2022-11-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
När jag bott i lägenheter så har ettorna varit ovanför ettorna, tvåorna ovanför tvåorna osv. Om vi säger så att Johanna bor i t.o.m. en tvåa och inte en etta så borde hennes lägenhet väl inte vara ovanför grannens som säger att det hördes i taket? Där bor ett par, 2 vuxna söner och av mammans facebook att döma även en dotter har de i lägenheten. Så, hur?

JJs lägenhet är lite annorlunda då det är en vindsvåning
Citera
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Vaddå infiltratör?

En tipsare ringer in som påstår sig vara infiltratör. Någon kund eller vad han säger och ber att (ljudet är mycket dåligt, dels kör tipsaren själv med röstförvrängare, dels har poddskaparen också förvrängt ljudet i efterhand och det verkar vara inspelat från mobilens högtalare) han ska kolla på fallet, lyssna på podden och sen ringa tillbaka till sin uppdragsgivare för att få numret till podden.

Han säger också att han varit i JJ's hus och vet med 95% säkerhet att TT har varit gömd i huset längre än lördagsnatten.
Senast redigerad av Bollkalle19 2022-11-11 kl. 20:23. Anledning: Felstavning
Citera
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Ja det tycker jag oxå o alla håller ihop, så tror jag att vi kan komma framåt än att bråka med varandra.
Jag tror och hoppas att de får ett riktigt straff nu då straffrabatten är borttaget. Jag tror att fler än jag hoppas att den ena hamnar på Hinseberg och den värsta av de två i Ystad. Så tror jag att ångesten kommer att vara i många år...

Ja, det tror jag också den "värsta" hamnar nog i Ystad, å där kommer dom lära henne hur man använder en dynggrep
Citera
2022-11-11, 20:18
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Hon bor i en etta på 40 kvadrat isch

Jättekonstigt i så fall att det hörs i en lägenhet under där 5 personer bor.
Citera
2022-11-11, 20:22
Medlem
KirkLazaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitilinkkon
Det är sorgligt att läsa alla kommentarer. Samtidigt är hela historien så tragisk. Många är känslomässigt berörda och låter känslorna styra. Det blir inte så vackert..

Trevligt att stämningen här i tråden är trevligare! Innan en rättegång varit och laga dom trätt i kraft är en häktad att betrakta som oskyldig. Hur mycket någon än tror sig veta.
Rättssystemet vill döma den som är skyldig.

Ja folk är nog rätt illa berörda av det här, när man läst om Tove och sett foton så får man ju bilden av en genuint fin person. Och henne har någon mördat och vi vet inte ens varför?! Och så sitter två häktade på sannolika skäl... Jag kan förstå att det rinner över för många även om jag inte tycker det är bra i hur det tar sig i utryck. Känner själv så med flickan i Skellefteå-fallet, det kokar liksom - men, det är ju därför vi har ett rättsamhälle, för att inte kokande medborgare ska ta rättvisan i egna händer, och det är bra även om det ibland kan kännas orättvist och straffen ibland kan bli löjligt låga. Skillnaden här och i Skellefteå-fallet är att här kommer förmodligen två gm få sitta på livstid som det ser ut nu, och det känns BRA. Det kommer antagligen inte hända i Skellefteå-fallet och det är så uppenbart att gm i det fallet aldrig, aldrig någonsin kommer kunna fungera i samhället och att han mest sannolikt kommer begå nya brott. Det är det som gör att det kokar i det fallet, för mig i alla fall. Den dagen man låter han gå ut är lika med att man låter ett eller flera nya brott ske. Jag kan inte se hur det skulle kunna bli annorlunda, och det är det som gör det fallet så mycket jobbigare att smälta.

Undrar om inte många i Sverige idag känner sig ganska urlakade av allt hemskt som sker i vårt land. Det är mycket hela tiden känns det som och det verkar till synes inte bli bättre. Det kan lämna en med en känsla av uppgivenhet, och ta sig i utryck i just ren ilska, det är det jag läser in i de flesta kommentarerna på instagram; ren ilska blandat med sorg och uppgivenhet.

Jag håller med tycker det är rätt god stämning här i tråden, mycket skräp såklart och lite tjafs men generellt sätt tycker jag tråden tuffar på bra, finns en hel del guldkorn till skribenter som har bidragit och jag hoppas fler fortsätter komma med bra inlägg
Citera
2022-11-11, 20:24
Medlem
OK70s avatar
Kan vi helt utesluta att tjejerna haft tjafs i lägenheten osv. men att hon då ändå har gått därifrån oskadd och på vägen träffar hon en mysko som mördar henne? Troligen någon som kör i bil och ser en ung kvinna cykla?
Citera
2022-11-11, 20:26
Medlem
Citat:
Kan vi helt utesluta att tjejerna haft tjafs i lägenheten osv. men att hon då ändå har gått därifrån oskadd och på vägen träffar hon en mysko som mördar henne? Troligen någon som kör i bil och ser en ung kvinna cykla?

Vi kan släppa att hon cyklade iaf då hennes cykel var kvar hos JJ .
Citera
2022-11-11, 20:27
Medlem
Citat:

Nej det går ännu inte utesluta efter vad vi vet idag. Polisen kan ju dock veta mer än vi vet.
Citera
2022-11-11, 20:28
Medlem
Citat:

Då måste vi ju få reda på varför hennes telefon gör resan till McDonalds tillsammans med JJ och varför hon hittas i närheten av JJs föräldrahem.
Citera
2022-11-11, 20:28
Medlem
Chrizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jättebra att något är bra isåfall, vet du något om de får ha fjärrkontroll själva eller vakterna på häktet bestämmer deras kanalval.
Jag tror inte att det inte är så bra om de får titta på t.ex efterlyst.
Jag är nog lite långt efter i tiden,

https://www.kriminalvarden.se/lattlast/hakte-for-familj-och-vanner/detta-kan-den-haktade-gora-pa-haktet/

Citat:
Den person som är häktad får lyssna på radio,
se på tv och läsa dagstidningar som finns på häktet.
Men inte om den häktade har restriktioner.

Den som är häktad kan köpa tidningar i kiosken på häktet
och låna böcker från häktets bokvagn eller bibliotek.

På de flesta häkten kan den som är häktad
lyssna på musik och
till exempel spela tv-spel och bordtennis.
Den som är häktad kan också träna och motionera.
Citera
2022-11-11, 20:29
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Vi kan släppa att hon cyklade iaf då hennes cykel var kvar hos JJ .

Hmmm, nej då måste det ändå vara i lägenheten hon slutar andas.
Citera
2022-11-11, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om du utgår från vad GW säger så har vi inget mer att diskutera. Han är som en spåkärring eller väderpresentatör som garderar sig i det oändliga.

Givetvis är det här fallet väldigt ovanligt. En ung kvinna mördad. Två andra unga kvinnor är MGM. Jag känner inte till något liknande fall i Sverige. GW har ingen statistik att utgå från. Då är han lost.

Som kriminolog så äger han givevis inga som helst insikter i mordmysterier, got it!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in