Citat:
Ursprungligen postat av
OK70
Jag lyssnade nyss på podden där grannen sa att ljudet var från badrummet och han hade dragit den slutsatsen utifrån att planlösningen är nästan identiska, men jag får fortfarande inte ihop det. Hur kan planlösningen vara identisk mellan en liten etta och en lägenhet där 5 personer bor. Överallt där jag bott så har ettorna varit identiska med ettor, tvåorna identiska med tvåorna osv.
Jag vet inte ifall det kan förklara hela den biten, men en del utlänningar bor ju riktigt trångt.
Dessutom så kan vissa familjemedlemmar vara skrivna på addressen utan att faktiskt bo där. Spontant tänker jag på folk som bor med sin partner som går på bidrag och är skriven som ensamboende. I ett sådant scenario så räknas man som ett hushåll, och hela personens bidrag kan dras in ifall ena partnern tjänar tillräckligt bra. Detta är något många fifflar med, jag har själv jobbat för en kommun och har stött på en del sådana här ärenden. Sken-skilsmässor också för att maximera stöden man får, osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Youareneveralone
Ja det är ju info som man inte hört någon annanstans i alla fall om att hon ska ha skrivit ut på sociala medier att hon befunnit sig vid det aktuella området.
Ska bli otroligt spännande att läsa fup sen.
Sedan vet man ju inte heller vad de väljer att betrakta som "sociala medier". Ifall ena MGM skrivit det på typ WhatsApp så hade det kunnat klassificeras som sociala medier, även fast många av oss inte riktigt tycker att det är social media.