2022-11-11, 12:30
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Kalle Anka cupens nästa matcher är två dagar efter VM finalen

Någon som kan göra en elva för liverpool med tanke på vilka som spelat vm matcher ?

Haaland och Salah har inget VM och kan säkert göra 7 mål vardera på en bra dag
Inte så farligt att ha det då tycker jag.

Belgien, Holland kommer ju inte komma till final direkt.

Sen så kommer fla lag åka ut innan semifinalerna. Vi pratar ändå om flera lag som har chans att ta sig till semifinal

Portugal, Brasilien, Argentina, England, Frankrike, Tyskland, Belgien, Holland, Spanien, Danmark m.fl.

Liverpool kanske drabbas värst ifall Brasilien tar sig till final annars kommer nog bägge lagen kunna ställa upp med sina bästa spelare.

Nä helt okej tycker jag, många spelare som kommer få en välbehövlig semester ifall deras lag åker ut i kvarts-eller semifinal.
Citera
2022-11-11, 17:16
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
City-Liverpool i Musse pigg turneringen
Folk brukar ju klaga på att City och ibland Liverpool får lätta lottningar, så ur den synvinkeln är det ju en kul/bra lottning. Som sagts tidigare så är det knappast en katastrof att åka ut men inget av lagen vill förlora ett möte dem emellan. Så det blir ett intressant möte oavsett uppställningar.
Citera
2022-11-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Jajamensan det viktigaste du skriver där anser jag är tid och tålamod. Det är sällsynt i PL men kollar du på alla framgångsrika managers ( i princip) Fergie, Wenger gick det väl rätt fort för iofs har jag för mig, Pep, Klopp, osv. Nu blir det mycket snack om Spurs för övriga men är väl bara skrolla förbi om det är ointressant tänker jag.

Knepigt med Spence, han var jävligt bra mot Arsenal vet jag när vi mötte dom förra året i cupen. Ja Emerson är väl en av de som jag inte är speciellt imponerad av i erat bygge, iaf denna säsongen. Känns som han var bättre förra året?

Nu orkar jag inte kolla upp hur era löner ser ut i laget men en tanke jag haft ett tag är att när Kane och Son slutar eller lämnar, då känns som det att i nuläget kommer inte ni heller kunna attrahera spelare från den översta hyllan utan det gäller verkligen att ni har bra scouting. Ni har ju nån Italienare som sköter sånt som Edu gör i Arsenal väl? Får ni in Zaniolo och en bra mittback tror jag ni blir ännu jobbigare att ha och göra med framöver!

Som sagt ge det tid så kommer han få snurr på saker, Neville sa att Conte ej kommer lämna Tottenham innan han vunnit en titel och jag tror det ligger nåt i det, han kommer vilja lämna med flaggan i topp iaf. Ni får gärna vinna Audi cup eller nåt sånt resten ger ni fan I hehe 🤣 nädå jävligt rörigt inlägg som vanligt men är alltid helt färdig i skallen efter jobb och träning när läser här hoppas det är lugnt och uppskattar att man kan vara trevlig mot varandra även om man inte hejar på samma fotbollslag!! (Jättekonstigt att det inte är så per automatik egentligen) 😊✌✌
Jag tror Spence får chansen nu mot Leeds. Han är ung och det finns tid och chanser men just eftersom det varit så stora problem på hans position + att han gjorde ett bra inhopp nu i cupen borde ge honom en start.
Massa rykten just nu om Royal till Juventus, helt obegripligt en okej lirare, men precis en sådan spelare som inte håller den nivån som Tottenham siktar att vara på. Vi har för många spelare som inte hade platsat i någon annan klubb med ambitioner.

