2022-11-11, 19:28
Medlem
Spitilinkkons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Råder rena lynchstämningen på MH:s instagram. Måste dock tyvärr logga in för att se kommentarerna. Folk har verkligen gått lösa, någon skrev något i stil med att "dom är inte dömda än" osv och fick typ 5 svar med "käften!" "ta ditt godhetsknarkande och kör upp i stolgången!" etc.. på hennes bild om BLM så har folk skrivit "white lives matter". Som att bevittna någon slags modern version av en lynchmobb med högafflar och facklor.
Typ såhär, vid 0:58;
https://www.youtube.com/watch?v=xVANxG9gI6g

Den känslan.

Pinsamt om hon blir frikänd

Det är sorgligt att läsa alla kommentarer. Samtidigt är hela historien så tragisk. Många är känslomässigt berörda och låter känslorna styra. Det blir inte så vackert..

Trevligt att stämningen här i tråden är trevligare! Innan en rättegång varit och laga dom trätt i kraft är en häktad att betrakta som oskyldig. Hur mycket någon än tror sig veta.
Rättssystemet vill döma den som är skyldig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Vem? Vilket fall denne Stefan?

Tror du citerar fel inlägg men ett fall med en Stefan är en Davidsson i Örebro.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Tack och bra. då slutar vi med att vara envisa i tråden om man inte kan uppvisa konkreta bevis eller källor. och framförallt om någon ställer en fråga så låter man dom som VET svara på frågan istället för att gissa felaktigt, det vinner ingen på.
Det viktigaste i detta läget är att hela sanningen om T kommer fram och Gärningsmannen/Gärningsmännen får det straff dom förtjänar.
Ja det tycker jag oxå o alla håller ihop, så tror jag att vi kan komma framåt än att bråka med varandra.
Jag tror och hoppas att de får ett riktigt straff nu då straffrabatten är borttaget. Jag tror att fler än jag hoppas att den ena hamnar på Hinseberg och den värsta av de två i Ystad. Så tror jag att ångesten kommer att vara i många år...
Citera
2022-11-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Av den här lilla klippen får jag känslan att det är en helt vanlig granne som inte har något med mordet, bara en hjälpsam granne som gör mer än de flesta av oss skulle gjort. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet

Ja det känns bara som att han är väldigt nervös över sina ordval. hade jag också varit vid en sån intervju, ett felaktigt ord eller mening så hatar hela Vetlanda dig eller i värsta fall så blir man oskyldigt anhållen och misstänkt. Nu vet vi ju dock inte om han är skyldig eller oskyldig till något.
Citera
2022-11-11, 19:31
Medlem
honung66s avatar
Finns det en förteckning över de boende JJs lägenhetshus i sammanfattningen? Kan nån hänvisa isf?

Om inte skulle jag uppskatta en sån förteckning, börjar bli väldigt rörigt angående grannarna.

JJ bor högst upp och där finns en lägenhet och en granne.

Under finns två lägenheter? Sammanlagt fyra, eller fler?

Hur många lägenheter och vem bor i respektive lägenhet?

Super om bara den som vet säkert svarar, behövs inga tror, gissar, antar, nån sa, googla kolla ratsit osv.

🙏
Citera
2022-11-11, 19:34
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Finns det en förteckning över de boende JJs lägenhetshus i sammanfattningen? Kan nån hänvisa isf?

Om inte skulle jag uppskatta en sån förteckning, börjar bli väldigt rörigt angående grannarna.

Super om bara den som vet säkert svarar, behövs inga tror, gissar, antar, nån sa, googla kolla ratsit osv.

🙏
Sammanfattningen första inlägg i tråden del 5
Citera
2022-11-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66

🙏

MrKoll har den bästa informationen, en bit ner kan du se hennes grannar för varje våning och lägenhet.
Citera
2022-11-11, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att hon blev mördad är väl mer eller mindre klarlagt. Detaljerna om hur hon blev det lär dröja nåt halvår ja.
Jag tror att personen vill veta vilket hur T dog, det kommer nog snart tror jag. Allt annat är som du säger angående händelseförloppet o bevis får vi nog vänta tills efter rättegången. O jag tror som du att det kan ta tid.
Men jag tror även om det kommer erkännanden så kan det gå fort.
Om nu det inte kommer fler uppgifter som försvårar utredningen...
Citera
2022-11-11, 19:37
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
MrKoll har den bästa informationen, en bit ner kan du se hennes grannar för varje våning och lägenhet.

Vad är adressen?
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ja det känns bara som att han är väldigt nervös över sina ordval. hade jag också varit vid en sån intervju, ett felaktigt ord eller mening så hatar hela Vetlanda dig eller i värsta fall så blir man oskyldigt anhållen och misstänkt. Nu vet vi ju dock inte om han är skyldig eller oskyldig till något.

Tror han gjorde mer än många. Det är inte en vanlig situation som följer efter den kvällen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trant
Ojojoj,jag har lyssnat på så många poddar om seriemördare och mord och fan och hans moster men hade jag råkat ha ihjäl någon av ett misstag som ett "felslag" eller olycka så hade jag sketet ner mig,jag är ifs snart 40 men jag hade fått panik och suttit i ett hörn tror jag,hade inte klarat ett förhör länge tror jag

Panik har de nog också fått men lyckats ta sig lite längre än hörnet.
Förhören blir nog tuffare och tuffare för dem. En längre berättelse att hålla sig till och fler bevis presenteras för dem. Och mer kommer. Och TT har hittats.
Citera
2022-11-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Vad är adressen?

Den jag länkade till...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto