Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Jag lägger stor möda på ett seriöst inlägg och försöker ha en seriös diskussion i tråden och detta är allt du har att komma med? Det är inte konstigt att nästan alla som är seriösa i princip har slutat skriva i den här tråden.
Kvaliteten har sjunkit avsevärt sedan du gjorde entré.
Jag skriver ett långt inlägg och du väljer ut en mening att klanka ner på. Du är så fruktansvärt oseriös och jag hoppas du stängs av från detta forum så fort som möjligt.
Jag vill ha lite mer tålamod med Conte och ge honom ett par transferfönster till förutsatt att han stannar. Vet inte hur rätt det varit att hämta tillbaka Pochettino.
Det som stör mig just nu är att vi spelar tråkig fotboll och släppt in mål och hamnat i underläge redan i första halvlek flera matcher i rad nu. Tror det var fem matcher i rad innan gårdagens där första halvlek slutade med 0-2-underläge.
Conte vill spela på sitt vis och har alltid haft bra spelarmaterial att arbeta med, vilket han inte riktigt har nu med Tottenham. 3-5-2 har han kört med framgång sedan Juventus för drygt tio år sedan men hur han coachade innan dess vet jag inte. Samma i Chelsea, där han vann ligan med det systemet.
Jag förstår att man som manager har sin filosofi men det har gått ett år nu och hans spelstil fungerar uppenbarligen inte. Av en duktig manager som Conte tycker jag ändå man kan kräva att man då anpassar sig efter spelarmaterialet, alternativt att styrelsen ser till att han får vad han vill ha.
Spence är ett exempel på en spelare som knappt fått speltid trots att Royal sett bedrövlig ut och inte är någon wingback för fem öre. Doherty är knappast bättre. Varför köpte man då Spence från första början? Jag får väl anta att han köptes då man såg ett behov på den positionen, en viktig sådan i Contes system.
Jajamensan det viktigaste du skriver där anser jag är tid och tålamod. Det är sällsynt i PL men kollar du på alla framgångsrika managers ( i princip) Fergie, Wenger gick det väl rätt fort för iofs har jag för mig, Pep, Klopp, osv. Nu blir det mycket snack om Spurs för övriga men är väl bara skrolla förbi om det är ointressant tänker jag.
Knepigt med Spence, han var jävligt bra mot Arsenal vet jag när vi mötte dom förra året i cupen. Ja Emerson är väl en av de som jag inte är speciellt imponerad av i erat bygge, iaf denna säsongen. Känns som han var bättre förra året?
Nu orkar jag inte kolla upp hur era löner ser ut i laget men en tanke jag haft ett tag är att när Kane och Son slutar eller lämnar, då känns som det att i nuläget kommer inte ni heller kunna attrahera spelare från den översta hyllan utan det gäller verkligen att ni har bra scouting. Ni har ju nån Italienare som sköter sånt som Edu gör i Arsenal väl? Får ni in Zaniolo och en bra mittback tror jag ni blir ännu jobbigare att ha och göra med framöver!
Som sagt ge det tid så kommer han få snurr på saker, Neville sa att Conte ej kommer lämna Tottenham innan han vunnit en titel och jag tror det ligger nåt i det, han kommer vilja lämna med flaggan i topp iaf. Ni får gärna vinna Audi cup eller nåt sånt resten ger ni fan I hehe 🤣 nädå jävligt rörigt inlägg som vanligt men är alltid helt färdig i skallen efter jobb och träning när läser här hoppas det är lugnt och uppskattar att man kan vara trevlig mot varandra även om man inte hejar på samma fotbollslag!! (Jättekonstigt att det inte är så per automatik egentligen) 😊✌✌