Jag har inte heller koll på löner men Kane tjänar utan tvekan bäst. Om jag inte minns fel så har vi inte så många som ens tjänar £100k/vecka. Är väl Lloris, Son, Romero och några till.
Vi har Paratici, ja, som har mycket att säga till om vad gäller värvningar och som har ett bra arbete i Juventus under många år på meritlistan.
Han plockade in Romero, Bentancur och Kulusevski som han kände väl till från Serie A men som många fans i England avfärdade på förhand.
Nu har Romero varit mycket skadad men annars är det spelare som förbättrat laget avsevärt och varit bra. Andra värvningar har varit mindre bra.
Min oro sedan Pochettino lämnade är att det blivit mindre fokus på yngre spelare. Både Mourinho och nu Conte vill ju ofta ha rutinerade och färdiga spelare. Jag uppfattar det som att Conte är väldigt avvaktande med att släppa fram talanger och yngre spelare, vilket är synd. Han känns lite envis med sitt system och vilka som får spela. En del får oförtjänt många chanser medan Spence, Tanganga och Gil nästan inte får några alls. Lätt för mig som supporter att kräva att dessa bör släppas fram för de kanske inte övertygar på träningarna men hade velat se mer speltid för dem.

Zaniolo är spännande, men typ alltid skadad(?)

Om det är en titel som krävs innan han byter jobb blir han nog kvar en bra bit in i pensionen Jag tror Paratici var en stor del i att Conte ens tog jobbet, de är ju gamla kollegor. Sedan har han definitivt fått garantier för transfers som varken Pochettino eller Mourinho fick. Annars hade han aldrig tagit jobbet. Jag vet inte vem man skulle gå efter om han inte förlänger. De namn jag tyckte var intressanta - Howe, Potter - har nyligen bytt klubbar.

Tror tyvärr det börjar bli kört för Spurs att locka till sig större namn när alla ser hur många bra managers vi haft utan att vinna något överhuvudtaget. Stämpeln blir svårare att tvätta bort ju mer tiden går och egentligen har Levy och klubben rätt orimliga krav. Vi var Big Six under några år men det gäller att vinna, bygga om vid rätt tidpunkt istället för att tro att man kan snåla till sig framgång. Det går inte idag.

När en spelare som Kane försvinner blir det ett än mindre attraktivt jobb. Tuchel om han inte hittar något bättre är kanske inte omöjligt. Vem det än i så fall skulle bli så måste man ge honom tid för detta att kicka managers hit och dit håller inte.
Som Arsenal med Arteta, helt rätt att stå kvar vid honom trots allt kritik och nu börjar det betala sig på ett oerhört imponerande sätt med en ung, spännande trupp, fin fotboll och framtidstro. Det kan vända fort och hatten av för Gunners som inte backade där. Ett av de roligaste lagen att följa just nu, även om det svider att erkänna

Håller helt med dig om sista raderna
Citera
2022-11-11, 21:31
Medlem
Drickbacks avatar
FA borde ägna sig åt vettiga saker!!

FA överklagade och fick sin vilja igenom:
Jürgen Klopp får inte leda Liverpool från sidlinjen mot Southampton imorgon.

Men än är sista ordet inte sagt, går att överklaga men tveksamt om de hinner tills imorgon och om de får igenom överklagan..

Nu brukar det inte hela världen då allt gås igenom inför match ändå men lite surt att FA fjantar med resurser i onödan. Pep får leda laget 👍🏻💪🏻
Citera
2022-11-12, 00:03
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
FA borde ägna sig åt vettiga saker!!

FA överklagade och fick sin vilja igenom:
Jürgen Klopp får inte leda Liverpool från sidlinjen mot Southampton imorgon.

Men än är sista ordet inte sagt, går att överklaga men tveksamt om de hinner tills imorgon och om de får igenom överklagan..

Nu brukar det inte hela världen då allt gås igenom inför match ändå men lite surt att FA fjantar med resurser i onödan. Pep får leda laget 👍🏻💪🏻

Att stänga av Jürgen Klopp tycker jag definitivt är en vettig sak. Sen när blev det OK att bete så som han gör nästan varje vecka numera?

Sen är ju normen i din horklubb att alltid ta på er offerkoftan och det är verkligen på sin plats att Liversums mygel och fusk börjar bestraffas. Jag tycker det ska tas ett steg längre, poängavdrag för varenda felaktigt domslut ni fått och det borde gälla från och med nu.

