2022-11-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Mycket möjligt & med tiden kommer vi alla få reda på i fup hur det gick till. Innan dess är allt vilda spekulationer.

Jag vill veta dödsorsak, varför dröjer det så? FUP lär väl dröja flera månader sa någon kunnig här..
Citera
2022-11-11, 19:15
Medlem
Citat:
Har själv utländska vänner som är helt underbara när det kommer till att erbjuda hjälp osv. Så jag tycker inte det vore konstigt att man frågar det.
Men det jag ställer mig frågande till är hans samtal i podden avsnitt två.
Där han fumlar i svaren & vet inte vad han ska svara, ändrar svaren osv.
Det är misstänksamt.
Talar man sanning så finns svaret , samma svar oavsett hur frågan blir formulerad. Man ändrar inte sitt svar om det är sant.det är iaf min uppfattning
. Men alla får tycka som dem vill och alla har rätt till en åsikt.

Har du något/några exempel? Jag har lyssnat på podden två ggr utan att reagera.
Citera
2022-11-11, 19:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Grannen som pratade länge och hans familj är från ett annat land. Dem är 3 syskon och bara pojkar . En av dem jobbar på nattklubben som dem var ute på. Vet inte vem av dem .
Tror det är den äldsta eller mittengrabben.

Men han över verkar va svensk.
Men känns som dem pratat ihop sig. Eller rättare sagt han under har flätat ihop sin historia med han bredvid som pratade först av alla.
Det märkliga med honom , Wilhelm alltså var att TT kusin och hennes pojkvän hade velat gå in i hans lägenhet för att titta . Även att dem är vänner. Gör man så om man känner nån?
Nej, det är ingen av sönerna som är vakt. Vakten är en annan granne.
Citera
2022-11-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Jag vill veta dödsorsak, varför dröjer det så? FUP lär väl dröja flera månader sa någon kunnig här..

Att hon blev mördad är väl mer eller mindre klarlagt. Detaljerna om hur hon blev det lär dröja nåt halvår ja.
Citera
2022-11-11, 19:18
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Varför behandlas dessa två mördare som att de inte kan ha gjort det. Direkt så tas de lite i försvar om att inte dessa två kan göra detta hemska, varför inte det? Båda två verkar ju ha en skruv lös.

Därför att ingen här inne VET om de är mördare eller inte. Därför undviker man att kalla dem det.
Citera
2022-11-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Då är vi överens, väldigt långsökt att stackarn som bara ville vara hjälpsam mot sin fulla granne skulle ha något med det hela att göra.

GM vet jag är gärningsman, men vad betyder MGM?

Har inte heller påstått att grannen är skyldig. Vi vet ju inte än nån av oss vad det är som hänt. Men GW utesluter inte att det kan vara fler inblandade .

Vem vet om det är grannens kompisar som hänger här på fb och försvarar honom . Eller JJs kompisar som försvarar henne . Eller TTs ”ovänner ”
I
Citera
2022-11-11, 19:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Mår man inte bea så tar man dumma beslut. Samma när i konflikt, full och stressad. Kanske trött.

Har de här två haft en förutbestämd plan att döda TT då liknar detta ingenting annat.

Har de lyckats skada henne genom olycka (cykel, fylla, klinker, soffbord, trappa, asfaltskant, osv eller eskalerat våld pga gräl (kvävning, strypning, tillhygge osv) så har någon av dem eller båda i samförstånd tagit ett beslut att inte ringa SOS. Istället lägga kompisen i skogen.

Ungdomligt oförstånd eller ”psykisk sjukdom” eller nån kombo av båda kryddat med ja vadå?

Ja, någon ingrediens som står ut finns det.

Utanförskap är alltid en allvarlig ingrediens för att det kan gå dåligt. Mycket mycket allvarligt för människor! Kanske den allvarligaste av alla. Tror jag.

Utanförskap kan var väldigt svårt att komma åt och kan bero på många saker.

Om du har liksom vissa mördare en dos psykopati, narcissism, då kan det nog bli på antingen det ena sättet; att du blir typ lite en farliga gruppledaren. Det håller till en viss ålder. Eller så blir du typ utanför, för folk fattar dig inte och du förstår inte dom.

I bägge grupperna kan det bildas farliga individer, där den ena gruppen kan leda andra i fördärv, i sitt eviga spänningssökande. I den andra skapas groende hat. Farlig kombo om du är intelligent samtidigt.

Det här är mina helt egna funderingar; alltså inget jag baserat på vetenskapliga artiklar jag läst. bara baserat på egna slutsatser från verkligheten.

