Citat:
Ursprungligen postat av
noselake
Ja TT ska enligt mina källor som känner TT varit ihop med samma kille som JJ haft innan.
Kanske inte är AW utan den hon hade innan honom då?
OM det skulle vara killen innan de båda varit tillsammans med, dvs han vars dörr JJ försökte tända på, (om det nu ens är sant) skulle det för mig kännas som en rimlig förklaring till konflikt av denna nivå.
I detta skulle jag lättare kunna placera in TT också, som för mig verkar ha varit en väldigt klok tjej.
Isåfall har nog smarta TT brutit kontakten med JJ när den misstänka branden skedde och säkert på ett ganska hårt och definitivt sätt. Detta klarar ju inte JJs ego, att hon blir ratad. Hon är ju även väldigt avundsjuk på TT och hennes framgångar.
Man splittar kompisgänget i 2 delar.
Det skrevs ju här att TT gått hårt på en av de misstänkta på Nöjet. Det kanske var första gången detta ämne togs upp emellan dem, öga mot öga och det på fyllan också. TT fördömde JJs agerande öppet inför en massa folk, i en liten by där alla får veta! Hon gick på såpass hårt också, att en närstående fick lugna ner det hela. Där tar ju den iskalla narcissisten i JJ över och hon ska minnsann hämnas en gång för alla. Vem tror TT att hon är? Att hon bara kan komma tillbaka till byn och börja förstöra det för JJ. Det går ju verkligen inte.
TT hade såklart kunnat fördöma JJ även fast killen inte skulle vara ett ex till Tove, men kan tänka mig att hon i detta fallet i så fall agerat extra "hårt".
Svartsjuka är ju också ett rimligt motiv, som jag funderat på länge, men jag tänker att detta scenario är direkt mer kränkande åt bara ett håll (JJ) , när svartsjuka kan även vara agg mot båda hållen.
Förtydligar att jag bara spekulerar spontant här. Jag kan ta att "jag minnsann är ute och cyklar" här. 😁