2022-11-11, 20:04
Medlem
Chrizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Exakt det tror jag med. Om det nu skulle komma ut något ifrån obduktionen, så tror jag att någon patolog har försagt sig.
Men jag tror inte att JJ O MH har rätt till datortrafik, för då borde väl deras konton varit raderade nu väl. Eller har jag fel, har inte kollat sen jag kom hem igen. Var borta en timme vid 17 o så många inlägg. Så är inte lönt att kolla tillbaka

Jag tror dom får läsa tidningar och eventuellt se på tv.
Inga datorer / mobiler
Citera
2022-11-11, 20:05
Medlem
Bollkalle19s avatar
Pod försvunnen.
Poddavsnitt 4 källaren

Intressant att höra hur källaren ser ut. Men jag hade önskat fler frågor.
Exempelvis är det lyhört i trapphuset? Hör man när någon öppnar dörren, stänger dörren? Kan grannarna höra om en bil startar utanför? Finns det ljus vid källardörren? Var brukar JJ parkera sin bil? Var den där vid den aktuella helgen?

Jag kan inte låta bli att lyssna, men huu så besviken jag blir varje gång.

Vem fan är infiltratör och får i uppdrag att kolla på ett eventuellt mord på en, skötsam 21 åring..?!
Citera
2022-11-11, 20:07
Medlem
Citat:
Exakt det tror jag med. Om det nu skulle komma ut något ifrån obduktionen, så tror jag att någon patolog har försagt sig.
Men jag tror inte att JJ O MH har rätt till datortrafik, för då borde väl deras konton varit raderade nu väl. Eller har jag fel, har inte kollat sen jag kom hem igen. Var borta en timme vid 17 o så många inlägg. Så är inte lönt att kolla tillbaka

Du har aldrig tillgång till "Datatrafik" varken i arresten, häktet eller på någon anstalt. är du på permission så ja, men innanför väggarna är det strängt förbjudet.
Citera
2022-11-11, 20:09
Bannlyst
JJ's far, något nytt om honom? Det snackades i ett rykte om att han planerade att resa bort, någon hade noterat något i dennes agerande, är han kvar i Vetlanda, vad sysslar han med? Jobbar eller hemma från jobbet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
OM det skulle vara killen innan de båda varit tillsammans med, dvs han vars dörr JJ försökte tända på, (om det nu ens är sant) skulle det för mig kännas som en rimlig förklaring till konflikt av denna nivå.
I detta skulle jag lättare kunna placera in TT också, som för mig verkar ha varit en väldigt klok tjej.
Isåfall har nog smarta TT brutit kontakten med JJ när den misstänka branden skedde och säkert på ett ganska hårt och definitivt sätt. Detta klarar ju inte JJs ego, att hon blir ratad. Hon är ju även väldigt avundsjuk på TT och hennes framgångar.

Man splittar kompisgänget i 2 delar.

Det skrevs ju här att TT gått hårt på en av de misstänkta på Nöjet. Det kanske var första gången detta ämne togs upp emellan dem, öga mot öga och det på fyllan också. TT fördömde JJs agerande öppet inför en massa folk, i en liten by där alla får veta! Hon gick på såpass hårt också, att en närstående fick lugna ner det hela. Där tar ju den iskalla narcissisten i JJ över och hon ska minnsann hämnas en gång för alla. Vem tror TT att hon är? Att hon bara kan komma tillbaka till byn och börja förstöra det för JJ. Det går ju verkligen inte.
TT hade såklart kunnat fördöma JJ även fast killen inte skulle vara ett ex till Tove, men kan tänka mig att hon i detta fallet i så fall agerat extra "hårt".

Svartsjuka är ju också ett rimligt motiv, som jag funderat på länge, men jag tänker att detta scenario är direkt mer kränkande åt bara ett håll (JJ) , när svartsjuka kan även vara agg mot båda hållen.

Förtydligar att jag bara spekulerar spontant här. Jag kan ta att "jag minnsann är ute och cyklar" här. 😁

Jag är nästan säker på att JJ och TT varit osams om en gammal partner . Och JJ kanske har försökt göra igen och stöta på AW och få TT arg, men misslyckats! Och blivit ännu mer ratad. Och denna kväll fick hon nog. Hon klarar nog inte av att bli förnedrad och utskälld inför alla folk. JJ alltså .
Citera
Medlem
Citat:

De har ingen möjlighet till dator/mobil/internet, inte ens de som är helt utan restriktioner har det. Så du tror helt rätt.
Citera
2022-11-11, 20:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Det har jag inte sagt något om. Kvinnor kan också givetvis. Men som GW sa ( tycker Gw är bland de bästa kring brott med mord )
Han har inte alltid heller rätt, men ofta.
Enligt honom är detta fallet konstigt och något skaver.
Vad det är, vet nog ingen än!

Om du utgår från vad GW säger så har vi inget mer att diskutera. Han är som en spåkärring eller väderpresentatör som garderar sig i det oändliga.