I det här fallet kan JJ vara lite av en sådan ledartyp, där det har funkat till en viss ålder, men det klingar av. Nu behöver hon krydda med sin kvinnliga farlighet, och har svårare att bonda med kompisar av det egna könet?

Nu behöver hon en person som hon kan lätt leda över men som kompletterar henne?

Den personen är bräcklig, identitetssökande, kommer från förhållanden där den enormt viktiga anknytningsfasen mellan barnet och modern/föräldern inte kunnat knytas. Ett barn som lämnas av sina föräldrar, eller som bott på barnhem, kan få väldiga problem med det här i sitt liv.

På det är MH adopterad, svart, verkar ha någon slags NPF diagnos (?), depression och kanske också sökande i sin könsidentitet vilket idag kan i sig innebära en känsla av utanförskap, eller åtminstone kan man förstå att det ite har varit lätt för henne. En bror som också är adopterad, kan ha varit stöd, liksom kärleksfulla föräldrar. Men... det kan ha varit mindre accepterat att tampas med en del saker som könsidentitet i en familj med strama religiösa åsikter. Inget vi vet, men helt klart kan MH ha varit ett lätt "offer" för någon som själv inte mår hundra, eller som har förlorat tidigare mark.

För JJ kan det här betytt att hon behövt markera revir hårdare. Då med hjälp?

Helt klart att jag spånar fritt, men försöker förstå... det obegripliga.
Citera
2022-11-11, 19:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hade DEM sagt att det var en olycka från början så hade inte dem suttit där de gör nu.
Olyckor kan ske. Hade varit bättre att ringa och säga att en kompis ramlat och det gick olyckligt.
Det hade de tjänat mest på om så var fallet. Vilket det säkerligen inte var. Om TT på riktigt utan fysiskt våld ramlat och slagit sig. Hade nog MH och JJ varit superglada om de nu ville henne illa utan att få skulden för att de mördat henne .

Om jag var mamma i detta fallet skulle jag in i det sista ringa in till SOS att det skett en olycka med en onykter person. Inte försöka städa bort och dölja det som ett mord.
Förstår inte anledningen?

Men alla är inte lika perfekta som du.

Jag menar bara att många spekulerar om pappans ev. inblandning. Men jag har inte sett något om mamman. Kvinnor kan också.
Citera
2022-11-11, 19:23
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Har inte heller påstått att grannen är skyldig. Vi vet ju inte än nån av oss vad det är som hänt. Men GW utesluter inte att det kan vara fler inblandade .

Vem vet om det är grannens kompisar som hänger här på fb och försvarar honom . Eller JJs kompisar som försvarar henne . Eller TTs ”ovänner ”
I

Av den här lilla klippen får jag känslan att det är en helt vanlig granne som inte har något med mordet, bara en hjälpsam granne som gör mer än de flesta av oss skulle gjort. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet
Citera
2022-11-11, 19:25
Medlem
Citat:
Kan ha varit den tidigare pojkvännen som min bekant menade . Han sa bara att JJ har varit ihop med hennes kille tidigare, så jag tolkade det som denna hon har nu & det lät så på personen jag pratade med. Men han kan ju också ha missuppfattat. Kan ha menats att dem delat ett ex tidigare.
Ja, jag tolkar det så utifrån ”tidslinjen”. Att JJ var tillsammans med en kille, det tog slut mellan dem och sedan blev T tillsammans med denna killen under våren 2021. Deras vänskap och hela umgänge splittras i två. J sätter eld på killens dörr.
Det tar slut mellan T och killen, hon blir då tillsammans med AW under sommaren 2021 istället.
Citera
2022-11-11, 19:26
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Fler har sagt att pojkvännen till tt och JJ skulle ha haft en historia ihop.
Vänner till JJ borde kunna intyga om det.i Lilla Vetlanda vet alla allt om alla .

Jo, men de personer "som vet allt om alla" kanske har ett liv utanför Flashback. Det finns med all säkerhet folk som INTE har uppfattningen att Flashback är det ställe som universum snurrar kring.
Citera
2022-11-11, 19:27
Medlem
wingsawieis avatar
Citat:
Mycket möjligt & med tiden kommer vi alla få reda på i fup hur det gick till. Innan dess är allt vilda spekulationer.

Allt du skriver är det ja, medan vissa andra försöker bidra med fakta och riktiga teorier. Skulle uppskattas om du kan vänta mer än 1min innan du skriver ditt nästa halvt obegripliga inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in