2022-11-11, 21:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jag trodde det var nuvarande & det trodde nog källan också. Men jag tror mer på hennes kille innan AW. Den killen som JJ tände på en dörr för att han dumpade henne. Troligtvis för tt.
Men håller det inte otroligt att JJ skulle försökt stöta på AW för att göra igen att TT tog hennes ex.
Men hur eller hur så har JJ varit ihop med TTs ex . Och troligtvis inte AW då hade fler skrivit det.

Hm, men du trodde ju att det inte var den killen som JJ ev tuttade eld på dörren?
Något har det varit och i får väl se vad som kommer fram.

Det kan för oss vara något helt banalt, eller sådant som vi alla får gå igenom. Utan att hämnas eller skapa långvariga konflikter som delar kompisgäng.

De flesta kan väl känna svartsjuka, men ändå komma till en punkt där man förstår att det är exet som väljer...
Citera
2022-11-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Tänkte skrivit det innan. Att det är konstigt att det kan vara samma planlösning. Inte ens säkert att badrummen är över varandra som han sa. Låter konstigt om de har samma planlösning när det skiljer enormt på kvadratmeter

Satt och kikade lite tillsammans nu med min man som jobbar just med byggritningar och rördragning och vad vi kommer fram till så bör JJ's badrum (högra kanten) i grannarnas hall.
JJ's vardagsrum/sovalkov bör vara ovanför det högra sovrummet, ena badrummet samt halva vardagsrummet.
Citera
2022-11-11, 21:30
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag vet inte ifall det kan förklara hela den biten, men en del utlänningar bor ju riktigt trångt.

Dessutom så kan vissa familjemedlemmar vara skrivna på addressen utan att faktiskt bo där. Spontant tänker jag på folk som bor med sin partner som går på bidrag och är skriven som ensamboende. I ett sådant scenario så räknas man som ett hushåll, och hela personens bidrag kan dras in ifall ena partnern tjänar tillräckligt bra. Detta är något många fifflar med, jag har själv jobbat för en kommun och har stött på en del sådana här ärenden. Sken-skilsmässor också för att maximera stöden man får, osv.

Sedan vet man ju inte heller vad de väljer att betrakta som "sociala medier". Ifall ena MGM skrivit det på typ WhatsApp så hade det kunnat klassificeras som sociala medier, även fast många av oss inte riktigt tycker att det är social media.

Fast det du nämner är motsatsfall där man folkbokför sig på olika ställen, men bor egentligen samman. I det här fallet är de gifta enligt Google och bor på samma adress. I och med att de är gifta så kan de inte fiffla in extra pga. skilsmässa och i och med de är folkbokförda så kan de inte tjäna något på det. Sen är det lite konstigt att de är gifta och folkbokförda på samma adress, men är inte vänner på Facebook.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Vart finns det att läsa om att han jobbade som lantmätare? har bara läst att han jobbade med något vattenrelaterat. jag tycker det känns konstigt att han skulle ha synts vid den tidpunkten utan att ha ett finger med i spelet. håller även med om att pappan borde gjort det snyggare om han varit inblandad. men å andra sidan så gjorde ju mannen i artikeln jag länkade tabben att ringa sin släkting som han uppenbarligen litade så pass mycket på, som i sin tur ringde polisen.
kanske var det så att det var lite "panikdumpning" och han gick igenom spåren och bedömde att "det här kan dom aldrig spåra till oss ändå". Israel har nog inte samma begåvade polisstyrka som Sverige har. Tror inte Israel bryr sig så mycket om en mördad kvinna för den delen heller och har man det tänket så är man kanske inte så noga med bevis eller plats att dumpa en kropp på.
Jag vill minnas att jag läst det upprepade gånger i tråden, men jag googlade nu och såg att han arbetar på emåförbundet, som mycket riktigt sysslar med vattenreglering. https://www.eman.se/sv/om-oss/personal/
Ber om ursäkt om jag bidrar till trådsanningar här, det är inte min avsikt.

Däremot så tror jag att han har stenkoll på hur svenska polis- och rättsväsendet fungerar. Hans dotter föddes för nästan exakt 20 år sedan, och i och med att JJ skall ha en svensk mor så föddes hon rimligen i Sverige. Så pappan kan antas ha bott här i minst 20 år, och han har ju landat ett schysst jobb som ansvarig, enligt vissa inlägg i tråden så är/var han även insatt i kommunpolitiken. Med andra ord, ingen direkt dåligt integrerad människa vi talar om här.

Har förståelse för att en afghan som kom för 4 månader sedan inte riktigt fattar hur allvarligt svenska polisen ser på vissa saker, men IL är verkligen långt från det.
Citera
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Detta lär ju vara MH, känns ganska givet.