Givetvis är det här fallet väldigt ovanligt. En ung kvinna mördad. Två andra unga kvinnor är MGM. Jag känner inte till något liknande fall i Sverige. GW har ingen statistik att utgå från. Då är han lost.
Citera
2022-11-11, 20:12
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Pod försvunnen.
Poddavsnitt 4 källaren

Intressant att höra hur källaren ser ut. Men jag hade önskat fler frågor.
Exempelvis är det lyhört i trapphuset? Hör man när någon öppnar dörren, stänger dörren? Kan grannarna höra om en bil startar utanför? Finns det ljus vid källardörren? Var brukar JJ parkera sin bil? Var den där vid den aktuella helgen?

Jag kan inte låta bli att lyssna, men huu så besviken jag blir varje gång.

Vem fan är infiltratör och får i uppdrag att kolla på ett eventuellt mord på en, skötsam 21 åring..?!

Vaddå infiltratör?
Citera
2022-11-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Står bakom din rygg med denna teori, den låter mycket mer lovande än många andra man sett tidigare
Var det inte AWs mor som sa i pressen att hon inte hade hört något om JJ på länge? isåfall känns det ju som att konflikten i fråga även var välkänd bland ungdomarnas föräldrar eller rentav den äldre generationen. men alla behåller locket på? Vetlanda verkar vara en säregen håla där mottot är "sköt dig själv och skit i andra" där råder hederlig småländsk kultur ända in i benmärgen.

Tror också på denna teori att JJ byggt upp ett starkt hat mot TT som blev tillsammans med hennes kille!
Och dessutom kommit tillbaka till Vetlanda, hitta vänner , pojkvän och få ett bra liv. Att tt skulle bli sambo sved nog i JJ ögon.
Och ännu mer om JJ försökt fånga AW för att ge igen på tt men fått kalla handen . Ser nästan framför mig hur arg JJ kan bli. Hua!
Citera
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
OM det skulle vara killen innan de båda varit tillsammans med, dvs han vars dörr JJ försökte tända på, (om det nu ens är sant) skulle det för mig kännas som en rimlig förklaring till konflikt av denna nivå.
I detta skulle jag lättare kunna placera in TT också, som för mig verkar ha varit en väldigt klok tjej.
Isåfall har nog smarta TT brutit kontakten med JJ när den misstänka branden skedde och säkert på ett ganska hårt och definitivt sätt. Detta klarar ju inte JJs ego, att hon blir ratad. Hon är ju även väldigt avundsjuk på TT och hennes framgångar.

Man splittar kompisgänget i 2 delar.

Det skrevs ju här att TT gått hårt på en av de misstänkta på Nöjet. Det kanske var första gången detta ämne togs upp emellan dem, öga mot öga och det på fyllan också. TT fördömde JJs agerande öppet inför en massa folk, i en liten by där alla får veta! Hon gick på såpass hårt också, att en närstående fick lugna ner det hela. Där tar ju den iskalla narcissisten i JJ över och hon ska minnsann hämnas en gång för alla. Vem tror TT att hon är? Att hon bara kan komma tillbaka till byn och börja förstöra det för JJ. Det går ju verkligen inte.
TT hade såklart kunnat fördöma JJ även fast killen inte skulle vara ett ex till Tove, men kan tänka mig att hon i detta fallet i så fall agerat extra "hårt".

Svartsjuka är ju också ett rimligt motiv, som jag funderat på länge, men jag tänker att detta scenario är direkt mer kränkande åt bara ett håll (JJ) , när svartsjuka kan även vara agg mot båda hållen.

Förtydligar att jag bara spekulerar spontant här. Jag kan ta att "jag minnsann är ute och cyklar" här. 😁

Det här 🙌🏼
Det är första gången jag läser ett motiv och en tanke som känns rimligt.
Och MH’s inblandning i det hela skulle vara att hon är manipulerad och känner sig inkluderad som vän till JJ.
MH som är mörk, adopterad och HBTQ-person har säkert, många gånger, känt att hon inte platsar riktigt någonstans.
Något som JJ ändrat på?
Första gången MH kände sig riktigt hemma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Panik har de nog också fått men lyckats ta sig lite längre än hörnet.
Förhören blir nog tuffare och tuffare för dem. En längre berättelse att hålla sig till och fler bevis presenteras för dem. Och mer kommer. Och TT har hittats.

Menar det,jag fattar inte hur dom orkar,jag är ingen bra gärningsman
Citera
2022-11-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
När jag bott i lägenheter så har ettorna varit ovanför ettorna, tvåorna ovanför tvåorna osv. Om vi säger så att Johanna bor i t.o.m. en tvåa och inte en etta så borde hennes lägenhet väl inte vara ovanför grannens som säger att det hördes i taket? Där bor ett par, 2 vuxna söner och av mammans facebook att döma även en dotter har de i lägenheten. Så, hur?

Hon bor i en etta på 40 kvadrat isch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in