2022-11-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Tänkte skrivit det innan. Att det är konstigt att det kan vara samma planlösning. Inte ens säkert att badrummen är över varandra som han sa. Låter konstigt om de har samma planlösning när det skiljer enormt på kvadratmeter

Det är nu vi kommer in på det här med vindsvåning, alla kvm som är under snedtak räknas inte med i boytan. dvs lägenheten kan vara mycket större än på pappret.
Citera
2022-11-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Jag har faktiskt inte heller fått ihop det, för kollar man på planlösningen så ser det inte alls ut som att det är samma planlösning alls.
Fast badrummen borde vara någorlunda över varann med tanke på rördragning.
Citera
2022-11-11, 21:14
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ja tt letade efter en tjej som inte brukar vara ute då barchefen inte kände igen henne eller sett henne ute. Så måste ha varit nån annan.
MH och JJ verkar festa var och varannan helg. Det verkade inte TT göra och kanske inte tjejen hon var orolig för heller. Kan det ha varit en tjej till som JJ var svartsjuk på, eller psyko mot som hon var mot TT. En tjej som kanske träffar nån som JJ är kär i & TT vet vad hon är kapabel till.
Tt måste vetat om att JJ och MH ska vara på nöjet .
Och var därför orolig för denna tjej .
Enligt vissa i tråden visade inte TT upp en bild.
Men jag tycker det är konstigt att barchefen säger att han inte sett personen om han INTE fick se bild på personen. Varför kan inte barchefen säga vem TT letade efter OM hon visade en bild?
Mitt fetade.

1.- Varför måste TT känt till att JJ och MH var på Nöjet? Hon umgicks ju inte ens i deras kretsar, om man ska tro det som stått hittills, både i tråden och i media?

2.- Var någonstans kommer uppgiften om att TT ska ha visat upp någon bild för barchefen ifrån? Hade hon gjort det - hade den yngre kvinnan kunnat identifieras vid det här laget. Har inte sett den uppgiften någonstans?

Har bara sett barchefen bekräfta att han inte sett den yngre kvinnan TT letade efter - vilket betyder att han vet vem det var. Inte att han inte kände igen henne. Bara att han inte sett henne.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-11 kl. 21:21.
Citera
2022-11-11, 21:16
Medlem
Citat:
Tänkte skrivit det innan. Att det är konstigt att det kan vara samma planlösning. Inte ens säkert att badrummen är över varandra som han sa. Låter konstigt om de har samma planlösning när det skiljer enormt på kvadratmeter

Det går ju annars att titta på lägenheternas planlösning här nedan. Som finns i trådstarten

https://ritningsarkiv.vetlanda.se/C3WebPublic/DocumentList.aspx
Citera
2022-11-11, 21:16
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Mitt fetade. Varför måste TT känt till att JJ och MH var på Nöjet? Hon umgicks ju inte ens i deras kretsar, om man ska tro det som stått hittills, både i tråden och i media?

Var någonstans ifrån kommer uppgiften om att TT ska ha visat upo någon bild för barchefen?
Kasn inte ge dig länk men kommit upp bland det första från medierna att TT var orolig för någon och att ho sett att denna personen varit på Nöjet därav snacket med bartendern
Citera
2022-11-11, 21:17
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Herregud vad ni svammlar

Det handlade om en bekant i en annan historia. Det hade du kunnat utläsa i svaret.
Citera
2022-11-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Randiga-Zebran
Läs tråden från början
Det har jag gjort.
Citera
2022-11-11, 21:18
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bostäderna ligger åt samma håll. Kan ha slagit följe. Sen grälades och enades det att göra upp hemma hos JJ.
Långsökt så kan misshandel ha börjat redan de kom fram. Nåt med cykeln skaver fortfarande. Familjen lär ju kunna bekräfta skicket före den här natten. Rubriceringen människorov (kidnappning) kan ha börjat innan de kom fram till JJ’s lgh alltså. Rubricering mord i lgh och gravfridsbrott vid trp från bostaden till skogen.

Vi får sen hur det rubriceras framåt i utredningen. Jag menar att hålla någon i lgh är människorov men att baka ihop det med mord kräver nån form av bevis att de höll henne där mot sin egen vilja?

Killgissning.
Enda orsaken jag kan komma på som gjorde att TT följde med upp till lgh är om MH varit dyngfull, T varit orolig för henne och hjälpt henne upp i lgh ???

Har det nämnts någonstans vilket tillstånd de var i ?
Tror iaf inte att hon gått upp för att röka fredspipa med JJ.

Går de från Nöjet (onyktra)ca kl 01.00 går 1.5 km framme ca 01.45 en timme senare bär det av till McDonalds ? Kan det stämma ?
Citera
2022-11-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Jag lyssnade nyss på podden där grannen sa att ljudet var från badrummet och han hade dragit den slutsatsen utifrån att planlösningen är nästan identiska, men jag får fortfarande inte ihop det. Hur kan planlösningen vara identisk mellan en liten etta och en lägenhet där 5 personer bor. Överallt där jag bott så har ettorna varit identiska med ettor, tvåorna identiska med tvåorna osv.
Jag vet inte ifall det kan förklara hela den biten, men en del utlänningar bor ju riktigt trångt.

Dessutom så kan vissa familjemedlemmar vara skrivna på addressen utan att faktiskt bo där. Spontant tänker jag på folk som bor med sin partner som går på bidrag och är skriven som ensamboende. I ett sådant scenario så räknas man som ett hushåll, och hela personens bidrag kan dras in ifall ena partnern tjänar tillräckligt bra. Detta är något många fifflar med, jag har själv jobbat för en kommun och har stött på en del sådana här ärenden. Sken-skilsmässor också för att maximera stöden man får, osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Ja det är ju info som man inte hört någon annanstans i alla fall om att hon ska ha skrivit ut på sociala medier att hon befunnit sig vid det aktuella området.

Ska bli otroligt spännande att läsa fup sen.
Sedan vet man ju inte heller vad de väljer att betrakta som "sociala medier". Ifall ena MGM skrivit det på typ WhatsApp så hade det kunnat klassificeras som sociala medier, även fast många av oss inte riktigt tycker att det är social media.
Citera
2022-11-11, 21:22
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Kasn inte ge dig länk men kommit upp bland det första från medierna att TT var orolig för någon och att ho sett att denna personen varit på Nöjet därav snacket med bartendern
Det vet jag. Det är inte det jag frågar efter i föregående inlägg.

Det jag frågar efter, är källan till att TT skulle ha vetat på förhand att MH, JJ var på Nöjet.

Samt källan till att barchefen skulle ha blivit visad en bild av den yngre kvinnan TT letade efter, men inte känt igen henne.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-11 kl. 21:27.
Citera
2022-11-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Nytt avsnitt ute på appen Naudio med podden ”Försvunnen”.

Avsnittet heter ”Källaren”. Inte hunnit lyssna ännu.
Den finns även på Spotify
Citera
2022-11-11, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Det framgår inte vem av de två som gjorde tabben, men: https://sverigesradio.se/artikel/sa-kan-polisen-knyta-misstankta-kvinnan-till-omradet-dar-tove-hittades

Detta lär ju vara MH, känns ganska givet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in