Tvärtom. Det är JJ, eftersom det står att det är kvinnan i vars lägenhet de var tidigare på kvällen/natten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Det kan ju vara så att när Tove pratade med sin pojkvän och sade att hon var på väg hem så satt de häktade bredvid och instruerande henne om att inte säga att hon var hotad eller liknande…

Kanske var det rent av så att när T ringde till pojkvännen så svarade han inte. Därför talade hon in ett röstmeddelanden i mobilsvar. Som handlade om den knipa hon befann sig i.
Därför ringde pojkvännen polisen och när polisen lyssnade på meddelandet så slog polisen på stora trumman.

Det kan också varit så att T talade till sin pojkvän i mobilsvar på det sätt som många nykära gör.
Med ord som tex älskling saknar dig. Du är det bästa som finns. Älskar dig puss puss puss. Varpå J kokar av ilska och röstmeddelanden bryts plötsligt med ljud som får pojkvännen att ringa polisen på morgonen. Varpå polisen slår på stora trumman och reagerar omedelbart.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-11-11 kl. 22:08.
Citera
2022-11-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag vet inte ifall det kan förklara hela den biten, men en del utlänningar bor ju riktigt trångt.

Dessutom så kan vissa familjemedlemmar vara skrivna på addressen utan att faktiskt bo där. Spontant tänker jag på folk som bor med sin partner som går på bidrag och är skriven som ensamboende. I ett sådant scenario så räknas man som ett hushåll, och hela personens bidrag kan dras in ifall ena partnern tjänar tillräckligt bra. Detta är något många fifflar med, jag har själv jobbat för en kommun och har stött på en del sådana här ärenden. Sken-skilsmässor också för att maximera stöden man får, osv.

Sedan vet man ju inte heller vad de väljer att betrakta som "sociala medier". Ifall ena MGM skrivit det på typ WhatsApp så hade det kunnat klassificeras som sociala medier, även fast många av oss inte riktigt tycker att det är social media.

Ja det är lite så jag tänker också. Inte alls omöjligt att det valt att vinkla det så för att det ska låta mer lockande för läsarna.
Citera
2022-11-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Satt och kikade lite tillsammans nu med min man som jobbar just med byggritningar och rördragning och vad vi kommer fram till så bör JJ's badrum (högra kanten) i grannarnas hall.
JJ's vardagsrum/sovalkov bör vara ovanför det högra sovrummet, ena badrummet samt halva vardagsrummet.

Jag får det till samma. Men det kan vara så enkelt att han inte vet att hennes planlösning skiljer sig. Alla andra lägenheter är likadana i huset.
Citera
2022-11-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Killgissning.
Enda orsaken jag kan komma på som gjorde att TT följde med upp till lgh är om MH varit dyngfull, T varit orolig för henne och hjälpt henne upp i lgh ???

Har det nämnts någonstans vilket tillstånd de var i ?
Tror iaf inte att hon gått upp för att röka fredspipa med JJ.

Går de från Nöjet (onyktra)ca kl 01.00 går 1.5 km framme ca 01.45 en timme senare bär det av till McDonalds ? Kan det stämma ?

Och för att spinna vidare på att T ville följa med upp för att MH var berusad och T var orolig, så kan ju JJ sagt till MH att spela berusad för att få med henne upp. Kanske bara för att skrämma henne lite men det spårade ur eller med planering om mord.
Citera
2022-11-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Jag får det till samma. Men det kan vara så enkelt att han inte vet att hennes planlösning skiljer sig. Alla andra lägenheter är likadana i huset.

Ja precis, den på bottenplan samt våning 1 är snarlika men inte JJ's och W's.
Så det kan absolut vara så att grannen inte är medveten om det.
Citera
2022-11-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Fast det du nämner är motsatsfall där man folkbokför sig på olika ställen, men bor egentligen samman. I det här fallet är de gifta enligt Google och bor på samma adress. I och med att de är gifta så kan de inte fiffla in extra pga. skilsmässa och i och med de är folkbokförda så kan de inte tjäna något på det. Sen är det lite konstigt att de är gifta och folkbokförda på samma adress, men är inte vänner på Facebook.
Jo, men du nämnde ju 5 personer på adressen, var kommer den infon ifrån? Någon av dessa övriga 3 (kanske snarare 2 då iom att "grannen" tycks bo där) kan ju vara skenskrivna på adressen.

Att de inte är vänner på facebook är ju mycket märkligt om det stämmer. Du är alltså säker också på att hela vänlistan på åtminstone en av makarna är fullständigt synlig? Hur fungerar det egentligen i följande scenario:

A har sin vänlista offentlig.

B har dolt sin vänlista.

A och B är vänner, dyker då B upp i A:s vänlista? Tänker att kanske facebook då döljer B från allas vänlistor eftersom personen tackat nej till att göra vänner synbara. Har inte facebook så jag kan inte kontrollera detta själv.
Citera
2022-11-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone

Brukar inte badrum och kök just pga avlopp/vatten vara direkt ovanför varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in