Tänk en Premier League utan kommunisterna.
Citera
2022-11-12, 00:21
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Att stänga av Jürgen Klopp tycker jag definitivt är en vettig sak. Sen när blev det OK att bete så som han gör nästan varje vecka numera?

Sen är ju normen i din horklubb att alltid ta på er offerkoftan och det är verkligen på sin plats att Liversums mygel och fusk börjar bestraffas. Jag tycker det ska tas ett steg längre, poängavdrag för varenda felaktigt domslut ni fått och det borde gälla från och med nu.

Tänk en Premier League utan kommunisterna.
Du läser lika illa som GeneralAndersson!!
Nu var de FA jag hängde och tramset att överklaga ett redan utdömt straff.. och ska vi gå till varför utbrottet skede får vi ta upp den assisterande samt huvuddomaren som inte gav oss en solklar frispark.
Sedan har det noll betydelse idag om Klopp är på bänk eller läktare.

Tycker du borde skriva mer vettigt för du har trots livets svårigheter fått ihop bokstäverna till meningar men dina ord ger ingen mening.

Tycker från och med nu att du får en vecka i karantän för varje dumt och fult ord du skriver men någon lär skriva att du är i karantän resten av året innan dagen är till ända
Försök hålla dig inom rimliga gränser när du försöker hävda saker… Är det ni som köpte loss en tränare i början av säsongen som ”spottade” på sin klubb och drog för pengarnas skull 🤔
Citera
2022-11-12, 05:27
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Folk brukar ju klaga på att City och ibland Liverpool får lätta lottningar, så ur den synvinkeln är det ju en kul/bra lottning. Som sagts tidigare så är det knappast en katastrof att åka ut men inget av lagen vill förlora ett möte dem emellan. Så det blir ett intressant möte oavsett uppställningar.

City får det alltid ''lätt'' i CL men det går ju inte säga om denna cup. Chelsea och sedan Liverpool.
Citera
2022-11-12, 10:42
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
City får det alltid ''lätt'' i CL men det går ju inte säga om denna cup. Chelsea och sedan Liverpool.

Ja, ni har ju fått 2 mittenlag ?
Citera
2022-11-12, 13:21
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, ni har ju fått 2 mittenlag ?

Haha! Du måste byta bild förresten. Jag blir ledsen över den du har nu och jag vet inte varför .
Citera
2022-11-12, 16:23
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Haha! Du måste byta bild förresten. Jag blir ledsen över den du har nu och jag vet inte varför .
Äh, bosse är Kung
Citera
2022-11-12, 16:45
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Om jag skulle vara tvungen att satsa mina pengar på vem som skulle vinna ligan denna säsongen så i nuläget så skulle det bli Arsenal, helt klart.

Spelprogrammet. City har ju haft enkelt program, har ju bara mött två av topp 6 klubbarna, visserligen kan man argumentera för att Newcastle ska räknas dit nu, men Arsenal har ju haft betydligt svårare matcher och mött flertalet av dom stora lagen och kan förmodligen leda med 5 poäng när säsongen börjar igen.

VM. Jag läste att City kan ha så mycket som 20 spelare i VM, där kan du säkert åka på ett par skador och tröttheten kan säkert spela in i slutet av säsongen. Arsenal har ju betydligt färre spelare med i VM, en klar fördel.

CL. Det känns ju som det stora målet för City, medans Arsenal mycket väl kan komma att vaska EL.

Hungern. Arsenal tycker jag ser bättre spelmässigt ut, City borde ju tappat poäng redan i förra matchen emot Fulham och hade det inte varit för Håland så hade dom tappat ännu flera poäng, ibland så känns övriga laget lite halvtrötta vilken inte är så konstigt med dom framgångar som laget har haft.

Men vem vet, det kanske slutar med att Newcastle vinner ligan..
Citera
2022-11-12, 19:15
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Forest börjar se ut som ett lag.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in