så tror jag att han har stenkoll på hur svenska polis- och rättsväsendet fungerar. Hans dotter föddes för nästan exakt 20 år sedan, och i och med att JJ skall ha en svensk mor så föddes hon rimligen i Sverige. Så pappan kan antas ha bott här i minst 20 år, och han har ju landat ett schysst jobb som ansvarig, enligt vissa inlägg i tråden så är/var han även insatt i kommunpolitiken. Med andra ord, ingen direkt dåligt integrerad människa vi talar om här.
Har förståelse för att en afghan som kom för 4 månader sedan inte riktigt fattar hur allvarligt svenska polisen ser på vissa saker, men IL är verkligen långt från det.